بی بی عطار
انواع ادویه و بهترین زمان ریختن ادویه در غذا
  • آشپزی با ادویه ها

انواع ادویه و بهترین زمان ریختن ادویه در غذا

ادویه به خوراکی‌های عطر دار گفته می‌شود که از آن‌ها به عنوان عطر و طعم دادن به مواد‌های غذایی، غذاها، خوراکی‌ها و .... استفاده می‌شود. ادویه اغلب گیاهان خوش عطری می‌باشند که به روش‌های مختلط کشت و برداشت می‌شوند. از انواع ادویه‌ها می‌توان به زردچوبه، زعفران، فلفل سیاه، جوزهندی، آویشن، برگ بو، نعناع، لیمو عمانی، شوید، ریحان، پودر سیر و .... اشاره کرد که هر کدام ویژگی‌های منحصر به فردی دارند. در این مقاله از بی بی عطار، فروشگاه اینترنتی خرید ادویه قصد داریم به بهترین زمان ریختن ادویه در غذا بپردازیم :

بهترین زمان ریختن ادویه در غذا و نحوه ریختن آن 

همان طور که گفته شد ادویه‌ها انواع مختلف و متنوع دارند که اضافه کردن هر کدام از آن ها به غذا، زمان منحصر به فردی دارد. در ادامه بهترین زمان ریختن ادویه در غذا را به صورت جداگانه بیان کرده ایم. به عبارت دیگر زمان ریختن هر کدام از ادویه‌ها را بیان کرده ایم:

بهترین زمان ریختن زردچوبه در غذا : زردچوبه یکی از ادویه‌های بسیار اساسی در پخت انواع غذاها می‌باشد. این ماده غذایی سرشار از آنتی اکسیدان‌ها است که با سلول‌های بیگانه مبارزه می‌کند و مانع از ورود آن ها به بدن می‌شود. برای این که این نوع ادویه خواص خود را از دست ندهد باید آن را با مقداری روغن تفت داد و در نهایت به غذا اضافه کرد. توجه کنید که این ماده را در نیم ساعت آخر پخت به غذا اضافه کنید تا علاوه بر حفظ خاصیت آن، مزه خامی آن از بین برود.

بهترین زمان ریختن زعفران در غذا : زعفران یکی دیگر از ادویه‌هایی می‌باشد که در طعم و عطر غذا بسیار موثر عمل می‌کند. این نوع ادویه سرشار از مواد معدنی بوده و نوعی آرام بخش طبیعی است. بهترین زمان ریختن ادویه در غذا البته زعفران، دقیقه‌های نهایی پخت غذا می‌باشد. در حقیقت بهتر است 10 دقیقه آخر پخت، زعفران آسیاب شده را به غذا اضافه کنید زیرا عطر و طعم زعفران بعد از جوشیدن زیاد از بین خواهد رفت.

 

بهترین زمان اضافه کردن فلفل سیاه به غذا : فلفل سیاه یکی دیگر از ادویه‌هایی می‌باشد که در پخت انواع غذاها مورد استفاده قرار می‌گیرد. این نوع ادویه را می‌توان هر موقع که دوست داشتید مورد استفاده قرار دهید زیرا فلفل سیاه خاصیت خود را حفظ می کند. به طور کلی می توان گفت فلفل سیاه را هر موقع خواستید می‌توانید به غذا اضافه کنید.

بهترین زمان اضافه کردن آویشن به غذا : آویشن یکی از ادویه‌هایی می‌باشد که در پخت غذا و پخت نان مورد استفاده قرار می گیرد. برای تهیه نان بهتر است این گیاه معطر را در ابتدا به خمیر آن اضافه کنید اما برای تهیه غذا آن را در دقیقه های نهایی پخت غذا به غذا اضافه کنید. بهترین زمان ریختن ادویه در غذا البته ادویه آویشن یک ربع نهایی پخت می‌باشد.

بهترین زمان برای تهیه برگ بو به غذا : برگ بو یکی از ادویه هایی می باشد که عطر و طعم آن دیر تر از سایر ادویه‌ها، طعم و عطر غذا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. در نتیجه بهترین زمان ریختن برگ بو در غذا همان دقیقه‌های اولیه پخت غذا می‌باشد. برگ بو بعد از گذشت یک الی دو ساعت طعم غذا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که با گذشت زمان و جوشیدن، خاصیت خود را از دست نمی‌دهد.

بهترین زمان ریختن نعناع در غذا : نعناع یکی دیگر از ادویه هایی می باشد که علاوه بر معطر بودن خواص درمانی زیادی دارد. این نوع ادویه و یا گیاه معطر یک ضد عفونی کننده طبیعی به حساب می آید که از آن برای پاکسازی مجاری تنفسی و رفع عفونت استفاده می شود. نعناع بر خلاف برگ بو به سرعت عطر و طعم غذا را تحت شعاع قرار می‌دهد، در نتیجه بهتر است آن را در دقیقه‌های نهایی به غذا اضافه شود. بهترین زمان ریختن ادویه در غذا به ویژه نعناع یک دقیقه آخر پخت غذا می باشد.

بهترین زمان ریختن لیمو عمانی در غذا : لیموعمانی یکی دیگر از ادویه‌های بسیار محبوب است. لیمو عمانی را می توان به صورت درست و همچنین به صورت پودر شده مورد استفاده قرار داد. برای اضافه کردن لیمو عمانی پودر شده به غذاها باید دقت نظر بالایی به خرج داد، اگر این ادویه را زود به غذا اضافه کنید مزه غذا را تلخ می‌کند و اگر دیر اضافه کنید ممکن است تاثیر خود را روی مزه غذا نگذارد. برای استفاده از لیمو عمانی بهتر است قسمتی از لیمو عمانی را  سوراخ کنید و نیم ساعت آخر پخت، آن را داخل غذا بیاندازید.

بهترین زمان ریختن دارچین در غذا : دارچین یکی از ادویه‌‌های بسیار معطر می‌باشد. این ادویه سردردهای میگرنی را تسکین می‌دهد. این ادویه رنگ تیره ای دارد در نتیجه برای این که رنگ غذا تیره نشود، باید آن را در دقایق پایانی پخت به غذا اضافه کنید. بیس دقیقه تا یک رفع پایانی دارچین را به غذا اضافه کنید.

بهترین زمان ریختن ریحان درغذا : بهترین زمان ریختن ادویه در غذا به ویژه ریحان سه الی دو دقیقه پایانی می‌باشد. ریحان یکی از ادویه‌های بسیار حساس می‌باشد. اگر آن را زود داخل غذا بریزید ممکن است مزه غذا تلخ شود و همچنین عطر ریحان نیز از بین می‌رود، در نتیجه باید آن را دقایق پایانی داخل غذا بریزید و بعد از گذشت 2 الی 3 دقیقه آن را خاموش کنید.

بهترین زمان ریختن سیر در غذا : بهترین زمان ریختن ادویه در غذا به ویژه پودر سیر، نیم ساعت پایانی پخت غذا می‌باشد. پودر سیر را در 15 دقیقه پایانی اضافه کنید تا عطر و طعم پودر سیر از بین نرود و مزه غذا را به خوبی تحت تاثیر قرار دهد.

کلام آخر :

بهترین زمان ریختن ادویه در غذا دقایق پایانی پخت غذا می‌باشد، زیرا علاوه بر حفظ خواص آن‌ها، عطر و طعم آن‌ها از بین نمی‌رود. برگ بو یکی از ادویه‌هایی می باشد که بهتر است در ابتدای پخت غذا مورد استفاده قرار گیرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت