خورش بادام زمینی ؛ بدون گلوتن  وگان

خورش بادام زمینی یک غذای خوشمزه و پرخاصیت است و برای افرادی که دارای رژیم غذایی وگان دارند یا افرادی که به دنبال رژیم غذایی سالم هستند بسیار مناسب است. وجود نخود و کره بادام زمینی در این غذا، ارزش غذایی آن را بالا می برد و ادویه کاری و فلفل قرمز طعم و عطر ویژه ای به آن می دهد. با دستور تهیه این خورش خوشمزه با ما همراه باشید:

مواد لازم برای تهیه خورش بادام زمینی

نخود پخته: یک لیوان 
روغن زیتون: 1 قاشق غذاخوری
سیر خرد شده: 4 حبه
پیاز زرد کوچک خرد شده: 2 عدد
سیب زمینی  متوسط: 2 عدد
پودر کاری: 1 قاشق غذاخوری
زیــره: 1 قاشق چایخوری
پودر فلفل قرمز: 1 قاشق چایخوری
آب سبزیجات: 2 فنجان
کره بادام زمینی: 1/3 فنجان
گوجه فرنگی خرد شده: یک لیوان
فلفل قرمز خرد شده: یک عدد
اسفناج، خرد شده: 2 فنجان
گشنیز خرد شده (برای تزئین): 1/2 فنجان
بادام زمینی خرد شده: 1/4 فنجان
نمک: 1 قاشق چایخوری

طرز تهیه خورش بادام زمینی


ابتدا پیاز خرد شده را به همراه سیر رنده شده در روغن زیتون کمی تفت دهید و سیب زمینی مکعبی خرد شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید.

حالا نوبت اضافه کردن ادویه‌جات است. پودر کاری و پودر فلفل قرمز را هم اضافه کنید و مواد را خوب مخلوط کنید.

فلفل قرمز خرد شده، کره بادام زمینی، گوجه فرنگی خرد شده و آب سبزیجات اضافه کنید و درب ظرف را بگذارید و اجازه دهید حسابی جا بیفتد.

بعد از حدود یک ساعت، اسفناج خرد شده را اضافه کنید و چند دقیقه ای اجازه دهید تا سبزی‌ها نرم شود.

خورش خوشمزه شما آماده است . آن را ظرف مورد نظر بکشید و روی آن را با بادام زمینی و گشنیز خورد شده تزیین کنید.

می توانید آن را به همراه برنج ساده سرو کنید. نوش جان

 

منبع : www.thegirlonbloor.com

نظرات (0)

    برای ثبت دیدگاه ابتدا وارد حساب خود شوید یا ثبت نام کنید.