بی بی عطار
طرز تهیه آبگوشت رستورانی خوش رنگ و خوش طعم
  • آشپزخانه ایرانی
  • طرز تهیه آبگوشت

طرز تهیه آبگوشت رستورانی خوش رنگ و خوش طعم

آبگوشت رستورانی یا به‌عبارت ‌دیگر دیزی، به‌عنوان یکی از خوش طعم‌ترین غذاهای سنتی شناخته می‌شود که طرفداران زیادی دارد. در این مقاله آموزشی از بی‌بی عطار، ما می‌خواهیم برای شما در رابطه با طرز تهیه آبگوشت رستورانی صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید با یک دستور پخت خاص و متفاوت، خوش‌طعم‌ترین آبگوشت ممکن را درست کنید. شاید تصور کنید که مواد اولیه‌ای که برای آبگوشت مورد استفاده قرار می‌گیرند مواد اولیه محدودی هستند، اما هنگامی ‌که پای دستور پخت‌های رستورانی به میان می‌آید، شما متوجه می‌شوید که روند پخت آبگوشت آن‌قدرها که فکر می‌کردید کم‌هزینه نخواهد بود. به‌طور کلی آبگوشت غذایی بسیار مقوی و مفید می‌باشد و می‌تواند و با قرار گرفتن در برنامه غذایی ثابت شما، فواید بسیار زیادی را به بدنتان برساند. اگر شما نیز می‌خواهید طرز تهیه آبگوشت رستوران را یاد بگیرید، با ما همراه باشید.
 

طرز تهیه آبگوشت رستورانی خوش رنگ و خوش طعم

مواد اولیه لازم برای تهیه آبگوشت رستورانی

 گوشت آبگوشتی: نیم کیلو 
نخود: نصف پیمانه 
سیر: 2 عدد 
پیاز: 2 متوسط 
گوجه‌فرنگی: 2 عدد 
سیب‌زمینی متوسط: 2 عدد 
لیمو عمانی: 2 عدد 
لوبیا سفید: نصف پیمانه 
رب گوجه ‌فرنگی: 2 قاشق غذاخوری 
ادویه ‌آبگوشت: دو قاشق چایخوری


طرز تهیه آبگوشت رستورانی 
 

طرز تهیه آبگوشت رستورانی

تنها نکته‌ای که آبگوشت رستورانی را از آبگوشت‌های دیگر متمایز می‌سازد، نحوه استفاده از مواد اولیه و طرز تهیه آبگوشت رستورانی می‌باشد.همین فاکتورها هستند که آبگوشت‌ رستورانی را از آبگوشت خانگی متمایز می‌سازند و عطر و طعم فوق‌العاده‌ای به این غذا می‌دهند. اگر شما نیز به ‌دنبال یک دستور پخت جدید و متفاوت برای طبخ آبگوشت می‌گردید و می‌خواهید که کمی در طبخ این غذای شگفت‌انگیز تغییر ایجاد کنید، با ما همراه بمانید. 
 
 
 
مرحله اول 
 در مرحله اول شما باید یک برنامه‌ریزی 24 ساعته برای تهیه آبگوشت داشته باشید. از حدود یک شب قبل حبوبات آبگوشت رستورانی یعنی نخود و لوبیا سفید را خیس کنید تا نفخ آن به طور کامل گرفته شود. اگر این امکان برای شما وجود دارد، سعی کنید که 2 الی 3 بار آب حبوبات را عوض کنید تا بتوانید به ‌طور کامل نفخ آن ‌ها از بین برود. 
 
 
مرحله دوم 
 در مرحله دوم از طرز تهیه آبگوشت رستورانی شما باید کار طبخ آبگوشت را شروع کنید. در این مرحله شما باید گوشت آبگوشت را به‌خوبی بشویید و آن را به ‌همراه مقداری چربی درون قابلمه بیندازید. در ادامه حبوبات را به ‌همراه یک عدد پیاز و همچنین سیر و گوجه‌ای که از قبل آماده کرده بودید درون قابلمه بریزید. در ادامه به ترکیبات درون قابلمه حدوداً 6 الی 8 لیوان آب اضافه کنید و اجازه دهید تا آبگوشت شما به جوش بیاید. 
 
 
مرحله سوم 
 به این موضوع توجه داشته باشید که طرز تهیه آبگوشت رستورانی کار بسیار راحتی است و شما می‌توانید با کمترین اقدامات این غذای خوش‌مزه را درست کنید. اما به ‌هر حال اگر می‌خواهید در انتها خروجی خوش طعمی داشته باشید، باید نکات گوناگونی را مورد توجه قرار دهید.
 
 
 
مرحله چهارم 
 شما بعد از جوشیدن ترکیب حبوبات، پیاز، گوشت، سیر و گوجه حال باید سیب‌زمینی‌ها را اضافه کنید. بعد از جوشیدن ترکیبات نام ‌برده شده، حدود 2.5 الی 3 ساعت زمان دهید تا گوشت شما به‌خوبی بپزد. در ادامه سیب‌زمینی‌ها را به‌خوبی بشویید و آن‌ها را به قابلمه اضافه کنید. اگر می‌خواهید سیب‌زمینی‌های شما زودتر بپزند، می‌توانید از انواع کوچک‌تر آن ‌ها استفاده کنید. هنگامی ‌که سیب‌زمینی‌ها را درون قابلمه می‌اندازید، باید چربی‌هایی که همراه گوشت آن‌ها را در قابلمه انداخته بودید را در بیاورید و به‌همراه پیاز باقی ‌مانده در قابلمه، به‌طور کامل بکوبید. به این نکته توجه داشته باشید که نباید اجازه دهید تکه‌های چربی یا تکه‌های پیاز بزرگ‌در قابلمه باقی بماند زیرا این موضوع می‌تواند ظاهر آبگوشت شما را تحت تاثیر قرار دهد. بعد از این‌ که چربی و پیاز را به ‌خوبی کوبیدید، آن‌ها را به قابلمه اضافه کنید و در قابلمه را ببندید. 
 
 
 
مرحله نهایی 
  در مرحله نهایی از طرز تهیه آبگوشت رستورانی نوبت به اضافه کردن چاشنی‌ها می‌رسد. بعد از کوبیدن چربی و پیاز و اضافه کردن سیب‌زمینی، چک کنید که گوشت و حبوبات شما به‌طور کامل پخته‌ باشند. هنگامی که متوجه شدید ترکیبات موجود در قابلمه پخته‌اند؛ باید چاشنی‌ها را اضافه کنید. در این مرحله ادویه‌ آبگوشت را به ‌همراه رب گوجه فرنگی و لیمو عمانی به قابلمه اضافه کنید. برای خوش رنگ‌تر شدن خورشت، شما می‌توانید رب را با مقدار کمی روغن تفت دهید و بعد آن را به قابلمه اضافه کنید. اما این مرحله کاملاً اختیاری است و شما می‌توانید رب را به صورت خام به غذا اضافه کنید. در ادامه نیز می‌توانید همان ‌طور که می‌خواهید این آبگوشت را سرو کنید از نوش جان کردن آن لذت ببرید. 
 


آبگوشت رستورانی

بررسی نکاتی که می‌توانند به ما کمک کنند آبگوشت رستورانی خوشمزه‌تری داشته باشیم

شاید طرز تهیه آبگوشت رستورانی کار نسبتاً ساده‌ای باشد، اما فاکتور های زیادی وجود دارند که می‌توانند شما را در زمینه طبخ آبگوشت به یک حرفه‌ای تبدیل کنند. بیایید برخی از این نکات را در ادامه با هم بررسی کنیم. 

  •  برای داشتن آبگوشت رستورانی خوشمزه‌تر، به مقدار آبی که استفاده می‌کنید دقت داشته باشید.
  • یکی از مهم‌ترین نکاتی که به شما کمک کمک می‌کند تا با استفاده از طرز تهیه آبگوشت رستورانی غذای خوش‌مزه‌تری داشته باشید، تنظیم مقدار آب مورد نیاز می‌باشد. به این موضوع توجه داشته باشید که شما باید مقدار آب را طوری تنظیم کنید تا مجبور نباشید در اواسط پخت آب قابلمه را بیشتر کنید. پس علاوه‌ بر استفاده از مقدار آب مناسب، حتماً به‌موقع زیر غذا را خاموش کنید تا آب آن زیادی کشیده نشود. 
  •  استفاده از ادویه‌ها را محدود نکنید
  • آبگوشت یکی از غذاهای سنتی ایرانی است که در رستوران‌های با غذای سنتی ایرانی و با ادویه‌ آبگوشت به عنوان یک ادویه ترکیبی که متشکل از چندین ادویه معطر است، عطر و طعم فوق‌العاده‌ای می‌گیرد. شما می‌توانید از مقداری دارچین، زیره سبز، تخم گشنیز، یا مرزه خشک‌ شده برای طعم دار کردن آبگوشتتان استفاده کنید و یا شما می‌توانید به جای آن از یک ادویه ترکیبی برای این کار استفاده کنید. ادویه آبگوشت از چندین ادویه خوش عطر و بو است که کار شما را آسان می‌کند،  تا این غذا را خوشمزه‌تر از قبل کنید. 
  • هنگام انتخاب گوشت آبگوشت رستورانی، حساسیت زیادی به خرج دهید.
  • یکی از فاکتورهای تاثیرگذار روی مزه آبگوشت رستورانی، گوشت این غذا می‌باشد. اگر می‌خواهید آبگوشت لذیذتر و خوش‌طعم‌تری داشته باشید، بهتر است که ترکیبی از گوشت و استخوان چسبیده به ‌هم را برای این غذای خوش‌مزه انتخاب کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت