بی بی عطار
طرز تهیه ادویه قیمه
  • آشپزخانه ایرانی
  • چگونگی طرز تهیه قیمه

طرز تهیه ادویه قیمه

قیمه اصیل‌ترین غذای ایرانی است که در هر منطقه ای به صورت خاص تهیه می‌شود. در اصل برای پخت قیمه از ادویه قیمه مخصوص هر خطه استفاده می‌شود. همین ادویه در نتیجه نهایی تمایز زیادی ایجاد می‌کند. در دستور طرز تهیه ادویه قیمه قدیمی که توسط مادران ایرانی سینه به سینه نقل شده است، چند ادویه مختلف با هم ترکیب می‌شوند. میزان این ادویه‌ها به این صورت هستند:

  • پودر گل محمدی خوش عطر و بو ایرانی به میزان یک قاشق غذاخوری
  • پودر دارچین خوش رنگ و لعاب به اندازه یک قاشق غذاخوری
  • زردچوبه و پودر هل به میزان نصف قاشق غذاخوری
  • فلفل سیاه و جوز هندی و زعفران به میزان یک قاشق چایخوری
  • نمک:  به میزان دلخواه

تمامی این ادویه‌ها با یک دیگر ترکیب شده و در نهایت ادویه قیمه خوش عطر و بوی خورش را تشکیل می‌دهند. برای تهیه یک ادویه مرغوب لازم است که ادویه‌ها به صورت دانه یا چوب استفاده شوند. در این صورت نتیجه بهتر خواهد بود. ادویه‌های ذکر شده باید به صورت مجزا آسیاب شوند، اما این همه ی ماجرا نیست. 

پودر ادویه قیمه باید در یک کاسه کاملاً با هم مخلوط شوند. ناخالصی‌های این پودر باید در الک جداسازی شود. به یاد داشته باشید که همین جزئیات می‌تواند ادویه قیمه مرغوب‌تری را برای شما بسازد. زعفران باید به صورت مجزا به این ترکیب آماده شده اضافه گردد. در این مرحله لازم است که شما ادویه آماده را به یک ظرف خشک و در دار انتقال دهید. هر نوع رطوبتی می‌تواند تمامی زحمات شما را هدر دهد. این پودر نباید در جای گرم نگهداری شود.

دمای مناسب برای طرز تهیه ادویه مخصوص قیمه در دمای اتاق یعنی حدود 30 درجه سانتیگراد است. البته یادآور می‌شود که نباید به مدت طولانی شیشه محتوی این ادویه را باز بگذارید. در این صورت اتفاقات چندان جالبی برای حاصل دسترنج شما نخواهد افتاد.

ادویه قیمه نذری

قیمه نذری از لذیذترین نوستالژی‌های هر ایرانی است. قطعا شما ماه محرم را با قیمه نذری آن می‌شناسید. این نوع نذری تبدیل به یکی از مهم‌ترین نمادهای ماه محرم شده است. ادویه قیمه نذری در واقع چاشنی مهمی است که مسئول ساخت این خاطرات مهم برای ما است. با بهره گیری از این ادویه قیمه بهترین نذری‌های ماه محرم و صفر تهیه می‌شوند. اگر قصد دارید بهترین نذری ماه محرم را امسال بپزید، به شما ادویه قیمه نذری مخصوص را پیشنهاد می‌کنیم. این ادویه تفاوت زیادی در طعم و رنگ و بوی نذری امسال شما ایجاد می‌کند. این ادویه مخصوص نذری از ترکیب چهار ادویه بسیار عالی تشکیل شده است. ترکیبات آن شامل:

پودر دارچین، هل سبز، زعفران و جوز هندی است. اصلی ترین ادویه قیمه نیز از همین ترکیبات ساخته می‌شود. البته میزان ترکیبات و مرغوب بودن این ادویه‌ها در نتیجه نهایی تفاوت ایجاد می‌کند.

ادویه قیمه بادمجان

قیمه بادمجان نیز یکی از لذیذترین شکل‌های این غذا است. برای پخت این نوع قیمه از ادویه مخصوصی استفاده می‌شود. لازم به ذکر است که اصلی‌ترین چاشنی و ادویه قیمه بادمجان دارچین است. البته از ادویه‌های دیگری برای پخت لذیذترین نوع خورش قیمه بادمجان نیز استفاده می‌شود.

 ترکیب لیمو عمانی و گل سرخ و دارچین طعم متفاوتی برای ادویه قیمه ایجاد می‌کند. بادمجان‌های موجود در این خورش از زردچوبه موجود در ترکیب ادویه این خورش رنگ گرفته و طعم بهتری نیز پیدا می‌کنند. نمک و فلفل نیز به قاعده در این نوع خورش استفاده می‌شوند. می‌توانید ادویه مخصوص این خورش را از سایت‌های معتبر خریداری کرده و از آن استفاده کنید. ادویه مخصوص قیمه بادمجان طعم و رنگ استثنایی به این خورش می‌بخشد. هر نوع ادویه دارای پایه اصلی خاصی در هر منطقه است.

 ادویه قیمه بادمجان نیز از پایه اصلی دارچین تشکیل شده است. میزان بیشتری دارچین در ترکیب اصلی این ادویه استفاده شده است. برای سفارش این نوع خاص از ادویه لازم است آشنایی نسبی با ترکیبات اصلی آن داشته باشید. در این مورد توضیحات تکمیلی در سایت اعلام کرده‌ایم.

ادویه قیمه نثار

قیمه نثار یکی از معروف ترین قیمه‌های سنتی است. غذاهای شهر قزوین هزار رنگ و طعم متفاوت دارند. قزوین همواره به غذاهای خوش طعم معروف بوده است. شکل خاصی از قیمه نیز در مراسمات اصلی این شهر مثل عروسی و عزا طبخ می‌گردد.

ادویه قیمه نثار ویژه طبخ غذای اصلی این مراسمات است. در روز عاشورا بهترین نمونه ادویه قیمه نثار برای پخت غذاهای نذری این منطقه به کار گرفته می‌شود. بانوان این خطه آشنایی بسیار خوبی نسبت به ادویه قیمه مخصوص این غذا دارند. به کمک این دستور تهیه، شما را در این مورد راهنمایی می‌کنیم. ادویه مخصوص این خورش به نوعی از ادویه‌های اصلی پلوئی نیز محسوب می‌شود. این ادویه از نمونه‌های ادویه‌های ترکیبی است. با مخلوط کردن چند نوع خاص از ادویه می‌توان یک ادویه مرغوب و فرد اعلاء تهیه نمود. بیشتر ادویه‌های خاص در دنیای آشپزی این ویژگی را دارند. پودر ادویه‌های مذکور ابتدا باید به خوبی الک و آسیاب شوند. در ادامه لازم است آن‌ها را جهت طعم بهتر تفت دهید.

 ادویه قیمه تفت داده شده می‌تواند عطر و طعم بهتری به غذا بدهد. حتماً زیر شعله را در زمان تفت دادن ادویه کم کنید تا ادویه نسوزد.

برای تهیه این ادویه معروف پلوئی مواد اولیه زیر را تهیه نمایید.

پودر زنجبیل و میخک، هل و جوز هندی به همراه دارچین و زیره سیاه، پودر گل محمدی این مواد باید پس از آسیاب شدن به خوبی با هم ترکیب شوند. میزان این مواد نیز مهم است، مقادیر هر مواد در ادامه ذکر شده است:

دارچین و زیره و گل محمدی، هر کدام یک قاشق غذاخوری، پودر هل سر قاشق مرباخوری و دو عدد میخک و نصف یک جوز هندی، در نهایت قیمه نثار بسیار خوش طعمی را نصیب شما خواهند کرد.

 

ادویه قیمه رستورانی

در رستوران تا به حال قیمه خوش طعمی را نوش جان کرده اید؟ به نظر شما این سرآشپزان حرفه ای چه عصاره و ادویه ای در قیمه خود می‌ریزند که تا این اندازه خوش طعم است؟ ادویه قیمه رستورانی در واقع یک ادویه کمیاب ایرانی است. حرفه ای ترین رستوران‌های شهر، ادویه مخصوص قیمه را از مکان‌های خاصی تهیه می‌کنند. اگر می‌خواهید یک قیمه حرفه ای در حد رستوران بپزید، باید ادویه خود را از این مکان‌ها تهیه کنید. ترکیب این ادویه‌ها با ادویه معمولی متفاوت است. به کار بردن ادویه‌های فرد اعلا و خاص در کنار هم می‌تواند یک قیمه معمولی را تبدیل به قیمه رستورانی خوش طعم کند. شما می‌توانید به سادگی ادویه مخصوص رستوران‌ها را تهیه کرده و این طعم خاطره انگیز و دوست داشتنی را برای خود تکرار کنید. اگر رستوران دار هستید و به دنبال ایجاد تفاوت در طعم قیمه رستوران خود هستید، به مطلب زیر توجه کنید.

مجموعه ما ارائه دهنده بهترین و مرغوب ترین ادویه قیمه رستورانی در مدل‌ها و اندازه‌های مختلف است. خرید یک ابزار کار حرفه ای برای رستوران دار سبب بهبود خدمات غذایی ارائه شده در رستوران او خواهد شد. در نتیجه تاثیر این تفاوت آگاهانه در افزایش میزان مشتریان او، خود را نشان خواهد داد. می‌توانید تفاوت‌ها را از ادویه قیمه غذاخوری خود شروع کنید.

 

ادویه قیمه مشهدی

قیمه خوش‌عطر و خاطره‌ساز مهمانسرای امام رضا را چشیده‌اید؟ طعم این قیمه هیچگاه از یاد شما نخواهد رفت. غیر از تاثیر معنوی موجود در این غذا عوامل دیگری مثل ادویه مخصوص مشهد طعم دلنشینی به این قیمه می‌بخشد. اگر دوست دارید طعمی مشابه با این قیمه استثنایی تجربه کنید، باید برای خرید ادویه قیمه مشهد دست به کار شوید. البته می‌توان این ادویه پرکاربرد مشهدی را در منزل نیز تهیه کرد. برای این کار به مواد زیر نیازمند خواهید بود.

ترکیب دارچین و جوز هندی، هل سبز خوش عطر با زردچوبه و زعفران

 این ادویه، قیمه خوش طعمی را به شما می‌دهد. از لیمو عمانی و فلفل سیاه و گلاب نیز به عنوان ادویه قیمه اختصاصی حرم آقا امام رضا(ع) استفاده می‌شود. البته تنها دلیل خوشمزگی این غذا ادویه قیمه مشهد نیست. گوشت مناسب گوسفندی تازه نیز می‌تواند در خوش طعم شدن قیمه بسیار موثر باشد. اما می‌توان ادویه قیمه را مهم‌ترین دلیل خوش طعمی این غذا دانست. برای تهیه ادویه قیمه مشهد می‌توانید به سایت ما مراجعه کرده و بهترین نمونه آن را خریداری کنید.

 

ادویه قیمه یزدی

قیمه تنها غذایی است که در ایران تا این اندازه طرفداران زیادی دارد. به طوری که در اکثر شهرهای ایران ما شاهد انواع خورش قیمه خوشمزه و متفاوت هستیم. برای تهیه هر کدام نیز از ادویه قیمه مخصوص ابداعی آن شهر استفاده می‌کنند.

ادویه قیمه یزدی نیز از دیگر نمونه‌های جذاب ادویه‌های قیمه است. جالب است بدانید که پایه همه ادویه‌های مخصوص این غذا دارچین و زردچوبه است. در ترکیب برخی نمونه‌ها از چاشنی‌های دیگری نیز استفاده می‌شود. مثلا ادویه قیمه یزدی دارای پودر زنجبیل، هل، زعفران و فلفل است. دستور بیشتر ادویه‌ها در ابتدا با یک دیگر مشابه به نظر می‌رسد. اما واقعیت این است که ادویه قیمه دارای نمونه‌های بسیار متفاوتی است. شما به سادگی قادر خواهید بود که ادویه را از مراکز معتبر خریداری نمایید. اگر راغب هستید که یک قیمه یزدی خوش طعم بپزید، غیر از ادویه مخصوص این شهر لازم است نخود نیز آماده کنید. یزدی‌ها در خورش قیمه خود به جای لپه از نخود استفاده می‌کنند. شاید راز متفاوت بودن این نمونه قیمه همین نکته باشد. پودر لیمو عمانی نیز تغییرات زیادی در طعم قیمه یزدی ایجاد می‌کند.

 

ادویه قیمه بوشهری

تا به حال نام قیمه بوشهری را شنیده اید؟ ظاهر این قیمه با خورش‌های دیگر فرق دارد. سبک این قیمه و رنگ اصلی آن به جهت مواد اولیه متفاوت، بیشتر زرد رنگ است. ادویه قیمه بوشهری در همان منطقه استان بوشهر بیشتر یافت می‌شود. تنها راه دسترسی به ادویه اصیل بوشهر، خرید آن از استان بوشهر به صورت مستقیم یا خرید از یک سایت معتبر است.

 ادویه قیمه در این ناحیه با بهترین ادویه‌های محلی ساخته می‌شود. طعم این قیمه بیشتر تند است. ادویه استان بوشهر از نمونه‌های ادویه ترکیبی اصیل است. بیشتر مواد اولیه به کار رفته در آن شامل دارچین، گل سرخ، زردچوبه و چند ادویه مخصوص دیگر است. با به کار بردن فلفل در ترکیب اصلی آن، شما قیمه بوشهری تندی میل خواهید کرد. چاشنی‌های خاص دیگری مثل زیره سیاه و پودر لیمو عمانی مهمان سفره‌های مردم استان بوشهر است.

دارچین نیز جزء جدانشدنی ادویه قیمه بوشهری است. بهترین نمونه‌های ادویه بوشهری را شما باید از مناطق معتبری خریداری کنید. هیچ چیز به اندازه یک ادویه بد نمی‌تواند طعم یک غذای اصیل محلی را خراب کند. قیمه بوشهری به علت سبک سرو متفاوت آن بسیار معروف است. برای تهیه آن به سبک اصیل بوشهری غیر از ادویه قیمه مخصوص این شهر باید مواد اولیه درون ظرف را به خوبی بکوبید سپس آب قیمه را به صورت جداگانه ای در ظرف قرار دهید.

 

ادویه مخصوص قیمه امام حسین

ادویه قیمه امام حسین از سری ادویه‌های ترکیبی مخصوص است. شما این ادویه را در هر مرکز خریدی به صورت اصیل نمی‌توانید تهیه کنید. ادویه مخصوص قیمه امام حسین در واقع ردی از تمامی چاشنی‌های مخصوص قیمه را در دل خود دارد. دارچین و گل سرخ به همراه فلفل سیاه و لیموعمانی در کنار زعفران و زردچوبه با هم تجمع کرده اند. در نتیجه تجمیع این ادویه‌ها یکی از مخصوص‌ترین ادویه‌های غذا به نام ادویه مخصوص قیمه امام حسین تشکیل شده است.

نذری هر ساله شما با استفاده از ادویه قیمه مخصوص بسیار استثنایی و دلپذیر خواهد شد. کافی است بهترین ادویه را برای عرض ارادت هر ساله به آقا امام حسین(ع) تهیه کنید. نزدیک بودن ماه محرم سبب می‌شود که ارادتمندان آقا برای تهیه اقلام لازم در جنب و جوش باشند. بهتر است برای داشتن فرصت لازم هر چه سریع تر ادویه مخصوص جهت پخت نذری را سفارش دهید. در این صورت کیفیت نذری شما از هر سال بهتر خواهد شد. می‌توانید مواد غذایی مرغوب با قیمت‌های مناسب تهیه کنید. برای مثال ادویه قبل از محرم قیمت مناسب تری دارد. اما به مرور قیمت آن افزایش پیدا کرده و کیفیت آن نیز دستخوش تغییر خواهد شد. هیچ گاه تاثیر چاشنی‌های غذا را دست کم نگیرید و بهترین نمونه‌ها را خریداری کنید.

 

ادویه قیمه مرغ

تا به حال طعم قیمه مرغ را چشیده اید؟ آیا از افرادی هستید که تصور می‌کنند ادویه قیمه فقط مناسب گوشت است؟ برای طعم دار کردن قیمه مرغ از چه چاشنی‌هایی استفاده می‌کنید؟

ادویه قیمه مرغ می‌تواند بوی ضخم مرغ را به طور کامل از بین برده و از یک بوی بد، عطر خوشبویی بسازد. فقط کافی است برای تهیه قیمه مرغ از ادویه قیمه مرغ مخصوص و با کیفیت استفاده کنید. در این صورت تفاوت واقعی طعم قیمه مرغ با ادویه معمولی را متوجه خواهید شد. برخی افراد به این نوع قیمه به دلیل وجود مرغ در آن علاقه نشان نمی‌دهند. اما اگر از ادویه مناسبی در پخت این غذا استفاده شود، نظر هر بد غذایی تغییر می‌کند. در بیشتر موارد بچه‌ها از قیمه مرغ استقبال نمی‌کنند. چاره کار استفاده از  ادویه مخصوص این غذا برای خوش طعم کردن آن است.

برای تهیه ادویه قیمه مخصوص می‌توانید به فروشگاه اینترنتی ما مراجعه کنید. برای هر نوع خوراک مرغ و قیمه مرغ می‌توانید از این ادویه‌های خوش عطر و بو استفاده کنید. چاشنی‌های فوق العاده‌ای را جهت پخت غذای بهتر به شما معرفی کرده ایم. واقعیت این است که هر نوع قیمه مرغی نیاز به یک ادویه مخصوص دارد. ادویه مناسب برای هر نوع غذای خاص با مرغ در سایت عرضه شده است. برای مثال ادویه مناسب قیمه مرغ و آلو دارای چاشنی‌های متفاوتی با سایر خوراکی‌های مرغ است. قیمه مرغ معمولی ممکن است دارای سطح لیمو عمانی بیشتری باشد. چون آلو غذا را ترش مزه می‌کند و وجود آن خورش آلو و مرغ را از مقادیر زیاد لیمو عمانی بی نیاز می‌کند.

 

خرید انواع ادویه قیمه

به کار بردن مواد اولیه ای مثل دارچین و گل سرخ می‌تواند تفاوت زیادی در انواع قیمه‌های مرغ ایجاد کند. در دفعات بعدی می‌توانید از این ترکیب برای خوش طعم کردن غذای خود استفاده کنید. شما می‌توانید انواع ادویه‌های لازم برای قیمه های خود را از بی بی عطار با مناسب ترین و بهترین کیفیت خریداری کنید.

ادویه قیمه مخصوص هر شهر از محبوب‌ترین سفارشات روزانه ما در سایت است. برای پخت یک قیمه متفاوت لازم است از چاشنی‌های خوش عطر و بوی هر منطقه استفاده شود. بهترین چاشنی‌ها برای تهیه این ادویه‌ها استفاده شده است. برخی از نمونه‌های آن به صورت مستقیم از شهر مورد نظر تهیه شده است. به همین جهت شما می‌توانید طعم واقعی قیمه هر منطقه را امتحان کنید. به یاد داشته باشید که ادویه در واقع روح اصلی غذا است. باید از چاشنی مناسب برای هر نوع غذا استفاده شود. در این صورت غذا عطر و بوی متفاوتی خواهد گرفت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت