بی بی عطار
طرز تهیه  تهیه آب سبزیجات بدون گلوتن
  • آشپزخانه ایرانی
  • آشپزی با ادویه ها

طرز تهیه تهیه آب سبزیجات بدون گلوتن

“آب سبزیجات” معمولاً دارای مواد مغذی فراوانی است. به خاطر وجود سبزیجات و مواد مغذی موجود در آنها، شما می‌توانید مقدار زیادی مواد معدنی و سالم موجود در آن را به وعده غذایی خود اضافه کنید. گلوتن پروتئینی است که در مواد خوراکی مختلفی پیدا می‌شود و برای گروهی از افراد، دردسرهای زیادی به همراه دارد. یکی از چالش‌های مهم افراد حساس به گلوتن انتخاب موارد خوراکی است که سلامت آنها را تهدید نکند.

خوراکی‌هایی که برای افراد با رژیم گلوتن خطرآفرین هستند شامل گندم، گندم آلمانی، چاودار، جو، نان، پاستا، غلات و حبوبات، کیک‌ها، بیسکوییت‌ها و شیرینی‌جات، جو دو سر و غیره است. بنابراین استفاده از مواد مغذی باید از طریق سبزیجات و سایر مواد غذایی باید به بدن برسد. این آبگوشت پایه‌ای عالی برای سوپ‌ها، سس‌ها، انواع سوپ است. امروز در فروشگاه اینترنتی خرید ادویه  بی بی عطار،  طرز تهیه کاری آب سبزیجات بدون گلوتن را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید :

مواد لازم برای تهیه آب سبزیجات بدون گلوتن

سبزیجات سخت خرد شده (کلم پیچ، گل کلم و غیره): یک فنجان
پیاز متوسط با پوست و ریز خرد شده : یک عدد
سیر با پوست و ریز خرد شده : 4 حبه
هویج متوسط ​با پوست و ریز خرد شده: 4 عدد
ساقه کرفس ریز خرد شده : 4 عدد
نمک دریا: یک قاشق چایخوری

 فلفل سیاه : 2 قاشق چایخوری
آب (ترجیحا تصفیه شده) : 9-10 فنجان
جعفری تازه خرد شده: 1/2 فنجان
پودر آویشن : 2 قاشق چایخوری

رزماری: یک قاشق چایخوری
برگ بو کامل : 2 عدد
مخمر تغذیه ای (اختیاری) : 3-4 قاشق غذاخوری
رب گوجه فرنگی:  4-5 قاشق غذاخوری

روغن زیتون : یک قاشق غذاخوری


طرز تهیه آب سبزیجات بدون گلوتن 

یک قابلمه بزرگ را روی حرارت متوسط ​​گرم کنید. پس از داغ شدن، روغن زیتون، پیاز، سیر، هویج و کرفس را اضافه کنید.

نمک دریایی و فلفل سیاه را اضافه کنید و هم بزنید تا پوشش داده شود. حدود 5 دقیقه یا تا زمانی که نرم شده و کمی قهوه ای رنگ شود، تفت دهید و مرتباً هم بزنید.

آب، سبزی، جعفری، آویشن، رزماری، برگ بو را اضافه کنید و حرارت را تا حد متوسط ​​افزایش دهید تا مخلوط به دست بیاید. پس از جوش آمدن، حرارت را کم کنید و مخمر و رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. شما می‌توانید برای طعم کمتر از هر دو، یا برای طعم قوی‌تر، مقدار بیشتری اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند و درب ظرف را نصفه بگذارید و اجازه دهید حداقل 30 دقیقه و ترجیحاً 45 دقیقه تا یک ساعت پخت ادامه پیدا کند. هر چه مدت طولانی‌تری بپزد، طعم آن قوی‌تر می‌شود.


در پایان مدت پخت، طعم آن را بچشید و در صورت نیاز طعم را تنظیم کنید، سبزیجات بیشتری برای طعم گیاهی، نمک برای شوری، فلفل سیاه برای طعم تندی، یا رب گوجه فرنگی یا مخمر برای عمق طعم اضافه کنید.

پیش از هر کاری اجازه دهید آب سبزیجات کاملاً خنک شود. سپس، آن را از صافی رد کنید تا مواد درشت از آب سبزیجات جدا شود. عصاره سبزیجات به‌دست‌آمده را در ظروف مناسب بسته‌بندی کنید تا برای استفاده‌های بعدی آماده باشد.

نکاتی برای تهیه آب سبزیجات بدون گلوتن

  • شما می‌توانید این ترکیب را به مدت پنج روز در یخچال و یک ماه در فریزر نگهداری کنید.
  • آب سبزیجات بدون گلوتن گزینه‌ای عالی برای استفاده در انواع سوپ ازو همینطور تهیه انواع سس با پایه سبزیجات پخته است.
  • می‌توانید از سبزیجات یخ‌زده برای تهیه این عصاره سبزیجات استفاده کنید، اما استفاده از سبزیجات تازه ارزش غذایی بالاتری دارد.

 

منبع : www.minimalistbaker.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت