بی بی عطار
طرز تهیه خورشت به با گوشت قرمز
  • آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه خورشت به با گوشت قرمز

اگر به ‌دنبال غذایی زمستانی، خاص، مجلسی و خوش‌طعم هستید، خورشت به می‌تواند انتخاب مناسبی باشد. طرز تهیه خورشت به با گوشت اصلاً سخت و پیچیده نیست و شما می‌توانید با هر میزان سابقه در زمینه آشپزی به‌راحتی و بدون هیچ ‌گونه مشکلی این غذا را بپزید و از میل کردن آن لذت ببرید. خورشت به، خورشتی است که معمولاً در فصول سرد سال و پاییز طبخ می‌شود و عطر و طعم بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. این غذای خوشمزه به ‌عنوان غذایی مجلسی شناخته می‌شود و حتی می‌تواند به‌ عنوان غذای میهمان انتخاب شود. این خورشت نه ‌تنها در کشورمان ایران، بلکه در کشورهای بسیار زیادی در سراسر جهان طبخ می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. به واسطه خواص شگفت‌انگیز این میوه، طبخ و میل این غذا به شما کمک خواهد کرد تا بدن سالم‌تری داشته باشید. اگر به ‌دنبال آموزش طرز تهیه خورشت به با گوشت هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم در این مقاله بی بی عطار تا انتها ما را همراهی کنید:
 
 مواد اولیه خورشت به با گوشت

⦁    گوشت گوسفندی یا گوساله: 400 گرم 
⦁    پیاز: 2 عدد 
⦁    به: 2 عدد 
⦁    آلوی خورشتی: 10 تا 12 عدد 
⦁    شکر: به میزان لازم 
⦁    آب لیمو : به میزان لازم 
⦁    رب گوجه‌فرنگی : 2 قاشق غذاخوری 
⦁    زعفران دم کرده : به میزان لازم 
⦁    چوب دارچین : یک عدد
⦁    روغن: به میزان لازم 

 


طرز تهیه خورشت به با گوشت قرمز

طرز تهیه خورشت به با گوشت

اگر می‌خواهید خورشت خوش طعم و خوش عطری داشته باشید، باید حتماً مواد اولیه‌ای که ما پیشتر برای شما نام بردیم را در بهترین کیفیت تهیه نمایید. اگر می‌خواهید در زمینه استفاده از طرز تهیه خورشت به با گوشت موفق‌تر عمل کنید، حتماَ مراحلی که ما در ادامه برای شما نام خواهیم برد را با دقت بالا طی کنید. شما تنها با توجه به نکات ظریفی که در ادامه گفته خواهند شد، می‌توانید خورشت خوش طعمی تهیه کنید.
 
 
مرحله اول 
 در قدم اول برای تهیه خورشت به، درست مانند هر خورشت دیگری شما باید پیازها را به ‌صورت نگینی خرد کنید و بعد آن‌ها را در یک قابلمه مناسب با روغن تفت دهید. هنگامی ‌که پیاز شما نرم و سبک شد، می‌توانید مقداری زردچوبه به آن اضافه کنید تا پیاز شما عطر و طعم فوق‌العاده‌ای بگیرد. حال گوشت‌ها را در اندازه کمی بزرگ‌تر از گوشت قیمه خرد کنید و بعد آن‌ها را به پیاز اضافه کنید. ادویه ‌های دیگر را به ‌جز زعفران روی گوشت بریزید تا گوشت شما به‌طور کامل طعم بگیرد چوب دارچین را نیز در این مرحله اضافه کنید. 
هنگامی‌که آب گوشت به ‌طور کامل کشیده شد و کمی سرخ شد، می‌توانید حدود یک لیتر آب به قابلمه مورد نظر اضافه کنید. هنگامی ‌که قابلمه شما به جوش آمد، زیر گاز را کم کنید تا گوشت شما به‌طور ملایم بپزد. در این مرحله باید حدوداً 2 الی 3 ساعت به خورشت زمان دهید تا به‌طور کامل بپزد. البته اگر گوشت شما زودتر از این زمان نیز پخت، شما می‌توانید مراحل بعدی را پیش ببرید. به ‌هر حال شما باید به غذای خود سر بزنید تا متوجه شوید آیا گوشت شما پخته است یا خیر‌.
 
 
مرحله دوم 
 در مرحله دوم از طرز تهیه خورشت به با گوشت، هنگامی ‌که گوشت شما به ‌طور کامل پخت، رب گوجه‌فرنگی را با مقداری روغن در ظرف جداگانه تفت دهید تا به‌طور کامل خامی رب گرفته شود. بعد از آن رب را به قابلمه در حال جوش اضافه کنید و درب قابلمه را بگذارید. در ادامه به ها را بشویید و آن را پوست بکنید. به‌ها را در اندازه‌ای درشت‌تر از حبه قند خرد کنید و آن‌ها را با مقداری روغن تفت دهید. تکه های به را به‌محض این‌که خرد کردید تفت دهید زیرا اگر به بماند، رنگش سیاه می‌شود و ظاهر خورشت شما را تحت تأثیر قرار می‌دهد. آنها را تا مرحله‌ای تفت دهید که کمی رنگشان تغییر کند و تا حدی سرخ شوند. در ادامه به ها را به ‌همراه آلوی بخارا را به قابلمه اضافه کنید. حرارت حرارت زیر قابلمه را کم کنید تا خورشت شما جا بیفتد. 

 
 مرحله سوم 
 هنگامی ‌که شما به ها را به خورشت اضافه می‌کنید نباید زیر گاز را زیاد کنید. زیرا به ها در حرارت بالا، راحت‌تر وا می‌روند و ظاهر خورشت شما را به‌هم می‌ریزند. در واقع مهم‌ترین نکته‌ای که شما هنگام تهیه‌ی خورشت به باید به آن توجه داشته باشید تلاش برای له نشدن تکه های به می باشد. یکی از مهم‌ترین اقداماتی که در این زمینه می‌تواند به شما کمک کند ملایم کردن حرارت زیر قابلمه می‌باشد. علاوه ‌بر این موضوع، تفت دادن به‌ها نیز می‌تواند تأثیر زیادی در حفظ استحکام آن‌ها داشته باشد. هنگامی‌که خورشت شما جا افتاد، می‌توانید زعفران دم‌کرده را به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید که غذای شما کمی غلیظ‌تر شود. در انتها نیز می‌توانید این خورشت خوش‌مزه را با برنج کته یا آبکش شده میل نمایید از نوش‌جان کردن آن لذت ببرید. 


طرز تهیه خورشت به با گوشت

 

نکات مهم در طرز تهیه خورشت به با گوشت

 توجه به نکات مهمی که در طرز تهیه خورشت به با گوشت آورده شده‌اند، به شما کمک خواهد کرد تا شانس موفقیت خود هنگام طبخ این خورشت را بالا ببرید. بیایید با یکدیگر این موارد را به‌ طور کامل بررسی کنیم. 
 
⦁    اگر آلوهای خورشتی که شما از آن‌ها بهره می‌برید سفت هستند، بهتر است که آن‌‌ها را چند ساعت قبل ‌از پخت خورشت در آب ولرم خیس کنید. 
 ⦁    می‌توانید برای تغییر طعم خورشت، مقداری آب لیمو، شکر، یا رب انار به غذایتان اضافه کنید. تمامی این موارد به ذائقه شما بستگی دارد. اگر می‌خواهید خورشت شما ترش شود، استفاده از آب‌لیمو و رب انار ترش منطقی است. اگر می‌خواهید خورشت شما شیرین شود، می‌توانید از ترکیب شکر و رب انار شیرین استفاده کنید. 
 ⦁    حتماً در انتها سعی کنید چوب دارچینی که در اول کار در غذا انداخته بودید را پیدا کنید و آن را خارج نمایید. 
 ⦁    شما می‌توانید خورشت به را با گوشت گوسفندی و گوساله طبخ نمایید. اما استفاده از بوقلمون یا مرغ نیز هیچ ‌گونه منعی برای شما ندارد. 
 ⦁    شما می‌توانید با توجه به ذائقه و رژیمی که دارید، از هر نوع گوشت و پروتئین که می‌خواهید در این خورشت استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت