بی بی عطار
طرز تهیه سالاد تن ماهی به چندین روش مختلف ؛ خوشمزه و آسان
  • آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه سالاد تن ماهی به چندین روش مختلف ؛ خوشمزه و آسان

سالاد تن ماهی یکی از انواع سالادهای خوشمزه و لذیذ بین المللی است که با مواد متنوعی تهیه می‌شود، برای مشاهده این آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد تن ماهی در ادامه با بی بی عطار همراه باشید.

سالادها انواع مختلفی دارند و با توجه به مواد متنوعی که برای تهیه آنها می‌توان استفاده کرد می‌توانند یک وعده کامل غذایی هستند سالاد تن ماهی یکی از انواع سالادهایی است که از مواد بسیار کامل و مغذی چون سیب زمینی، خیارشور، انواع سبزیجات مانند شوید یا کرفس یا حتی ذرت و نخودفرنگی برای آن استفاده کنید. از آنجا که چربی‌های تن ماهی از نوع سالم و ضروری است و حتی میل شما را به مصرف غذا کاهش می‌دهد. پس نگران میزان کالری این سالاد نباشید. همچنین به جای استفاده از سس مایونز شما می‌توانید فقط از ماست یونانی استفاده کنید تا خیالتان از کالری‌های این سالاد راحت باشد. 

از آنجا که این سالاد را می‌توانید به شیوه‌های مختلفی تهیه کنید، از شما دعوت می‌کنیم برای مشاهده این آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه سالاد تن ماهی در ادامه با بی بی عطار همراه باشید.

سالاد تن ماهی با کرفس 

تن ماهی :  یک عدد
ساقه کرفس (اختیاری)  :  ۲ عدد
پیاز قرمز  :  یک عدد متوسط
خیار شور  : ۴ عدد متوسط
جعفری خرد شده : ۲ قاشق غذاخوری
سس مایونز :  یک سوم پیمانه
فلفل سیاه :   به مقدار لازم
پول بیبر : به میزان لازم


 

طرز تهیه سالاد تن ماهی

برای استفاده از تن ماهی ابتدا لازم است تن ماهی را بجوشانید تا از سلامت آن اطمینان حاصل کنید. قوطی تن ماهی را در یک ظرف مناسب به همراه آب روی حرارت قرار دهید و بعد از به جوش آمدن یک ربع اجازه دهید تا کنسرو بجوشد. سپس آن را از آب خارج کنید و درب آن را باز کنید. روغن اضافی آن را جدا کرده و تن ماهی را در ظرف مورد نظرتان بریزید.

حالا نوبت اضافه کردن سایر مواد به سالاد است. برای استفاده از ساقه کرفس بهتر است از ساقه‌های جوانتر کرفس استفاده نید که بافت تازه و لطیف تری دارد. ساقه کرفس را به صورت ریز خرد کنید و به ظرف تن ماهی اضافه کنید.

خیارشور را به صورت ریز خرد کنید یا به کمک رنده درشت آن را رنده کنید. پیاز قرمز را به صورت ریز خرد کنید و به همراه خیارشور خرد شده به کاسه اضافه کنید.

در ادامه جعفری را که به صورت ساطوری خرد شده اضافه کنید.

برای تهیه سس سالاد سس مایونز را به همراه آب لیموترش و مقداری نمک و فلفل سیاه و پول بیبر با هم ترکیب می‌کنیم تا کاملاً یکدست شوند، سپس به سالاد اضافه کرده و مواد را مخلوط کنید تا به خوبی به سس آغشته شوند.

روی کاسه را با سلفون می‌پوشانیم و به مدت دو ساعت در یخچال قرار دهید.

در صورتی که تمایل داشته باشیم این سالاد را به صورت رژیمی‌تر با کالری کمتری تهیه کنیم، می‌توانیم به جای استفاده از سس مایونز از ماست یونانی یا حتی المقدور از ترکیب ماست یونانی و سس مایونز استفاده کنیم.

در صورت تمایل می‌توانید کرفس را از مواد لازم حذف کنید و به جای آن دو عدد سیب زمینی آبپز شده اضافه کنید. فقط کافیست سیب زمینی‌ها را به صورت نگینی خرد کنید و به دیگر مواد سالاد بیفزایید.

 

سالاد تن ماهی با سیب زمینی

همانطور که گفتیم روش‌های زیادی برای تهیه سالاد تن ماهی وجود دارد. استفاده از سبزیجات تازه طعم سالاد تن ماهی را خوشمزه‌تر می‌کند. در ادامه با این دستور تهیه با ما همراه باشید :

تن ماهی : یک عدد
سیب زمینی متوسط : ۲عدد
شوید و جعفری : یک دسته کوچک
پیازچه : 8 شاخه
خیارشور : نصف پیمانه
فلفل سیاه : به میزان لازم
ادویه سالاد : یک و نیم قاشق چایخوری
پاپریکا : یک قاشق چایخوری
سس مایونز : یک پیمانه
ماست خامه ای : نصف پیمانه
آبلیمو : به میزان لازم
روغن زیتون : به میزان لازم
نمک : به میزان لازم

طرز تهیه سالاد تن ماهی و کرفس

ابتدا سیب زمینی آبپز کنید و سپس آن را نگینی خرد کنید.

خیار شور را نگینی خرد کنید و به سیب زمینی خرد شده اضافه کنید.

تن ماهی را بجوشانید. سپس به آرامی روغن آن را جدا کنید و به ظرف اضافه کنید.

سپس سبزیجات تازه شامل پیازچه، شوید و جعفری را به میزانی که دوست دارید خرد کرده، و به تن ماهی و بقیه مواد اضافه کنید.

در نهایت نوبت تهیه سس این سالاد خوشمزه است. در ظرف مناسبی سس مایونز را به همراه ماست‌‌ خامه‌ای، فلفل سیاه، پاپریکا، نمک، آب‌لیمو و روغن زیتون و ادویه سالاد مخلوط کنید و حسابی هم بزنید تا سس یکدستی داشته باشید. حالا سس آماده شده را به سالاد اضافه کنید و بعد از اینکه خوب مواد را به سس آغشته کردید، روی ظرف سالاد را سلفون کشیده و برای اینکه طعم سالاد یکدست شود و سس‌ها را به خورد مواد برود، ظرف سالاد را برای چند ساعت در یخچال بگذارید. بعد از گذشت یک تا چند ساعت می‌توانید سالاد را به ظرف مورد نظرتان منتقل کنید و با استفاده از سبزیجات تازه مثل شوید یا تربچه تزیین کنید و سرو کنید. نوش جان

شما می‌توانید بعد از این مدت به سلیقه خودتون در ظرف مناسب بریزید و تزیین کنید. نوش جان

 

سالاد تن ماهی مدیترانه ای

کنسرو ماهی تن : یک قوطی
فلفل دلمه‌ای قرمز : سه عدد
زیتون سیاه حلقه شده : یک‌ چهارم فنجان
سرکه : یک قاشق غذاخوری
روغن زیتون : یک قاشق غذاخوری
سس مایونز : نصف پیمانه
سس خردل : نصف قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه : یک قاشق غذاخوری
فلفل سیاه : به میزان لازم
پونه کوهی: نصف قاشق چایخوری

برای تهیه این سالاد خوشمزه ابتدا سس آن را آماده می‌کنیم. در یک کاسه متوسط، سس خردل را به همراه سس مایونز، روغن زیتون، فلفل سیاه، نمک و آب لیمو ترش تازه و پونه کوهی را اضافه کنید و خوب مخلوط می‌کنیم.

تن ماهی را که جوشانده و روغن اضافی آن را خارج کرده ایم، به سس اضافه می‌کنیم. 

فلفل دلمه‌ای را روی حرارت قرار دهید تا زمانی که پوست آن سیاه شود. فلفل دلمه‌ای کباب شده را در یک ظرف پلاستیکی در دار یا در کیسه فریزر قرار دهید و بعد از گذشت پانزده دقیقه، آن را از ظرف خارج کرده و پوست آن را جدا کنید و به صورت رشته ای یا هر مدلی که دوست دارید آن را برش بزنید.

کاهوی خرد شده را به همراه فلفل دلمه‌ای‌های کبابی برش زده و زیتون سیاه حلقه شده به ظرف سالاد اضافه کنید. درب ظرف را پوشانده و برای یک ساعت در یخچال بگذارید. 

بعد از گذشت این مدت، سالاد تن ماهی که آماده کرده‌اید از یخچال خارج کرده با استفاده از حلقه‌های زیتون، تکه‌های فلفل قرمز آن را تزیین و سرو کنید.

همچنین شما می‌توانید سالاد را روی برگه‌های کاهویی که در یک دیس چیده شده سرو کنید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت