بی بی عطار
طرز تهیه شیر طلایی (چای زردچوبه)
  • آشپزخانه ایرانی
  • دمنوش ها

طرز تهیه شیر طلایی (چای زردچوبه)

چای زردچوبه که با نام‌های «شیر طلایی» یا «لاته زردچوبه» نیز شناخته می‌شود، به دلیل خواص ضدالتهابی آن، لحظاتی را در دنیای مواد غذایی سالم سپری کرده است. در زیر دستور‌العمل ساده شیر طلایی آمده است که نوشیدنی سالم و کاملی را قبل از خواب می‌سازد. شیر طلایی یک نوشیدنی محبوب و فوق العاده سالم است، که طعم آن بسیار خوشمزه است و می‌توان آن را با ادویه‌های مختلف سفارشی کرد.

آماده سازی این نوشیدنی خوشمزه تنها پنج دقیقه طول می‌کشد و شما می‌توانید دستور آن را برای نفرات بیشتر چند برابر کنید. شیر طلایی از نوشیدنی‌های محبوب در فصل پاییز و زمستان است، اما نه فقط به دلیل خامه‌ای و لذیذ بودنش - زردچوبه، ادویه‌ای که رنگ زیبایی به شیر طلایی می‌دهد و دارای مواد مغذی بسیار خوبی است! در ادامه با مجله آشپزی بی بی عطار همراه باشید، تا طرز تهیه چای زردچوبه را به شما آموزش دهیم :

مواد لازم برای شیر طلایی

شیر : 2 فنجان
زردچوبه: 1/2 قاشق چایخوری
دارچین: 1/2 قاشق چایخوری
زنجبیل: 1/2 قاشق چایخوری
عسل: 1 قاشق غذاخوری
وانیل: 1 قاشق چایخوری
فلفل سیاه : 1 عدد

مواد لازم برای شیر طلایی

در یک ظرف متوسط، شیر را به آرامی روی حرارت متوسط ​​گرم کنید، تا زمانی که هنوز به نقطه جوش نرسیده است.
پس از گرم شدن شیر، زردچوبه، دارچین، فلفل سیاه، زنجبیل و وانیل را به آن اضافه کنید. و چند دقیقه دیگر حرارت دهید.
شیر طلایی شما آماده است. آن را در لیوان مورد نظرتان بریزید، می‌توانید روی آن پودر فلفل سیاه، یا پودر دارچین اضافه کنید و از رنگ و طعم عالی آن لذت ببرید

برای این دستور می‌توانید از شیرهای گیاهی مانند شیر بادام، شیر جو دوسر یا شیر نارگیل استفاده کنید. هرچه چربی شیر بیشتر باشد، شیر طلایی شما خامه‌ای تر و مغذی تر خواهد بود.
از آنجایی که زردچوبه محلول در چربی است، می‌توانید برای بهبود جذب ترکیبات ضد التهابی در زردچوبه، چند قاشق چایخوری روغن نارگیل اضافه کنید. البته این گزینه کاملا اختیاری است و می‌توانید آن را حذف کنید.
فلفل سیاه جذب ترکیبات سالم موجود در زردچوبه را افزایش می‌دهد، بنابراین ترکیب آنها تضمین می‌کند که خواص ضد التهابی، آنتی اکسیدانی و مبارزه با بیماری این نوشیدنی را به حداکثر برسانید. اما اگر فلفل سیاه را دوست ندارید، نیازی به اضافه کردن آن ندارید.
شما می‌توانید ازعسل یا شیره به عنوان شیرین کننده شیر طلایی خود استفاده کنید و یا اصلاً از هیچ شیرین کننده‌ای استفاده نکنید.
برای طعم دادن، ترکیبات دیگر ادویه‌ها را آزمایش کنید. تنها مواد ضروری برای شیر طلایی، شیر و زردچوبه است، بنابراین به سلیقه خودتان می‌توانید دارچین، زنجبیل، هل یا هر ادویه دیگری که دوست دارید را به این ترکیب اضافه و نوشیدنی سفارشی خودتان را تهیه کنید.

این نوشیدنی را به صورت سرد یا گرم می‌توانید سرو کنید . اما طعم آن در حالتی که گرم و معطر از ادویه‌هاست بسیار دوست داشتنی و خاص است. حتما آن را امتحان کنید.


فواید زردچوبه برای سلامتی

 

ضد التهاب: زردچوبه حاوی سطوح بالایی از منگنز است، ماده معدنی که ثابت شده است به کاهش التهاب در بدن کمک می‌کند. کاهش التهاب ممکن است به پیشگیری از بیماری‌های مزمن در بدن کمک کند، بنابراین ارزش افزودن این ادویه را به کابینت خود دارد.

غنی از آنتی اکسیدان: بیشتر ما از خطرات رادیکال‌های آزاد آگاه هستیم، زیرا آنها به DNA و سلول‌های بدن ما آسیب می رسانند. متأسفانه، اجتناب از آنها اغلب دشوار است زیرا در محیط مدرن ما رایج هستند. بهترین راه برای مبارزه با این رادیکال‌های آزاد از طریق مصرف آنتی اکسیدان‌هایی مانند ویتامین C یا زردچوبه است که نشان داده شده است که با رادیکال‌های آزاد در بدن مبارزه می کند.


منبع: www.cleangreensimple.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت