بی بی عطار
طرز تهیه ماکارونی ساده با سیب‌ زمینی سالم و مقوی
  • آشپزخانه ایرانی
  • طرز تهیه ماکارونی

طرز تهیه ماکارونی ساده با سیب‌ زمینی سالم و مقوی

ماکارونی یکی از خوشمزه‌ترین و پرطرفدارترین غذاهای جهانی است که تقریباً در اقصی نقاط جهان طبخ می‌شود و مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از ویژگی‌های منحصر به ‌فرد ماکارونی دستور پخت‌های متفاوت و متنوع این غذا می‌باشد. شما می‌توانید این غذا را با هر نوع سبزیجات و هر نوع گوشتی که دلتان می‌خواهد طبخ کنید و از میل کردن یک وعده غذایی خوشمزه لذت ببرید. به همین دلیل ما در ادامه می‌خواهیم برای شما در رابطه با طرز تهیه ماکارونی ساده با سیب‌زمینی صحبت کنیم و بگوییم که چگونه می‌توانید با استفاده از سبزیجات خوشمزه و شگفت‌انگیز مانند : سیب ‌زمینی، ماکارونی خودتان را خوش ‌طعم‌تر کنید. 
شما می‌توانید با دستور پخت‌های متفاوت و متنوعی که وجود دارند، از ماکارونی یک غذای متنوع بسازید و آن را چندین‌بار در طول هفته در رژیم غذایی خودتان قرار دهید. همچنین می‌توانید با به خرج دادن کمی خلاقیت، یک دستور پخت مخصوص به خود را داشته باشید و دقیقاً همان ‌طور که باب میل شماست، این غذای خوشمزه را تهیه کنید. اجازه دهید با در ادامه این مقاله از  بی ‌بی عطار، با یکدیگر در رابطه با طرز تهیه ماکارونی ساده با سیب‌زمینی صحبت کنیم:


طرز تهیه ماکارونی ساده با سیب زمینی سالم و مقوی

برای پخت ماکارونی ساده با سیب‌زمینی به چه مواد اولیه‌ای نیاز داریم؟

 ماکارونی: یک بسته 500 گرمی 
گوشت چرخ ‌کرده گوسفندی، مرغ یا سویا: 300 گرم 
سیب ‌زمینی بزرگ: یک عدد 
پیاز: یک عدد 
رب گوجه ‌فرنگی: به میزان لازم 
ادویه‌ ماکارونی : دو قاشق سوپخوری
سس کچاپ در صورت دلخواه: به میزان لازم

طرز تهیه ماکارونی ساده با سیب‌زمینی

همان‌ طور که پیشتر نیز برای شما گفتیم، ماکارونی دستور پخت‌های متنوعی دارد. شما می‌توانید برای طبخ مواد میانی این غذا از گوشت چرخ ‌کرده گوسفندی، گوشت چرخ‌کرده مرغ و یا حتی سویا استفاده کنید. انتخاب این مواد اولیه کاملاً به سلیقه شما بستگی دارد. علاوه‌بر این موضوع، شما می‌توانید برای خوشمزه‌تر کردن غذا از سبزیجاتی مانند فلفل دلمه، ذرت، قارچ، نخود فرنگی، گوجه و ... بهره ببرید. تمامی این موارد به سلیقه شما بستگی دارند. استفاده از ادویه های مناسب با طبخ هر غذا هم که از اصول اولیه آشپزی محسوب می‌شود.
بعد از صحبت در رابطه با مواد اولیه‌ای که برای پخت این غذای خوشمزه مورد نیاز هستند، حال بیایید با یکدیگر در رابطه با طرز تهیه ماکارونی ساده با سیب‌زمینی صحبت کنیم. توجه داشته باشید که سیب ‌زمینی می‌تواند به ‌عنوان یکی از خوشمزه‌ترین سبزیجات برای پخت این غذا مورد استفاده قرار بگیرد. همچنین شما می‌توانید نیمی از سیب‌زمینی را نیز به‌عنوان ته ‌دیگ خوشمزه کنار بگذارید اجازه دهید  به ‌صورت مرحله به مرحله، مراحل طبخ این غذا را بررسی کنیم.



مرحله اول

در مرحله اول از طرز تهیه ماکارونی ساده با سیب‌زمینی، شما باید پیازها را به‌صورت نگینی خرد کنید و زردچوبه را اضافه کنید و کمی تفت دهید. در ادامه گوشت چرخ ‌کرده یا سویا را به تابه اضافه کنید، سپس ادویه ماکارونی را اضافه کنید و آن را با گوشت حسابی تفت دهید. توجه داشته باشید که اگر قرار است از سویا استفاده کنید، حدوداً 20 دقیقه زمان برای پخت کافی است. اما اگر قرار است از گوشت استفاده کنید، آن ‌قدر ترکیب را تفت دهید تا گوشت شما مغزپخت شود. در انتها نیز رب را به ترکیب اضافه کنید تا خامی آن گرفته شود و ماکارونی شما خوش‌رنگ‌تر شود.

مرحله دوم

در مرحله دوم برای تهیه ماکارونی ساده با سیب‌زمینی، نصف سیب ‌زمینی را به‌صورت نگینی و کاملاً ریز خرد کنید و آن را با مقداری روغن در یک تابه جداگانه تفت دهید. هنگامی که سیب‌زمینی‌های شما سرخ شدند، آنها را به ترکیب گوشت و پیاز اضافه کنید و به ‌طور کامل هم بزنید.


مرحله سوم 

در مرحله سوم از طرز تهیه ماکارونی ساده با سیب‌زمینی نوبت به آماده کردن ماکارونی‌ها می‌رسد. یک قابلمه بزرگ را پر از آب کنید و آن را روی حرارت قرار دهید تا آب بجوش بیاید. مقداری نمک و روغن به قابلمه اضافه کنید و بعد ماکارونی‌ها را درون قابلمه بریزید. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر ظرف شما کوچک باشد، ماکارونی‌های شما به‌ هم می‌چسبند و خمیر می‌شوند. خمیر شدن ماکارونی باعث می‌شود، در ادامه غذای شما ظاهر خوبی نداشته باشد‌. اگر می‌خواهید ماکارونی‌های شما زردتر شوند، می‌توانید به آب جوش مقداری زردچوبه اضافه کنید. بعد از گذشت حدود 10 دقیقه الی یک ربع؛ ماکارونی‌ها را آبکش کنید و آن‌ها را با آب سرد بشویید.


 

مرحله چهارم از طرز تهیه ماکارونی ساده با سیب‌زمینی

در مرحله چهارم از طرز تهیه ماکارونی ساده با سیب‌زمینی، شما باید یک قابلمه را روی گاز بگذارید تا داغ شود. هنگامی ‌که داغ شد، مقداری روغن بریزید و نصف سیب‌زمینی باقی ‌مانده را به ‌صورت ورقه‌ای خرد کنید و آن را کف قابلمه را بگذارید. در ادامه مقداری ماکارونی آبکش شده ته ظرف بریزید و روی آن را با مواد میانی آماده کرده‌اید بپوشانید. دوباره ماکارونی‌ها را روی مواد بریزید و این روند را آن‌قدر تکرار کنید تا ماکارونی ‌ها و مواد میانی شما تمام شوند. درب ظرف را با یک دم کنی بپوشانید و زیر گاز را نیز در کمترین حالت ممکن قرار دهید. اجازه دهید برای حدود نیم‌ساعت الی 45 دقیقه ماکارونی شما به ‌طور کامل دم بکشد و بپزد. در انتها نیز می‌توانید این غذای خوشمزه را با مقداری سس کچاپ میل کنید و از آن لذت ببرید. 

فوت ‌و فن‌های مهم در طرز تهیه ماکارونی ساده با سیب‌زمینی

استفاده از سیب ‌زمینی در ترکیب این غذا کاملاً اختیاری است. اما به این موضوع توجه داشته باشید که سیب ‌زمینی یکی از سبزیجاتی است که می‌تواند در خوش ‌طعم‌تر شدن غذای شما تاثیر ویژه‌ای داشته باشد. برای جلوگیری از خمیر شدن ماکارونی، می‌توانید در انتها مقداری روغن داغ ‌شده به آن اضافه کنید تا غذای شما رنگ و لعاب بهتری داشته باشد. هنگام سرو غذا، ماکارونی را به ‌آرامی هم بزنید تا رشته‌های غذا پاره نشوند و ظاهر غذای شما به‌طور کامل حفظ شود. بهتر است که از با کیفیت‌ترین و بهترین مواد اولیه استفاده کنید تا در انتها بتوانید از میل کردن خوشمزه‌ترین و خوش عطرترین ماکارونی موجود لذت ببرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    فرحناز
    08 دی 1402
    فرحناز

    واقعا عالی بود خیلی غذام خوشمزه ☺️🤗

  • پاسخ
    Ratib
    03 آذر 1402
    Ratib

    هوب

گزارش اشکال در سایت