بی بی عطار
طرز تهیه مرغ فلفلی به روش چینی
  • آشپزی با ادویه ها
  • اشپزی بین‌الملل

طرز تهیه مرغ فلفلی به روش چینی

خورش مرغ یکی از خورش‌هایی است که معمولاً همراه با برنج سرو می‌شود و یکی از غذاهایی است که مورد علاقه اکثر افراد خانواده است. غذایی که امروز با نام مرغ فلفلی الهام گرفته از غذای چینی به سبک رستورانی است که تهیه آن بسیار سریع و آسان و البته بسیار خوشمزه است و تنها در 30 دقیقه در خانه می‌توانید آن را تهیه کنید. در مجله بی بی عطار با ما همراه باشید تا روش پخت این مرغ خوشمزه را با شما به اشتراک بگذاریم :

مواد لازم برای تهیه مرغ فلفلی

ران مرغ بدون استخوان و بدون پوست : یک کیلوگرم
سویا با سدیم کم: 2 قاشق غذاخوری
سیر خرد شده: 6 حبه
نشاسته ذرت : 1 فنجان
روغن نباتی: ⅓ فنجان

پیاز بزرگ خرد شده : 2 عدد
فلفل دلمه ای قرمز بزرگ: یک عدد
روغن کنجد :2 قاشق چایخوری


سس فلفل سیاه

فلفل سیاه تازه آسیاب شده : ۲ قاشق چایخوری
سس سویا با سدیم کم: ¼ فنجان
پودر تخم گشنیز : یک قاشق چایخوری

 

مرغ: شما می‌توانید از سینه مرغ هم استفاده کنید، ولی ران مرغ طعم بهتری به غذای شما می‌دهد و آبدارتر و لطیف‌تر هستند. برای این کار ران‌های مرغ بدون استخوان و بدون پوست را به مکعب‌های کوچک خرد کنید.
سس سویا : استفاده از سویا سس، کم سدیم باعث می شود، کنترل بیشتری روی شوری آن داشته باشید در صورتی که این آیتم در دسترس نیست می‌توانید از سویا سس معمولی استفاده کنید.
سیر : از سیر تازه خرد شده استفاده کنید و همیشه طعم فوق العاده ای به غذای شما می‌دهد.
نشاسته ذرت : نشاسته ذرت با تکه‌های مرغ، سپس سرخ می‌شود و در نتیجه مرغ ترد بیشتری به دست می‌آید.
روغن نباتی : من از روغن نباتی استفاده می‌کنم، اما شما می‌توانید هر روغن با طعم ملایمی استفاده کنید.
پیاز : یک پیاز بزرگ، خرد شده برای طعم دهی به گوشت مرغ
فلفل دلمه ای : در صورت دسترسی از فلفل دلمه ای قرمز استفاده کنید تا غذای شما خوش رنگ و آب تر شود.
روغن کنجد: اگر می توانید روغن کنجد تازه استفاده کنید که طعم آن شگفت انگیز است.

ادویه‌ها: استفاده از ادویه های تازه همیهش باعث طعم بهتری در غذا می‌شود. فلفل سیاه تازه آسیاب شده عطر دل انگیزی دارد که کیفیت نهایی غذا را تحت تاثیر قرار می‌دهد. همچنین استفاده از تخم گشنیز به عنوان یکی از دانه‌های معطر و دوست داشتنی برای این غذا طعم و عطر عالی این غذا را تضمین می‌کند.

طرز تهیه مرغ فلفلی به سبک چینی

در یک کاسه با اندازه متوسط، تکه‌های مرغ را با یک قاشق غذاخوری سس سویا و سیر خرد شده ترکیب کنید تا قطعات مرغ کاملاً به مواد آغشته شود. سپس نشاسته ذرت را روی مرغ بپاشید و خوب هم بزنید.

برای تهیه سس فلفل، مواد سس را با هم ترکیب کنید: در یک کاسه کوچک، تمام مواد سس فلفل سیاه، شامل  فلفل سیاه ، پودر تخم گشنیز و سس سویا را با هم ترکیب کنید.

روغن نباتی را به ووک یا تابه بزرگی اضافه کنید و روی حرارت زیاد بگذارید. نیمی از مرغ را به تابه اضافه کنید و به مدت 3 تا 4 دقیقه یا تا زمانی که قهوه ای طلایی شود بپزید.

اگر روغن نباتی در ماهیتابه باقی نماند، یک قاشق غذاخوری دیگر یا بیشتر اضافه کنید و پیاز و فلفل را به ووک اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید. مرغ را دوباره به ووک اضافه کنید و سس فلفل سیاه آماده شده، اضافه کنید. سپس همه مواد را خوب هم بزنید تا خوب ترکیب شوند. روغن کنجد را روی مرغ بریزید و هم بزنید. خورش مرغ فلفلی آماده است. این خورش خوشمزه را می‌توانید به همراه برنج ساده سرو کنید.

 

منبع : https://www.jocooks.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت