بی بی عطار
طرز تهیه چیکن فراید کره ای
  • آشپزی با ادویه ها
  • اشپزی بین‌الملل

طرز تهیه چیکن فراید کره ای

مرغ سرخ شده یا مرغ سوخاری به روش‌های متفاوت و زیادی تهیه می‌شود. مرغ سرخ شده کره ای که معمولاً در کره، چیکین نامیده می‌شود، به انواع غذاهای مرغ سرخ شده که در کره جنوبی ساخته شده اند و در کره جنوبی به عنوان وعده غذایی، پیش غذا یا به عنوان میان وعده بعد از غذا مصرف می‌کنند. 

این دستور یکی از خوشمزه ترین مرغ‌هایی است که به روش سرخ شده و کره ای با سس مخصوص یکی از غذاهای کره ای خوشمزه است که طعم بی نظیری دارد و می‌توانید آن را همراه برنج یا به صورت خوراک تهیه کنید و از طعم عالی آن لذت ببرید. امروز در بی بی عطار طرز تهیه مرغ سرخ شده کره ای را به شما آموزش خواهیم داد، با ما همراه باشید:


 

مواد لازم برای تهیه مرغ سرخ شده کره ای

سینه مرغ نواری خرد شده: 4 عدد
باترمیلک : یک فنجان (ترکیب 2/3 لیوان ماست و 1/3 لیوان شیر)
نمک: ½ قاشق چایخوری
فلفل سفید : ¼ قاشق چایخوری
پودر سیر:  ¼ قاشق چایخوری

مواد لازم برای مرینیت مرغ


آرد : یک و ½ فنجان (180 گرم) 
نمک: یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه آسیاب شده: یک قاشق چایخوری
پودر سیر: ½ قاشق چایخوری
نمک:  ½ قاشق چایخوری نمک
پودر آویشن: یک قاشق چایخوری
پاپریکا: یک قاشق چایخوری

بیکینگ پودر: یک قاشق چایخوری
فلفل قرمز: یک قاشق چایخوری
روغن نباتی برای سرخ کردن : به میزان لازم

مواد لازم برای سس


رب گوجه فرنگی : 2 قاشق غذاخوری
عسل: 2 قاشق غذاخوری عسل
شکر قهوه ای : 4 قاشق غذاخوری
سس سویا: 4 قاشق غذاخوری
سیر خرد شده: 2 حبه
زنجبیل چرخ شده: 2 قاشق چایخوری
روغن نباتی: یک قاشق غذاخوری
روغن کنجد: یک قاشق غذاخوری
پیازچه خرد شده: 3 عدد 

دانه کنجد: یک قاشق غذاخوری
پودر فلفل قرمز: ½ قاشق چایخوری

طرز تهیه مرغ سرخ شده کره ای

ابتدا سینه مرغ را به صورت رشته‌های بلند خرد کنید. سپس باترمیلک (مخلوط دو سوم لیوان ماست و یک سوم لیوان شیر) نمک، فلفل سفید و پودر سیر و پاپریکا را اضافه کرده و مواد را با هم مخلوط کنید، سپس روی آن را بپوشانید و برای مدت حداقل یک ساعت (تا یک شب) در یخچال بگذارید تا مرینیت شود.

فر را با حرارت ملایم (برای گرم نگه داشتن مرغ پخته شده) گرم کنید. در یک ماهیتابه بزرگ روغن را گرم کنید، شما حداقل به یک لیتر (4 فنجان) روغن نیاز دارید.

 

سپس در یک ظرف مواد لازم برای پوشش مرغ‌های مزه دار شده را آماده کنید. آرد، نمک، پودر آویشن و پودر سیر، فلفل سیاه، بیکینگ پودر و پودر فلفل قرمز را با هم خوب مخلوط کنید، مرغ را از یخچال خارج کنید و تکه های مزه دار شده مرغ را تک تک بردارید، اجازه دهید مقدار اضافه مواد مرینیت آن چکه کند و آنها را در مخلوط آرد مزه دار شده با ادویه‌ها بزنید، طوری که مطمئن شوید، کاملاً همه سطوح آن ها پوشانده شده است، سپس آنها را در سینی بچینید و این کار را تکرار کنید تا تمام مرغ‌ها آغشته به آرد و ادویه‌ شوند.

وقتی روغن به اندازه کافی داغ شد، 5 یا 6 برش از مرغ‌ها را در روغن قرار دهید. فقط مراقب باشید با توجه به حجم تابه مقدار زیادی از مرغ‌ها را همزمان سرخ نکنید که باعث پخت ناکافی آنها می‌شود.

در صورتی که روغن به اندازه کافی داغ شده باشد، 3-5 دقیقه برای پخت و قهوه‌ای طلایی شدن مرغ‌ها کافیست. شما می‌توانید میزان پختگی برش‌های مرغ را با برش دادن یک تکه مرغ بررسی کنید، اگر وسط آن دیگر صورتی نیست، پخته شده است.


در همین حین می‌توانید سس را آماده کنید. سس کچاپ، عسل، شکر، سس سویا، سیر، زنجبیل، روغن نباتی و روغن کنجد را در یک قابلمه بریزید و با هم مخلوط کنید و اجازه دهید به جوش بیاید، سپس به مدت 5 دقیقه بجوشانید تا سس غلیظی آماده شود.

بعد از پخت کامل مرغ‌ها آن را در ظرف مناسبی ریخته و از سس گرم آماده شده روی آن بریزید و با احتیاط هم بزنید، سپس قبل از سرو، پیازچه خرد شده، فلفل چیلی و دانه‌های کنجد را برای طعم بهتر و تزیین روی آن‌ها بریزید و سپس نوش جان کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت