بی بی عطار
هر آنچه که باید در مورد خواص گل محمدی بدانید
  • گیاهان دارویی

هر آنچه که باید در مورد خواص گل محمدی بدانید

گل محمدی یکی از گیاهان دارویی خوش عطر و بو است که خواص دارویی و درمانی بسیار زیادی دارد. این گیاه خوش عطر در واقع نوعی گل رز است که با نام گل سرخ نیز شناخته می شود. اگر بخواهیم در یک جمله خواص گل محمدی را برای شما بیان کنیم، باید بگوییم خواص این گل تمامی ندارد و از هر نظر برای سلامت جسم و روح انسان مفید است. با این حال قصد داریم تا به طور کامل شما را با خواص درمانی این گیاه خوش عطر آشنا کنیم. امروز در بی بی عطار، فروشگاه آنلاین خرید ادویه با شما هستیم تا با خواص این زیبای خوشمزه آشنا شویم.

گل سرخ، گل محمدی یا گلاب؛ شما تا به حال کدام یک از این محصولات را استفاده کرده‌اید؟ و در درمان چه مشکلاتی از خاصیت گل محمدی نتیجه گرفته اید؟ همانطور که می‌دانید در طب سنتی، گیاهانی که دارای ارزش درمانی هستند، اهمیت ویژه‌ای دارند و مطالعات علمی نیز با دقت بر روی این گیاهان صورت گرفته است. شما می‌توانید با هر روشی که مایلید از این گیاه دارویی استفاده کنید و از خواص آن بهره مند شوید. طریقه مصرف این گیاه به صورت دمنوش، چای، روغن و گلاب است.

خواص گل محمدی برای پوست

آیا می دانید یکی از مهمترین خواص گل محمدی برای پوست چیست؟ این روزها همه به دنبال راهی برای کاهش چین و چروک‌های پوستی و لیفتینگ پوست هستند. گل محمدی دارای خاصیت آنتی اکسیدانی بسیار قوی است که می‌تواند رادیکال‌های آزاد پوست و همچنین چربی اضافه پوست را کنترل کند. این موضوع می تواند در زیبایی و جوانسازی پوست نقش بسیار موثری داشته باشد. همچنین شما می‌توانید از گلاب یا چای گل محمدی به عنوان یک شستشو دهنده قوی برای پوست استفاده کنید.

این خواص گل محمدی باعث شده است تا امروز برای تهیه بسیاری از محصولات پوستی مانند انواع تونرها، از گل محمدی یا گلاب استفاده کنند. در کل باید بگوییم گل محمدی برای پوست خاصیت ارتجاعی به همراه دارد و می‌تواند باعث جوانسازی پوست شود. همچنین باید بگوییم مصرف گل محمدی و استعمال دمنوش یا چای آن برای پوست می‌تواند در کاهش چین و چروک های پوستی موثر باشد و در برطرف کردن لک‌های پوستی تاثیر چشمگیری داشته باشد. آیا می‌دانید علت چیست؟ یکی از خواص گل محمدی برای پوست این است که باعث کلاژن سازی و افزایش شادابی پوست می‌شود.

  • درمان التهابات پوستی

التهابات پوستی را می‌توان جزو یکی از آزار دهنده ترین مشکلات پوستی دانست. وجود التهابات در پوست می‌تواند به افزایش چین و چروک و همچنین شل شدن پوست کمک کند. با توجه به خواص گل محمدی برای پوست، امروزه بسیاری از شرکت‌های تولید کننده محصولات آرایشی و بهداشتی اقدام به تولید انواع کرم‌ها و لوسیون‌های پوستی با خواص گل محمدی کرده اند تا با استفاده از آن التهابات پوستی کاهش پیدا کند و از بروز سایر مشکلات ناشی از این التهابات جلوگیری شود.

 

  • مرطوب کننده پوست

یکی دیگر از خواص گل محمدی برای پوست، خاصیت مرطوب کنندگی آن است همانطور که میدانید رطوبت رسانی به پوست اهمیت بسیار زیادی دارد. گلبرگ‌های گل محمدی می‌توانند سلول‌های مرده پوست را زنده کنند و خشکی پوست را برطرف نمایند. شما می‌توانید از گل محمدی و گلبرگ‌های آن به عنوان یک مرطوب کننده قوی برای پوستتان استفاده کنید و از شادابی و لطافت پوست خود لذت ببرید.

  • کاهش وزن و لاغری

یکی از دغدغه اصلی بیشتر افراد جامعه لاغری و کاهش وزن است. بسیار مهم است که شما از چه راهی برای لاغری خود اقدام کنید تا به بدنتان آسیب نرسانید. مصرف چای و دمنوش گل محمدی می‌تواند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌های چاق کننده مثل نوشابه و قهوه باشد و به لاغری شما کمک کند. دمنوش گل محمدی برای کاهش اشتها گزینه بسیار مناسبی است.

  • رفع گرما زدگی

یکی دیگر از خواص گل محمدی، رفع عطش و گرمازدگی است. تجربه نشان داده است که نوشیدن شربت گل محمدی در برطرف کردن گرمازدگی بسیار موثر واقع شده است.

خواص عطر گل محمدی چیست؟

همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم، گل محمدی یکی از گیاهان دارویی خوش عطر و بو است. شاید گمان کنید که این عطر و بو صرفا به یک بوی خوب است اما باید بدانید عطر و بوی گل محمدی نیز خاصیت های زیادی دارد.

  • یکی از خواص عطر گل محمدی این است که بوی بد دهان را برطرف می‌کند. بسیاری از افراد از بوی بد دهانشان رنج می‌برند و به دنبال راهی برای برطرف کردن آن هستند. شما می‌توانید با مصرف گل محمدی به شکل های مختلف، از خواص عطر این گل بهره مند شوید و بوی بد دهان خود را برطرف کنید.
  • از دیگر خواص عطر و بوی گل سرخ می توان به ضد افسردگی بودن آن اشاره کرد. عطر و بوی گل محمدی، حس نشاط و طراوت را در انسان بیدار می کند و می تواند در درمان افسردگی و جلوگیری از به وجود آمدن آن موثر باشد.
  • اگر ناتوانی جنسی دارید می‌توانید با کمک عطر گل محمدی، این ناتوانی را برطرف کنید. عطر و بوی گل محمدی می تواند در برانگیخته شدن حس شهوت و تقویت قوای جنسی انسان موثر باشد و درمان کننده ناتوانی های جنسی باشد.
  • اگر بی خواب هستید و یا خواب آرامی ندارید، می توانید با بهره گیری از خواص عطر و بوی گل محمدی، بی خوابی خود را درمان کنید. اگر به بی خوابی شبانه دچار می شوید، می‌توانید قبل از خواب یک فنجان چای یا دمنوش گل محمدی میل کنید. خواص گل محمدی و عطر و بوی آن می‌تواند در درمان بی خواب به شدت موثر باشد.
  • آیا تا به حال توجه کرده اید که چرا در مراسمات عزاداری از گلاب استفاده می‌کنند و آن را بر سر عزاداران می‌ریزند؟ عطر و بوی گل محمدی به نوعی تسکین دهنده اعصاب است و می تواند در کاهش غم و افزایش صبوری موثر باشد. به همین علت در مراسمات عزاداری برای تقویت و آرامش اعصاب از گلاب استفاده می‌کنند.

خواص گل محمدی خشک شده چیست؟

  • تا به اینجا با خواص شگفت انگیز عطر گل محمدی و خودِ گل محمدی آشنا شدیم. همانطور که قبلا هم به آن اشاره کریم، گل محمدی با نام گل سرخ هم شناخته می شود. از این گیاه دارویی و درمانی برای برطرف کردن بسیاری از مشکلات جسمی و روحی استفاده می‌شود. شما می توانید برای بهره بردن از خواص درمانی و دارویی این گیاه، آن را به شیوه های مختلف مصرف کنید. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید خواص گل محمدی خشک شده مانند نمونه تازه آن بسیار زیاد است و در طب سنتی دارای جایگاه بسیار ویژه ای است.

    نحوه استفاده از گل محمدی خشک شده بسیار آسان است. شما می‌توانید یکی از سر گل های خشک شده این گیاه را در چای و دمنوش‌های خود بریزید و 5 دقیقه صبر کنید تا عصاره آن خارج شود و سپس استفاده کنید و از خواص آن بهره مند شوید. و یا حتی می‌توانید این سرگل های خشک شده را در لیوان آب، لیوان شربت، دسرهایی مانند شیر برنج و... بریزید تا بتوانید از خواص دارویی و درمانی آن و همچنین عطر و بوی آرامش بخش آن استفاده کنید. در ادامه برخی از خواص گل محمدی خشک شده را بررسی خواهیم کرد.

  1. درمان کننده یبوست

یکی از خواص گل محمدی خشک شده این است که در درمان یبوست بسیار مفید و موثر است. شما می توانید با مصرف چای گل سرخ، به عملکرد دستگاه گوارش و روده های خود بهبود ببخشید و یبوست را برطرف کنید. گل محمدی خشک شده می‌تواند یبوست را درمان کند و از بروز بیماری‌هایی مانند سرطان روده جلوگیری کند.

  1. جلوگیری از بروز انواع سرطان‌ها

متاسفانه یکی از بیماری های کشنده و بسیار شایع این دوره و زمانه، سرطان است. سرطان یک بیماری بسیار آزار دهنده و لا علاج است که بیمار را از پا در می آورد. اگر شما در برنامه تغذیه ای خود استفاده از گل سرخ را جای دهید، قطعا از ابتلا به انواع سرطان ها در بدن خود جلوگیری کرده اید. همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم، یکی از خواص گل محمدی دارا بودن آنتی اکسیدان است و آنتی اکسیدان مانع بروز سرطان در بدن می شود.

  1. مقوی کلیه

یکی دیگر از خواص گل محمدی خشک شده، خاصیت دیورتیک است که باعث می شود کلیه و مثانه تقویت شود و حجم ادرار افزایش پیدا کند. زمانی که حجم ادرار افزایش پیدا کند، کلیه شستشو پیدا می کند و این موضوع می‌تواند از بروز عفونت‌های کلیوی و سنگ مثانه جلوگیری کند.

  1. پاک کننده کبد

کبد در بدن انسان نقش بسیار مهم و موثری دارد. کبد تصفیه کننده خون است و می‌تواند مانع بروز بسیاری از بیماری‌هایی که از طریق آلودگی خون به وجود می‌آیند، شود. یکی از اصلی ترین مزایای گل محمدی خشک شده این است که کبد و کیسه صفرا را پاکسازی می‌کند. بنابراین بهتر است تا در هنگام نوشیدن انواع چای یا دمنوش‌ها، از گل محمدی خشک شده استفاده کنید.

 

در مورد خواص گل سرخ بیشتر بدانید

خواص بیشمار گل محمدی یا گل سرخ باعث شده تا در طب سنتی به آن اهمیت ویژه ای داده شود. در بخش های قبلی به بعضی از خواص آن اشاره کردیم. در این بخش می خواهیم با سایر خواص و مزایای این گیاه دارویی و درمانی آشنا شویم.

  1. تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن

با توجه به شیوع ویروس کرونا یکی از مهمترین مسائلی که باید به آن اهمیت داد، تقویت سیستم دفاعی و ایمنی بدن است. اگر بدن سیستم دفاعی قوی داشته باشد، قطعا از بروز بسیاری از بیماری ها در بدن جلوگیری می شود. گل سرخ دارای مقادیر بسیار بالایی از ویتامین سی است. این ویتامین به تقویت سیستم ایمنی و دفاعی بدن کمک می کند و بدن را در برابر ابتلا به بسیاری از بیماری ها مقاوم می کند. شما می توانید از دمنوش گل سرخ یا چای آن برای تقویت سیستم دفاعی بدن خود استفاده کنید.

  1. تسکین دهنده درد گلو

اگر احساس می کنید گلودرد دارید و یا در قسمت انتهای حلق و گلوی خود التهاب دارید، می توانید دمنوش گل سرخ را قرقره کنید و همچنین میل نمایید. یکی از خواص گل محمدی یا گل سرخ برای بدن، از بین بردن التهابات است. همچنین اگر در گلوی شما خلط یا عفونتی وجود داشته باشد، با قرقره کردن دمنوش گل سرخ از بین خواهد رفت و عفونت به سایر قسمت های بدن شما سرایت نخواهد کرد.

  1. حفظ سلامت چشم

یکی از اعضای بسیار حساس و مهم بدن، چشم است. حفظ سلامت چشم می‌تواند یکی از مهمترین اقداماتی باشد که شما می‌توانید برای بدنتان انجام دهید. جلوگیری از بروز بیماری‌های چشمی می‌تواند به تقویت و سلامت چشم ها کمک کند. شما می‌توانید ضمن نوشیدن انواع دمنوش هایی که با گل سرخ تهیه می‌شوند، چند قطره از آب گل سرخ را با قطره چکان در پلک های خود بچکانید تا چشم شما از هر گونه عفونت و بیماری پاکسازی شود.

  1. خواص گل سرخ در بارداری

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید خواص گل محمدی یا گل سرخ شامل حال خانم‌های باردار نیز می‌شود. همانطور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم، گل سرخ کلاژن سازی را در بدن افزایش می دهد و همچنین دارای مقادیر بالایی از ویتامین سی است. این دو فاکتور مهم در بارداری به شدت برای بدن خانم باردار و جنین نیاز است. زمانی که مادر ویتامین سی را به اندازه کافی دریافت کند، آهن، کلسیم و سایر مواد معدنی بیشتر جذب بدن جنین و مادر می‌شود و این موضوع می‌تواند سلامت مادر و جنین را تضمین کند.

آشنایی با خواص گل سرخ خشک شده

گل سرخ خشک شده مانند نمونه تازه آن دارای خواص بسیار زیادی است که در بالا به چند نمونه از آن اشاره کردیم. خواص گل محمدی به قدری بالاست که شاید نتوان تمام این خواص را در یک مطلب جمع آوری کرد. اما با این حال ما سعی کردیم تا به مهمترین آنها اشاره کنیم.

یکی از خواص گل سرخ خشک شده برای بدن، خاصیت تب بری آن است. فرقی ندارد که یک فرد بزرگسال تب کرده باشد یا یک خردسال، شما می توانید یک لگن آب ولرم با گل سرخ خشک شده تهیه کنید و بدن فرد تب دار را در آن شستشو دهید. این کار می تواند در پایین آوردن دمای بدن به شدت موثر باشد. همچنین گل سرخ از پیشرفت عفونت در بدن جلوگیری می کند. بنابراین می توان این گیاه دارویی را در درمان بسیاری از بیماری ها موثر دانست.

نفخ و درد معده یکی از مشکلاتی است که بیشتر افراد به آن مبتلا می‌شوند؛ خصوصاً در فصل تابستان که برای رفع گرمازدگی و عطش از میوه هایی با طبع خنک استفاده می‌شود. اگر به نفخ و درد معده مبتلا شدید، می‌توانید در یک لیوان نبات داغ، چند عدد گل سرخ خشک شده بریزید و آن را به خوبی هم بزنید و سپس میل نمایید. خواص گل سرخ خشک شده باعث می‌شود تا نفخ و درد معده شما از بین برود.

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید یکی دیگر از خواص گل محمدی یا گل سرخ خشک شده، تقویت موی سر است. اگر می‌خواهید موهای نرم و ابریشمی داشته باشید و چربی پوست سرتان کنترل شود، فقط کافیست تا مقداری گل سرخ خشک شده را در وان آب بریزید و پس از 10 دقیقه مو و پوست سر خود را با آن آب شستشو دهید. این کار می‌تواند در درمان بیماری‌های موی سر و پوست سر موثر باشد. همچنین شما می‌توانید بعد از استحمام از روغن گل محمدی برای براق شدن و جلوگیری از وز شدن موها استفاده کنید.

درمان آلزایمر با گل سرخ چگونه است؟

آلزایمر یکی از بیماری های فوق العاده خطرناکی است که با افزایش سن، کم کم آثار آن بروز پیدا می کند. اگر می‌خواهید در سنین بالا به این بیماری مبتلا نشوید، می‌توانید از همین حالا با نشانه‌های بروز این بیماری مبارزه کنید و اگر هم بیماری دارید که به آلزایمر مبتلا است، می‌توانید با کمک خواص گل محمدی، او را درمان کنید.

آیا میدانید رابطه گل سرخ و آلزایمر چیست؟ اگر شما مرتباً از دمنوش‌های گل سرخ استفاده کنید و فضای خانه تان را با بوی گل سرخ معطر کنید، ذهن شما با افسردگی، غم و اضطراب مبارزه می کند. این موضوع می‌تواند از بروز بیماری آلزایمر در سنین بالا جلوگیری کند. همانطور که می‌دانید، گل محمدی نشاط آور است و اگر از دمنوش و یا چای آن استفاده شود، منشاء بسیاری از بیماری‌ها در بدن خشکیده می‌شود. اگر فردی در اطراف شما به این بیماری مبتلا است، می‌توانید در کنار درمان پزشکی، برای تسریع شدن روند درمان به بیمار دمنوش گل محمدی یا گل سرخ بدهید.

اگر بیماری که به آلزایمر مبتلا است، بوی گل سرخ را استشمام کند، از خواص بی نظیر آن بهره مند می‌شود و افسردگی‌ها و اضطراب‌های درونی از ذهن فرد بیمار بیرون می‌رود. گل محمدی دارای خواص بیشماری است که شما می‌توانید از این خواص بهره‌مند شوید. همیشه می‌گویند پیشگیری بهتر از درمان است. اگر استفاده از گل محمدی در روزهایی که شما در سلامت کامل هستید، برایتان به یک عادت تبدیل شود، قطعاً از بروز بیماری های زیادی در سنین بالا جلوگیری می‌شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت