بی بی عطار
انواع دمنوش‌های لاغری را بشناسید
  • گیاهان دارویی

انواع دمنوش‌های لاغری را بشناسید

چای سبز  یکی از انواع دمنوش‌های لاغری

انواع دمنوش‌های لاغری به شما کمک می‌کنند تا بدون اینکه بخواهید عوارض داروهای لاغری را تحمل کنید، کاهش وزن اصولی داشته باشید. یکی از این دمنوش‌ها، چای سبز است. چای سبز ضمن اینکه به کاهش وزن شما کمک می‌کند، درمان کننده بسیاری از بیماری‌ها است و همچنین از بروز بیماری‌های زیادی جلوگیری می‌کند.

خواص چای سبز بسیار زیاد است، طوری که می‌توان آن را دوای هر دردی دانست. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید چای سبز یکی از انواع دمنوش‌های لاغری است که در دو نوع چینی و ژاپنی در بازار موجود می‌باشد. اما چرا چای سبز باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود؟

چای سبز با ترکیبات فوق العاده ای که دارد، کالری سوزی و چربی سوزی را در بدن افزایش می دهد. مصرف این چای پس از وعده های غذایی (با فاصله 2 ساعت) می‌تواند به افزایش متابولیسم و سوخت و ساز در بدن کمک کند. زمانی که شما چای سبز را برای لاغری و کاهش وزن میل می‌کنید، به خاطر داشته باشید که بدنتان را در برابر بسیاری از بیماری‌ها و ویروس ها مقاوم کرده اید. با بی بی عطار، فروشگاه اینترنتی خرید ادویه و دمنوش همراه باشید.

مصرف چای سبز در حین ورزش

یکی از تاثیرگذارترین زمان هایی که شما می‌توانید از چای سبز برای لاغری و کاهش وزن استفاده کنید، در حین ورزش است. همان‌طور که می‌دانید شما باید در حین ورزش یک بطری آب به همراه داشته باشید و هر چند دقیقه یک بار آب بنوشید. اگر می‌خواهید متابولیسم بدن شما در حین ورزش بالاتر برود، می‌توانید دمنوش چای سبز را جایگزین آب کنید. از آنجایی که چای سبز یکی از انواع دمنوش‌های لاغری است، به افزایش سوخت و ساز بدن شما کمک می‌کند و در حین ورزش تاثیرگذاری بیشتری بر روی چربی‌های اضافه بدن شما خواهد داشت. آیا می‌دانید به چه علت؟ علت این امر این است که شما در حین ورزش فعالیت دارید و به نوعی چربی‌های بدن شما مستعد سوزانده شدن هستند. یکی از خواص انواع دمنوش‌های لاغری و به خصوص چای سبز این است که در حین ورزش، چربی‌ها را برای تبدیل شدن به سوخت بدن تشویق می‌کنند!

چربی سوزی با چای سبز

چای سبز را می‌توان جزو یکی از سالم‌ترین انواع دمنوش‌های لاغری در دنیا دانست. این نوشیدنی سرشار از انواع آنتی اکسیدان‌ها است که می‌تواند در عین سلامت، اندام شما را به سمت و سوی لاغری بکشاند. طبق تحقیقاتی که بر روی چای سبز انجام شده است، مشخص شده که در این چای، مقداری کافئین وجود دارد. کافئین در واقع نوعی تحریک کننده برای بدن است که می‌تواند بدن را برای چربی سوزی و کالری سوزی تحریک کند.

آیا می‌دانید آنتی اکسیدان‌های موجود در چای سبز چگونه به لاغری کمک می‌کنند؟ شاید برایتان جالب باشد تا بدانید، آنتی اکسیدان ها نیز می‌توانند متابولیسم بدن را افزایش دهند و لاغری و چربی سوزی را به همراه داشته باشند. در ترکیبات چای سبز آنتی اکسیدانی به نام کاتچین وجود دارد. این آنتی اکسیدان سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهد. زمانی که این ماده وارد بدن شود، چربی‌های انباشته شده در بدن را برای تبدیل شدن به سوخت مورد نیاز، تحریک می‌کند و آنها را به سوخت تبدیل می‌کند.

حرکت سلول های چربی با مصرف چای سبز

چای سبز یکی از انواع دمنوش‌های لاغری است که به جرات می‌توان آن را جزو موثرترین دمنوش‌های لاغری برای بدن دانست. عملکرد ترکیبات این چای در بدن به این صورت است که به نوعی باعث تحریک و حرکت چربی‌های بدن برای تبدیل شدن به سوخت می‌شود. طبق تحقیقاتی که بر روی عملکرد این چای بر روی بدن انجام شده است، باید گفت چای سبز سرعت تبدیل شدن سلول‌های چربی به سوخت مورد نیاز بدن را افزایش می‌دهد و باعث می‌شود تا آنها برای تبدیل شدن به انرژی، به حرکت دربیایند. در نتیجه این امر متابولیسم بدن افزایش می یابد و لاغری و کاهش وزن اتفاق می‌افتد.

کاهش اشتها با نوشیدن چای سبز

یکی دیگر از خواص چای سبز در بدن این است که اشتها را کاهش می دهد. زمانی که شما میلی به خوردن غذا و یا مواد خوراکی مختلف نداشته باشید، قطعا چربی و قند کمتری در بدنتان انباشته می‌شود و وزن شما به این طریق کاهش پیدا می‌کند. همچنین یکی دیگر از خواص چای سبز این است که باعث می‌شود چربی کمتری جذب و در بدن ذخیره شود. این موضوع می‌تواند تاثیر چشمگیری در کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل داشته باشد.

خواص چای سرخ

چای سرخ یا چای ترش یکی دیگر از انواع دمنوش‌های لاغری است که شما می‌توانید از آن برای رسیدن به اندامی ایده آل استفاده کنید. مصرف این چای گیاهی برای لاغری و کاهش وزن توسط پزشکان و متخصصان نیز توصیه شده است. چای سرخ نوشیدنی بسیار ایده آلی است که می‌توان آن را جایگزین داروهای شیمیایی کرد.

دفع سموم بدن و لاغری

چای ترش یا چای سرخ یکی دیگر از انواع دمنوش‌های لاغری است که دارای طبیعتی سرد و خشک می‌باشد، بنابراین باید در مصرف آن احتیاط کرد. به همین علت حتماً قبل از مصرف این چای، موارد منع مصرف آن را به دقت بررسی کنید. یکی از خواص چای سرخ برای بدن این است که سموم بدن را دفع می‌کند. پاک‌سازی سموم بدن، یکی از عوامل تاثیرگذار در سلامتی و لاغری است. آیا می‌دانید چرا؟ سموم بدن از طریق عرق کردن، ادرار و مدفوع کردن دفع می‌شود. زمانی که شما چای سرخ مصرف می‌کنید، حجم ادرار شما بیشتر می‌شود. این موضوع هم از بروز بیماری‌های کلیوی و مثانه جلوگیری می‌کند و هم باعث لاغری و کاهش وزن شما می‌شود.

چای سرخ آنتی اکسیدان دارد

همانطور که در بخش قبلی نیز به آن اشاره کردیم، آنتی‌اکسیدان یکی از فاکتورهایی است که به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. چای سرخ که یکی از انواع دمنوش‌های لاغری است، دارای مقادیر قابل توجهی از انواع آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد. تاثیر این آنتی اکسیدان‌ها در بدن به این صورت است که باعث از بین رفتن سلول‌های مرده و آسیب دیده بدن می‌شوند و همچنین سوخت و ساز بدن را افزایش می‌دهند.

هضم سریع غذا

چای سرخ یکی از انواع دمنوش‌های لاغری است که مزه ترشی دارد و باعث هضم زود هنگام غذا می‌شود. زمانی که شما چای سرخ میل می‌کنید، معده برای ترشح اسید بیشتر تحریک می‌شود و این باعث می‌شود تا غذا سریعتر در معده هضم شود. شاید در نگاه اول این موضوع به ذهن شما برسد که هضم زود هنگام غذا باعث احساس گرسنگی بیشتر می‌شود و باید تعداد دفعات غذا خوردن را بیشتر کنیم؛ اما باید به شما بگوییم هضم زود هنگام غذا باعث می‌شود تا چربی‌های موجود در غذا جذب بدن نشوند. این موضوع می‌تواند از ذخیره بی رویه چربی در بدن جلوگیری کند و در نتیجه لاغری و کاهش وزن را به دنبال داشته باشد.

کاهش جذب کربوهیدرات ها

چای سرخ یکی از انواع دمنوش‌های لاغری سالم است که مانع جذب بسیاری از فاکتورهای چاقی در بدن می‌شود. یکی از این فاکتورها، کربوهیدرات‌ها هستند. هیچ چیز به اندازه کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها باعث اضافه وزن و چاقی نمی‌شود. ترکیبات موجود در چای سرخ مانع جذب کربوهیدرات‌ها در بدن می‌شود و این موضوع می‌تواند به حفظ سلامت عضلات بدن کمک کند.

خواص چای ماسالا

چای ماسالا یکی از انواع دمنوش‌های لاغری است که در واقع یکی از نوشیدنی‌های محبوب مردم هند به حساب می‌آید. این چای از ترکیب چای سیاه با یک سری ادویه‌های گرم تهیه می‌شود. ادویه هایی که در این چای با یکدیگر ترکیب شده اند، عبارتند از هل، دارچین، زنجبیل، میخک، رازیانه، فلفل و بادیان. از آنجایی که در ترکیبات این چای، ادویه‌هایی با طبیعت گرم به کار رفته اند، ضمن حفظ تعادل در طبع و مزاج بدن، لاغری و چربی سوزی را نیز افزایش می‌دهد. چای ماسالا یکی از انواع دمنوش‌های لاغری در دنیا است که طعم و عطر بی‌نظیر آن باعث می‌شود تا افراد زیادی مشتاق نوشیدن آن باشند. جالب است تا بدانید هر کدام از ادویههایی که در این چای وجود دارند، به تنهایی باعث لاغری و کاهش وزن می‌شوند. برای اینکه شما متوجه شوید ترکیبات چای ماسالا تا چه حد در لاغری موثر هستند، ما هر کدام از آنها را به صورت مجزا مورد بررسی قرار می‌دهیم:

دارچین در چای ماسالا

یکی از ادویه‌های به کار رفته در چای ماسالا، دارچین است. دارچین تاثیر بسیار مطلوبی بر سطح گلوکز بدن می گذارد و به همین علت باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود. دارچین قندها و گلوکزهای ذخیره شده در بدن را به نوعی مجبور به سوزانده شدن می‌کند و این موضوع می‌تواند در روند لاغری و کاهش وزن به شدت موثر باشد.

میخک در چای ماسالا

میخک یکی از ادویه‌هایی است که ترکیب آن با سایر ادویه های موجود در چای ماسالا باعث می‌شود تا عطر این چای خاص و مطلوب شود. میخک با تاثیرگذاری که بر روی گلوکز و کلسترول بدن دارد، باعث لاغری و چربی سوزی می‌شود. جالب است تا بدانید میخک سطح گلوکز و کلسترول را در بدن کنترل می‌کند.

فلفل در چای ماسالا

فلفل یکی دیگر از ادویه‌هایی است که به لاغری و کاهش وزن کمک می‌کند. این ادویه به افزایش متابولیسم بدن کمک زیادی می‌کند. فلفل چربی‌های انباشته شده در اطراف شکم و پهلو را تحریک می‌کند و باعث تبدیل شدن آنها به سوخت مورد نیاز بدن می‌شود.

رازیانه در چای ماسالا

یکی از تاثیرات شگفت انگیز رازیانه در چای ماسالا این است که باعث دفع سموم بدن می‌شود. همان‌طور که در مطالب قبلی به آن اشاره کردیم، زمانی که سموم بدن به خوبی دفع شوند، روند لاغری و کاهش وزن بسیار مطلوب تر پیش می‌رود. وجود دانه های رازیانه در چای ماسالا باعث می‌شوند تا شما مدت طولانی‌تری احساس سیری کنید و به نوعی اشتهای کاذب شما از میان برداشته شود. این خاصیت به لاغری و کاهش وزن کمک بسیار زیادی می‌کند.

هل در چای ماسالا

حتماً همه شما با عطر و بوی خوش هل آشنا هستید. یکی از دلایل معروف بودن هل، عطر و بوی خوب آن است. ضمن اینکه وجود هل در چای ماسالا باعث خوش عطر شدن آن می‌شود، به تسریع بخشیدن به روند چربی سوزی نیز کمک می‌کند. یکی دیگر از خواص هل، کمک به هضم آسان غذا است. این موضوع می‌تواند در لاغری و کاهش وزن تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

نکته ای که در خصوص مصرف چای ماسالا باید در نظر داشته باشید این است که هرگز نباید در کنار این چای از شیرین کننده ها استفاده کنید؛ حتی شیرین کننده های طبیعی. ترکیبات ادویه های فوق العاده ای که در چای ماسالا وجود دارد، باعث می‌شود تا روند کاهش وزن سریعتر اتفاق بیفتد و شما ضمن حفظ سلامتی تان، به اندامی زیبا و ایده آل برسید. همچنین شما با مصرف چای ماسالا انرژی بسیار بالایی را دریافت می‌کنید. این موضوع می‌تواند تمایل به خوردن غذا و خوراکی های مختلف برای بالا رفتن سطح انرژی بدن را در شما به شدت کاهش دهد.همانطور که میدانید اشتهای کاذب یکی از اصلی‌ترین دلایل چاقی و تجمع چربی‌ها در بدن است. چای ماسالا یکی از انواع دمنوش‌های لاغری است که با ترکیبات ویژه خود، رسیدن به اندام ایده آل را برای شما آسان می‌کند.

چای میوه ای

یکی از انواع دمنوش‌های لاغری، چای میوه است. چای میوه ای یک دمنوش فوق العاده طبیعی است که شما می‌تواند با مصرف آن به لاغری و کاهش وزن خود کمک کنید. میوه های مختلفی باعث لاغری و چربی سوزی در بدن می‌شوند، اما اگر به صورت چای یا دمنوش استفاده شوند، هم طعم و مزه خاص و دلنشینی را به همراه دارند و هم تاثیرات آنها بر روی لاغری اندام بیشتر خواهد بود. در ادامه به چند نمونه از چای میوه که در چربی سوزی و لاغری تاثیر زیادی دارد، اشاره می‌کنیم:

چای لیمو

یکی از بهترین و موثرترین چای های لاغری، چای لیمو است. چای لیمو یکی از انواع دمنوش‌های لاغری به حساب می آید که علاوه بر چربی سوزی، با نفخ معده و شکمتان هم مبارزه می‌کند. ترکیباتی بسیار مهم و با ارزشی که در پوست لیمو وجود دارد، می‌تواند به راحتی نفخ شکم و چربی‌های انباشته شده در اطراف شکم و پهلو را از بین ببرد.

چای آلبالو

آلبالو یکی از میوه های بسیار موثر در لاغری است که شما می‌توانید با مصرف چای آن چربی سوزی و کالری سوزی را در بدن خود افزایش دهید. طبق آزمایشاتی که بر روی ترکیبات موجود در چای آلبالو انجام شده، مشخص شده است که اگر مرتبا طی 12 هفته چای آلبالو مصرف شود، تقریبا 9 درصد چربی‌های اطراف شکم از بین خواهند رفت. چای آلبالو به هضم سریعتر غذا در بدن کمک می‌کند و نفخ شکم را از بین می‌برد.

چای سیب

حتماً شما هم بارها و بارها در تصاویری که مربوط به لاغری و کاهش وزن و همچنین سلامت بدن است، سیب را دیده اید. سیب یکی از بهترین میوه هایی است که به چربی سوزی و لاغری کمک می‌کند. چای سیب یکی از انواع دمنوش‌های لاغری است که می‌تواند از جذب چربی‌ها و قندهای اضافه در بدن جلوگیری کند و متابولیسم بدن را افزایش دهد. یکی دیگر از خواص چای سیب برای بدن این است که اشتهای کاذب شما را از بین می‌برد و شما دیگر تمایلی به مصرف غذاها و خوراکی‌های چرب یا شیرین نخواهید داشت. از بین بردن اشتهای کاذب یکی از اصلی‌ترین دلایل لاغری و کاهش وزن است که می‌تواند کمک زیادی به شما کند.

به خاطر داشته باشید میوه سیب دارای مقادیر بسیار بالایی از آنتی اکسیدان‌ها می‌باشد و همانطور که در بخش‌های قبلی به آن اشاره کردیم، آنتی اکسیدان‌ها باعث لاغری و کاهش وزن می‌شود. مصرف چای سیب برای لاغری، نه تنها به کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل به شما کمک می‌کند، بلکه برای سلامت اندام‌های بدن نیز بسیار مفید است و به عملکرد آنها بهبود می‌بخشد.

چای به

چای به به دلیل دارا بودن مقادیر بالایی از ویتامین سی و آنتی اکسیدان‌ها، می‌تواند به هضم سریع غذا کمک کند و برای بدن چربی سوزی را به همراه داشته باشد. به همین علت می‌توان گفت چای به یکی از انواع دمنوش‌های لاغری در دنیا است. میوه به دارای فیبر رژیمی است و این موضوع می‌تواند به عملکرد دستگاه گوارش کمک زیادی کند. به طور کلی چای به تاثیر بسیار زیادی در افزایش متابولیسم بدن دارد و شما می‌توانید این چای را برای لاغری و رسیدن به اندام ایده آل مصرف نمایید.

علاوه بر چای میوه‌هایی که در بالا به آن اشاره کردیم، شما می‌توانید از چای چند میوه هم برای لاغری استفاده کنید. ترکیب چند میوه ای که در لاغری و کاهش وزن موثر هستند، می‌تواند در زمان کوتاه تر و با تاثیرگذاری بیشتری لاغری و کاهش وزن را به همراه داشته باشد. به خاطر داشته باشید چای میوه یکی از انواع دمنوش‌های لاغری است که می‌تواند در عین حفظ سلامت بدن، به کاهش وزن و چربی سوزی نیز کمک کند. ترکیب به، آلبالو، سیب، لیمو، گلابی و... می‌تواند چربی‌های بدن را برای به حرکت درآمدن و تبدیل شدن به سوخت تحریک کند و با استفاده مداوم رسیدن به تناسب اندام را به دنبال داشته باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت