بی بی عطار
طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته
  • آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته

خورش قورمه سبزی به‌ عنوان یکی از پرطرفدارترین غذاهای ایرانی شناخته می‌شود که علاقه به آن سن ‌و سال نمی‌شناسد. هم کودکان و هم بزرگسالان به این خورش علاقه دارند. بسیاری از افراد به این نکته اذعان می‌کنند که این خورش خوش‌عطر و طعم، یکی از غذاهای مورد علاقه آن‌هاست. قورمه سبزی پیشینه تاریخی دور و درازی دارد اما بعد از گذشت چندین و چند سال هنوز نیز به‌ عنوان یکی از غذاهای مجلسی پرطرفدار شناخته می‌شود. ما در ادامه این مقاله قصد داریم برای شما در رابطه با طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته صحبت کنیم. شاید قورمه سبزی غذای خوشمزه‌ای باشد، اما برای پخت بهتر آن، شما باید به فوت‌ و فن‌های زیادی توجه داشته باشید. تنها در این‌ صورت است که می‌توانید یک غذای خوشمزه و روغن انداخته داشته باشید. برای تهیه قورمه سبزی روغن انداخته به سبک بی‌ بی عطار، این دستور پخت را با دقت کامل بخوانید.

مواد لازم برای تهیه قورمه سبزی روغن انداخته 

 گوشت خورشتی: حدود 300 گرم 

 سبزی قورمه سبزی: 500 گرم 

 لوبیا قرمز: 150 گرم 

 پیاز: یک عدد بزرگ یا 2 عدد متوسط 

 لیمو عمانی: 4 عدد 

روغن مایع : به میزان لازم

ادویه ‌‌قورمه سبزی : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته و رستورانی  

طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته به‌ صورت مرحله به مرحله 

 بعد از صحبت در رابطه با مواد لازم برای تهیه این غذای خوشمزه، حال بیایید با یک دیگر در رابطه با مراحل تهیه قورمه سبزی روغن انداخته صحبت کنیم. به این ‌موضوع توجه داشته باشید که اولین و مهم‌ترین نکته برای درست کردن قورمه سبزی خوشمزه، استفاده از مواد اولیه بسیار با کیفیت می‌باشد. 

مرحله اول از تهیه از طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته

 در قدم اول از طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته شما باید لوبیاهای خودتان را از شب قبل خیس کنید. خیس کردن لوبیاها به شما کمک می‌کند تا نفخ آن‌‌ها را بگیرید. در قدم بعد سبزی قورمه سبزی را به ‌صورت کاملاً ریز خرد کنید و آن را در یک تابه جدا با مقداری روغن مایع به‌ طور کامل سرخ کنید. دقت کند که سبزی شما نسوزد. به این‌ موضوع توجه داشته باشید که روند سرخ کردن سبزی قورمه ‌سبزی باید تا مرحله‌ای طی شود که هیچ آبی در سبزی باقی نماند. 

  مرحله دوم 

 در مرحله دوم از طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته روند پخت غذا شروع می‌شود. پیاز را به ‌صورت نگینی خرد کنید و آن را با مقداری روغن تفت دهید. هنگامی ‌که پیاز شما کمی سبک شد، ادویه قورمه سبزی را به غذا اضافه کنید و اجازه دهید که غذا طعم ادویه را بگیرد. 

 مرحله سوم 

 در قدم بعدی برای تهیه قورمه سبزی روغن انداخته، گوشت را در اندازه های مناسب خرد کنید و آن را به قابلمه اضافه کنید. به این ‌موضوع توجه داشته باشید که گوشت شما نباید زیادی بزرگ یا زیادی کوچک باشند. بزرگ بودن قطعات گوشت ممکن است که روند پخت آن ‌ها را به تاخیر بیندازد. در ادامه لوبیا قرمز را آبکشی کنید و آن را به قابلمه اضافه کنید. کمی لوبیا را تفت دهید و بعد مقداری آب به قابلمه اضافه کنید.

 مرحله چهارم 

 زیر قابلمه را زیاد کنید تا آب بجوشد. هنگامی ‌که قابلمه به جوش آمد، زیر آن را کم کنید و اجازه دهید که برای حدود 2 ساعت ترکیبات موجود به‌ طور کامل بپزند. 

 مرحله پنجم 

 در مرحله پنجم سبزی‌هایی که از قبل سرخ کرده‌اید را به قابلمه اضافه کنید. تخمه‌های لیمو عمانی را نیز جدا کنید و آن را به‌ همراه سبزی به قابلمه اضافه کنید. در ادامه زیر قابلمه را کم کنید و اجازه دهید تا سبزی و مواد اولیه درون قابلمه به‌ طور کامل با یکدیگر بپزند و طعم یکدیگر را بگیرند. در انتها نیز خورش را بچشید و در صورت نیاز مقداری نمک به غذا اضافه کنید.

طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته به‌ صورت مرحله به مرحله

 ترفندهایی که می‌تواند در لیست طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته جای بگیرند 

 ما پیشتر برای شما در رابطه با طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته صحبت کردیم. اما می‌خواهیم نکات و فوت‌های کوزه‌ گری را برای شما نام ببریم که می‌توانند به شما کمک کنند شانس خوشمزه‌تر شدن غذای خودتان را بیشتر کنید. بیایید با یکدیگر نکاتی را بررسی کنیم که می‌توانند در روغن انداختن قورمه سبزی شما تاثیر گذار باشند.

  •  انتخاب سبزی مناسب، خرد کردن ریز و استفاده از روغن با کیفیت برای سرخ کردن سبزی؛ سه مورد از مهم‌ترین عواملی هستند که می‌توانند باعث روغن انداختن قورمه ‌سبزی شما شوند.
  • شما می‌توانید این خورش را با گوشت مرغ یا گوساله نیز بپزید. اما استفاده از گوشت گوسفندی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در روغن انداختن غذای شما داشته باشد‌.
  • اگر می‌خواهید خورش شما روغن بیاندازد، به ‌هیچ ‌وجه از آب زیاد استفاده نکنید. آبکی شدن خورشت دقیقاً نقطه مقابل روغن انداختن است.
  • صبور بودن یکی از مهم‌ترین ترفند هایی است که می‌تواند به شما کمک کند تا قورمه سبزی روغن انداخته داشته باشید. 
  • خورشت قورمه سبزی باید حداقل برای حدود 4 ساعت یا بیشتر بپزد تا به مرحله روغن انداختن برسد. 

توجه به این نکات می‌تواند به شما کمک کند تا به ‌طور کامل طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته را یاد بگیرید و بتوانید به ‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن یک خورشت خوش ‌طعم و مجلسی را داشته باشید. قورمه ‌ سبزی غذای پرطرفداری است. اگر این غذا به‌ صورت حرفه‌ای نیز طبخ شده باشد، می‌تواند به ‌عنوان یک غذای مجلسی سرو شود.

جمع بندی

 در پاراگراف پیش نکاتی را برای شما گفتیم که می‌توانند باعث روغن انداختن خورش قورمه ‌سبزی شوند. ترفندهایی که می‌تواند در لیست طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته جای بگیرند به ‌جز این موارد، فاکتورهای دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند به ‌صورت حرفه‌ای‌تری طرز تهیه قورمه سبزی روغن انداخته را پیاده ‌سازی کنید. فاکتورهایی مانند استفاده از لوبیا به مقدار کم، ریختن آب قلم گوسفند در غذا، استفاده از پودر لیمو عمانی و تنظیم حرارت ملایم برای جا افتادن قورمه ‌سبزی، جزو آن دسته از فاکتورهایی هستند که می‌توانند به شما کمک کنند غذای خوش‌ طعم و عطری داشته باشید. پیشتر نیز برای شما گفتیم هر چه مواد اولیه استفاده‌ شده توسط شما با کیفیت‌تر و درجه یک تر باشند، غذای شما خوش ‌طعم‌تر خواهد بود. همواره این نکته را در دستور کار خود قرار دهید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت