بی بی عطار
طرز تهیه خورش قورمه سبزی با قارچ
  • آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه خورش قورمه سبزی با قارچ

خورشت قرمه‌سبزی یکی از غذاهای اصیل و محبوب ایرانی است که طرفداران زیادی دارد و حتی کسانی که گیاهخوار هستند و از گوشت استفاده نمی‌کنند، می‌توانند این غذای لذیذ را با قارچ درست کنند. برای آشنایی با کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه خورش قورمه سبزی با قارچ در ادامه با بی بی عطار همراه باشید.


برای تهیه خورش قورمه سبزی با قارچ در ابتدا مقدار کافی از لوبیا چیتی را که از شب پیش در آب خیسانده‌اید، تا نفخ آن گرفته شود، با آب کافی در قابلمه بریزید و روی حرارت متوسط، به مدت ۲ تا ۳ ساعت قرار دهید تا خوب بپزد.

سپس سبزی قرمه را که شامل گشنیز، جعفری، تره، اسفناج و شنبلیله است را تمیز شسته و بگذارید تا آب اضافی آن‌ها خارج شود، سپس سبزی‌ها را ساطوری کرده و کامل خرد کنید.

در یک تابه مقدار کافی روغن ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید، سپس سبزی‌های خرد شده را کامل سرخ کنید، وقتی رنگ آن‌ها تقریبا تیره و یکدست شد، از روی حرارت بردارید.

حالا پیاز را نگینی خرد کنید، در یک ظرف مناسب به اندازه کافی روغن ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید و پیازها را تفت دهید، سپس زردچوبه را اضافه کنید تا پیازها خوشرنگ و طلایی شوند.

سپس سبزی سرخ شده را به پیاز داغ اضافه کنید و دوباره تفت دهید، حالا به اندازه یک قاشق مرباخوری رب گوجه فرنگی را در قابلمه ریخته و با سبزی‌ها مقداری تفت دهید.

بعد از آن نمک و فلفل سیاه و ادویه قورمه سبزی را هم با مواد داخل قابلمه ترکیب کنید و سپس لوبیا پخته شده را اضافه کنید و کمی تفت دهید، حالا می‌توانید از پرک لیمو در این مرحله استفاده کنید.

سپس در قابلمه، به مقدار کافی آب گرم بریزید و درب آن را ببندید و به مدت ۴۵ دقیقه تا یک ساعت روی حرارت متوسط قرار دهید تا خوب پخته شوند.

در این مدت شما قارچ‌ها را به هر مقدار که می‌خواهید تمیز شسته و به قطعات درشت خرد کنید و به ترکیب خورشت اضافه کنید و مجدد ۱۵ دقیقه روی حرارت متوسط قرار دهید.
وقتی که خورشت قرمه سبزی با قارچ کاملاً پخته شد و جا افتاد از روی حرارت بردارید و در ظرف مناسب بکشید و همراه با پلو ایرانی و سالاد سرو کنید. نوش جان


نکات پخت قورمه سبزی با قارچ

  •  به جای لوبیا چیتی می‌توانید از لوبیا قرمز استفاده کنید، ولی لوبیا چیتی در قرمه‌سبزی طعم بهتری دارد.
  • استفاده از ادویه قورمه سبزی باعث خوش عطر و طعم شدن غذای شما می‌شود. با خرید اینترنتی ادویه قورمه سبزی از فروشگاه اینترنتی بی بی عطار کار شما برای پخت یک قورمه سبزی فوق العاده بسیار ساده می‌شود. 
  • قارچ به دلیل پروتئین فراوان ارزش غذایی زیادی دارد و مقدار استفاده از آن به ذائقه خودتان بستگی دارد.
  • در صورت تمایل به جای پرک لیمو می‌توانید از لیمو عمانی که سوراخ کرده‌اید و از قبل در آب خیسانده‌اید، استفاده کنید.
  • به سبزی قرمه با توجه به ذائقه خودتان می‌توانید مقداری شوید، نعناع یا کرفس هم اضافه کنید.

منبع: چی شی

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت