بی بی عطار
طرز تهیه ترشی لوبیا سبز
  • تهیه ترشی

طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

لوبیا سبز یکی از سبزیجات خوش طعمی است که در رژیم غذایی ما ایرانی‌ها جایگاه ویژه‌ای دارد. اما روش‌های نسبتاً خاص و جدیدی نیز وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند تا زاویه دید دیگری نسبت‌‌ به لوبیا سبز داشته باشید. یکی از این روش‌ها تهیه ترشی لوبیا سبز می‌باشد. شاید در دید اول این اقدام عجیب به‌ نظر بیاید، اما شما با تهیه ترشی لوبیا سبز می‌توانید این ترشی را به ‌عنوان یک کنار غذایی خوشمزه استفاده کنید.

روند تهیه ترشی لوبیا سبز نیز درست مانند روند تهیه سایر ترشی‌ها مراحل و مواد مخصوص به خودش را دارد. معمولاً شما برای تهیه ترشی لوبیا سبز نیازی نیست که زحمت زیادی به خودتان بدهید؛ تنها باید سعی کنید با توجه به ادویه ها و موادی که در ادامه برای شما آورده شده است تهیه کنید تا بتوانید یک ترشی خوش‌طعم و خوش‌عطر را درست‌ کنید. در ادامه به ‌صورت قدم به قدم برای شما در رابطه با روند تهیه ترشی صحبت کرده‌ایم. برای کسب اطلاعات بیشتر در این ‌رابطه، حتماً این مقاله از بی بی عطار را تا انتها بخوانید تا با هم یاد بگیریم چگونه می‌توانیم یک ترشی لوبیا سبز فوق‌العاده را درست کنیم. سعی کنید تا مراحل نام برده شده را با دقت بالایی پیش بروید، با این کار ریسک تهیه ترشی پایین میاید:


طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

برای تهیه ترشی لوبیا سبز به چه مواد اولیه‌ای نیاز داریم؟

 برای ‌اینکه بتوانید به تهیه ترشی لوبیا سبز خوش‌طعم و فوق‌العاده را بپردازید، به مواد اولیه گوناگونی نیاز دارید. معمولاً مهم‌ترین مواد اولیه شامل لوبیا سبز، سرکه، نمک و  ادویه‌ های دیگر، سبزی‌ و سیر می‌شوند. اما شما می‌توانید با توجه به سلیقه و خواسته‌ خود مقداری تغییر در این مواد اولیه به وجود بیاورید. برای مثال می‌توانید از سایر محصولات دیگر مثل فلفل‌های سبز، بامیه، و... نیز در این ترکیب استفاده کنید. یکی از خاص‌ترین و خوش‌طعم‌ترین مواد اولیه‌ای که می‌تواند در ترشی لوبیا سبز مورد استفاده قرار بگیرد، پوره گوجه‌ فرنگی است. با استفاده از پوره گوجه‌فرنگی، شما می‌توانید طعم خاصی به ترشی لوبیا سبز خود بدهید و این ترشی را خوش‌طعم‌تر و خوش‌عطر تر کنید.

اگر به ترشی‌هایی که با آب گوجه درست شده‌اند علاقه دارید، مطمئن باشید که از ترشی لوبیا سبز با پوره گوجه‌فرنگی نیز خوش‌تان خواهد آمد. سعی کنید که حتماً مواد اولیه از جمله لوبیا سبز را در باکیفیت ترین حالت ممکن تهیه نمایید. با این کار می‌توانید ترشی بهتری داشته باشید. علاوه‌ بر این موضوع، میزان سرکه و ترکیب آن با آب نیز قابلیت شخصی‌سازی شدن دارد. یعنی شما می‌توانید با توجه به سلیقه و خواسته خودتان میزان سرکه و آب این ترشی را تعیین کنید.

برای تهیه ترشی لوبیا سبز به چه مواد اولیه‌ای نیاز داریم؟

بررسی طرز تهیه ترشی لوبیا سبز 

کسب اطلاعات در رابطه با روند تهیه ترشی لوبیا سبز به شما کمک می‌کند تا در مرحله به مرحله اقدامات تأثیرگذار و اصولی را انجام دهید. با این کار می‌توانید مطمئن باشید که ترشی شما خوش طعم‌تر و خوش‌عطر‌تر خواهد بود و می‌تواند تا حد بسیار زیادی میل شما به غذا خوردن را بیشتر کند. بیایید با هم در ادامه مراحل ساده اما اصولی روند تهیه‌ ترشی لوبیا سبز بررسی کنیم.

 

مرحله اول 

در قدم اول برای تهیه ترشی لوبیا سبز، بهتر است که شما مواد اولیه خود مثل لوبیا سبز، سیر، سرکه و ادویه‌ ترشی را آماده کنید. شما همچنین می‌توانید از دانه خردل و دانه فلفل سیاه برای معطر کردن این ترشی استفاده کنید روند آماده کردن مواد اولیه کاملاً ساده است. شما باید سیرها را پوست بکنید و بشویید و بعد در ادامه، لوبیا سبزها را نیز پاک کنید و آن‌ها را کامل بشویید. به این نکته توجه داشته باشید که شما می‌توانید سر و دم لوبیاها را جدا کنید و یا با وجود داشتن سر و دم آن را در شیشه بریزید ولی به این نکته توجه داشته باشید، به ‌هیچ ‌عنوان سر و دم لوبیا‌ها را قبل از شستن جدا نکنید،زیرا این کار باعث می‌شود که آب درون لوبیا نفوذ کند و ترشی شما خوب از آب در نیاید.

بعد از این‌ که سیرها و لوبیا سبزها را شستید، باید اجازه دهید تا آب اضافی آن‌ها به‌ طور کامل گرفته شود. برای این کار بهترین اقدام این است که لوبیا سبز و سیرها را روی پارچه خشک تمیز پهن کنید تا پارچه بتواند به ‌صورت صددرصد آب آن‌ها را بگیرد.‌ هر چه لوبیاهای شما خشک‌تر باشند، شانس کپک زدن ترشی شما در ادامه تا حد بسیار زیادی کاهش پیدا خواهد کرد. پس سعی کنید تا آن ‌جا که می‌توانید لوبیاها را خشک کنید.

 

مرحله دوم 

در مرحله دوم برای تهیه ترشی لوبیا سبز شما باید پخت مختصری را روی لوبیاهای سبز انجام دهید.‌ پس در این مرحله از تهیه‌ی ترشی لوبیا سبز، سرکه را با مقداری آب روی حرارت قرار دهید. حتماً زیر گاز را ملایم نگه دارید تا از جوشیدن سرکه جلوگیری کنید. هنگامی‌ که ترکیب سرکه و آب گرم شد، نمک و سایر ادویه‌ها شامل :  ادویه ترشی ، دان فلفل سیاه و دانه خردل را به ترکیب اضافه کنید و بعد از این ‌که این نمک به‌ طور کامل با سرکه و آب حل شد، لوبیا سبزها را درون این ترکیب بریزید. بهتر است در این مرحله درب قابلمه را بگذارید و اجازه دهید که لوبیاهای شما مقداری بپزند. این که لوبیاهای شما به چقدر زمان برای نیم‌پز شدن نیاز دارند، به نوع لوبیا وابسته است. اما معمولاً شما باید اجازه دهید که لوبیاهای شما برای حدود 10 دقیقه در آب ولرم باقی بمانند. به‌ هیچ‌ عنوان زیر گاز را زیاد نکنید که ترکیب مورد نظر شما بجوشد زیرا این کار، باعث خراب شدن ترشی شما می‌شود.

بررسی طرز تهیه ترشی لوبیا سبز

مرحله سوم 

در مرحله سوم از روند تهیه ترشی لوبیا سبز، شما نیاز به یک ظرف ترجیحاً شیشه‌ای تمیز دارید. ظرف شما باید درب محکم داشه باشد و خیس نباشد. به همان دلیل که ترشی شما به واسطه رطوبت لوبیاها ممکن است کپک بزند، باقی ماندن رطوبت در ظرف نیز می‌تواند مخرب باشد. پس سعی کنید که رطوبت شیشه را به ‌طور کامل بگیرید. در مرحله بعد لوبیاها را از مخلوط سرکه، آب، نمک و ادویه‌ها خارج کنید و اجازه دهید که آب آن‌ها برود. بعد، لوبیاها را درون ظرف بچینید و مواردی مانند سیر، فلفل یا سبزی را نیز به لوبیا سبزها اضافه کنید.

در مرحله بعد، ترکیب آب، سرکه و نمک که لوبیا‌ها را در آن قرار داده بودید در ظرف بریزید. بهتر است اجازه دهید این ترکیب مقداری خنک شود و بعد آن را به سبزیجات اضافه کنید. به این نکته توجه داشته باشید که سرکه، آب و نمک باید حداقل یک‌بند انگشت بالاتر از سطح لوبیاها را بگیرند تا لوبیای شما کپک نزند. زمان استراحت این ترشی حدوداً 1 هفته الی 10 روز می‌باشد. بعد از گذشت این زمان شما می‌توانید درب ترشی را باز کنید و از میل کردن لوبیا سبز خودتان نهایت لذت را ببرید. به این نکته توجه داشته باشید که بعد از باز کردن درب ترشی، شما باید آن را درون یخچال نگه‌داری کنید.

 

چه فاکتورهایی می‌توانند به ما کمک کنند که روند تهیه ترشی لوبیا سبز را با کمترین میزان مشکل پیش ببریم؟

فاکتورها و عوامل گوناگونی وجود دارند که می‌توانند در روند تهیه ترشی لوبیا سبز راهنمای شما باشند. این فاکتورها به‌ عنوان فوت‌های کوزه‌گری شناخته می‌شوند که تأثیر زیادی در بهبود روند تهیه‌ ترشی شما دارند. اولین و مهمترین علت خوشمزگی ترشی‌ها استفاده از طعم دهنده‌های متناسب با طعم اصلی مواد اولیه است. شما با استفاده از ادویه‌های مناسب ترشی می‌توانید طعم بسیار جذابی برای این ترشی بسازید.
دومین نکته دارای اهمیت در تعیین کیفیت و طعم نهایی ترشی استفاده از لوبیا سبزهای ترد و تازه برای تهیه ترشی است. تا نتیجه نهایی تهیه ترشی ، ترشی لوبیا سبز درجه یک و ترد شود.
سومین عامل که برای خوش‌طعم‌تر شدن ترشی دارای اهمیت است، استفاده از سرکه طبیعی است. سرکه طبیعی در مقایسه با سایر سرکه‌ها، ترشی شما را خوش‌طعم‌تر می‌کند.
با توجه به این نکات ساده است که شما می‌توانید بهترین ترشی‌ها را تهیه نمایید از میل کردن آن‌ها نهایت لذت را ببرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت