بی بی عطار
طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر به همراه فوت و فن ها
  • آشپزخانه ایرانی
  • تهیه ترشی
  • آشپزی با ادویه ها

طرز تهیه ترشی بادمجان شکم پر به همراه فوت و فن ها

مخلفات کنار غذا از دیرباز، گزینه‌ای ضروری برای خوردن غذاها شمار می‌آمدند. از ماست و انواع سالاد گرفته تا انواع ترشی، همیشه غذای اصلی همراه با یک مخلفات خوشمزه و معمولاً اشتها برانگیز سرو می‌شود.

این ترشی را با اغلب غذا‌ها، به خصوص با غذا‌هایي مثل آبگوشت یا غذاهای سنتی ایرانی می‌توان سرو کرد. ترشی بادمجان را می‌توان با بادمجان‌‌هاي ریزتر و یا نرسیده تهیه کرد. برای آشنایی با طرز تهیه این ترشی جذاب و خوشمزه با بی بی عطار همراه باشید:

مواد لازم :

بادمجان: ۷۰۰ گرم

هویج خورد و ریز شده : یک عدد متوسط

گشنیز و جعفری خورد شده : 4 قاشق غذاخوری

روغن زیتون : چهار قاشق غذاخوری

نمک: یک و نیم  قاشق چای‌خوری

شکر: یک قاشق چای‌خوری

سرکه سفید: یک و نیم پیمانه

آب: یک و نیم پیمانه

تخم گشنیز: دو قاشق چای‌خوری

پودر گلپر : یک قاشق چایخوری

سیر: ۵ حبه رنده یا له شده

طرز تهیه بادمجان شکم پر :

۱. بادمجان‌هاي هم اندازه از نظر طول و قطر را انتخاب کنید. بادمجان‌هاي جوان و نرسیده بهتر هستند. آن‌ها را بدون جدا کردن کلاهک از ته برش بزنید. باید بـه صورت دو برش ضربدری عمودی باشند. برش‌ها را تا بالای بادمجان و نزدیک بـه ساقه ادامه دهید، اما مواظب باشید کـه جدا نشوند. مـا می‌خواهیم بادمجان را به صورت کامل و خورد نشده استفاده کنیم.

۲. داخل قابلمه‌اي با اندازه متوسط، نمک، شکر، تخم گشنیز و سرکه و آب را بریزید و اجازه دهید گرم شوند. نیازی نیست بجوشد.

۳. بادمجان‌ها را داخل مایع گرم شده قرار داده و بـه آرامی حدود ۸ تا ۱۰ یا تا زمانی کـه بادمجان‌ها نرم شوند، بگذارید داخل مایع روی گاز بمانند. بادمجان‌هاي کوچک‌تر سریع‌تر نرم می‌شوند؛ بنابراین اجازه دهید تا همه آن‌ها نرم شوند. پس از خنک شدن، با استفاده از انبر آشپزی بادمجان‌ها را برداشته و در ظرفی قرار دهید.

۴.در یک ظرف سیر له شده، هویج‌های ریز شده را به همراه تخم گشنیز، پودر گلپرو گشنیز و جعفری خورد شده  به همراه روغن زیتون مخلوط کنید. بادمجان‌ها را از محل برش خورده با این مواد پر کنید و به آرامی داخل شیشه‌هاي آماده شده استریل بگذارید. ساقه‌ها رو بـه بالا باشند. مایعی کـه بادمجان‌ها در آن جوشیده‌اند را روی آن‌ها بریزید. آن‌ها را به مدت یک هفته ساعت در یخچال بگذارید، سپس سرو کنید. 

۵. علاوه بر ادویه‌هاي گفته شده می‌توانید از تخم رازیانه، دانه فلفل سیاه، دانه زیره و … استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت