بی بی عطار
طرز تهیه خورشت به با مرغ به صورت حرفه ای
  • آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه خورشت به با مرغ به صورت حرفه ای

خورشت به یکی از غذاهای مجلسی ایرانی می‌باشد که به واسطه وجود به، عطر بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. این خورشت به ‌عنوان غذایی فصلی شناخته می‌شود و شما تنها زمانی آن را بپزید که به میوه به تازه دسترسی داشته باشید. اما خب اگر به خورشت به علاقه‌مند هستید، می‌توانید چند بسته به خرد شده‌را فریز کنید تا بتوانید در طول سال این غذای خوش ‌مزه را طبخ کنید. طرز تهیه خورشت به با مرغ اصلاً کار سختی نیست، ما در ادامه این مقاله آموزشی از بی‌بی عطار تصمیم گرفتیم برای شما بیشتر در رابطه با طرز تهیه خورشت به با مرغ اطلاع‌رسانی داشته باشیم و به شما کمک کنیم تا این غذای خوش عطر و طعم را درست کنید و از آن لذت ببرید. 
خورشت به علاوه ‌بر عطر و طعم فوق‌العاده، فواید بسیار زیادی برای سلامت شما نیز خواهد داشت. به ‌طور کلی میل کردن میوه ‌های فصلی به شما کمک خواهد کرد تا سلامت بدن خود را حفظ کنید. علاوه بر این موضوع، شما می‌توانید با پخت باکیفیت‌ترین و بهترین انواع غذاهای پخته شده با این میوه‌ها، از میل کردن آن‌ها لذت ببرید. 

 

مواد اولیه مورد نیاز برای پخت خورشت به 
 

برای پخت این خورشت خوش‌مزه، شما به مواد اولیه متفاوتی نیاز دارید. اجازه دهید در ادامه این مواد را با یکدیگر بررسی کنیم :
 
⦁    به خرد شده‌ی حبه‌ای: دو عدد بزرگ  
⦁    ران مرغ یا سینه مرغ (به دلخواه): 300 گرم  
⦁    آلوی خورشتی: 100 گرم  
⦁    رب گوجه‌فرنگی: به میزان لازم  
⦁    پیاز: 2 عدد  
⦁    چوب دارچین و زعفران دم کرده: به مقدار دلخواه  
⦁    روغن و ادویه‌های مورد نیاز: به میزان لازم 
  


 

طرز تهیه خورشت به با مرغ 
 

خورشت به می‌تواند با دستور پخت‌های متفاوتی پخته شود. برای مثال شما می‌توانید در این خورشت از گوشت مرغ، گوشت گوسفندی و گوشت گوساله استفاده کنید. اگر شما در رژیم خود مجاز نیستید که از گوشت قرمز استفاده کنید، می‌توانید این خورشت خوش عطر و طعم را با گوشت مرغ طبخ کنید. اجازه دهید در ادامه نحوه طبخ این خورشت خوش طعم را باهم بررسی کنیم. 
 
 
مرحله اول 
 در قدم اول برای پیاده‌سازی طرز تهیه خورشت به با مرغ، شما باید به را بشویید و بعد از پوست گرفتن آن را خرد کنید. شما می‌توانید به را به دلخواه به‌صورت خلالی یا حبه ای خرد کنید. به این نکته توجه داشته باشید که اندازه به ‌های خرد شده باید حدوداً 2 الی 3 برابر حبه قند باشد. خرد کردن میوه به با اندازه‌های ریز باعث له شدن به در خورشت شما می‌شود. همین موضوع می‌تواند مشکلات زیادی را در ادامه برای شما به وجود بیاورد. در قدم بعد شما باید به ها را تفت دهید تا آن‌ ها برای پخت آماده شوند. در یک تابه مقدار کمی روغن بریزید و اجازه دهید تا روغن به‌طور کامل داغ شود. بعد برای حدود 10 دقیقه الی یک ربع با حرارت ملایم به ها را بپزید. 
 
 
مرحله دوم 
 در مرحله دوم برای پخت خورشت به شما باید پیاز را به‌صورت نگینی ریز خرد کنید و آن را با روغن تفت دهید. هنگامی ‌که پیاز شما سبک شد، ادویه‌های مورد نیاز خودتان را به پیاز اضافه کنید. حال مرغ‌های خودتان را نیز به قابلمه اضافه کنید و اجازه دهید هر دو طرف آن‌ها کمی سرخ و طلایی شود. در ادامه رب گوجه‌فرنگی را اضافه کنین و بعد از گرفتن بوی خامی، آن را با پیاز و مرغ ترکیب کنید. 

 
 

خورشت به با مرغ

مرحله سوم 
 در قدم بعد از طرز تهیه خورشت به با مرغ، شما باید به ها را نیز به ترکیب رب، مرغ و پیاز اضافه کنید و بعد به مقداری که آب روی مواد را بگیرد، آب اضافه کنید. در ادامه می‌توانید چوب دارچین را نیز به ‌همراه ادویه ‌های باقی ‌مانده به ترکیب اضافه کنید. بعد از این ‌که خورشت شما به جوش آمد، 10 دقیقه صبر کنید و بعد آلوهای خیس خورده را به ترکیب اضافه کنید. حال باید به خورش زمان دهید تا بپزد. حدوداً 1 ساعت زمان برای پخت کافی ا‌ست. به دلیل این که شما از گوشت مرغ برای پخت این خورشت استفاده میکنید، زمان پخت این خورشت کمی کمتر از خورشت های دیگر می‌باشد. اگر قرار باشد از گوشت گوسفندی یا گوساله بهره ببرید، باید مدت زمان بیشتری برای پخت خورشت اختصاص بدهید. سعی کنید که حین پخت حتماً خورشت را بررسی کنید تا اجازه ندهید که به ها در خورشت شما له شوند. 
 
 
مرحله نهایی 
 در مرحله نهایی می‌توانید خورشت را در ظرف سرو مورد نظرتان بکشید و آن را با برنج کته یا آبکش سرو کنید. می‌توانید برای خوش‌طعم‌تر شدن غذا، مقداری پلوی زعفرانی درست کنید تا بتوانید عطر و طعم بیشتری به غذای خودتان بدهید. به این نکته توجه داشته باشید که حتماً زعفران را در نیم‌ساعت آخر طبخ غذا به قابلمه اضافه کنید تا عطر و طعم آن غذا باقی بماند. به این موضوع توجه داشته باشید که له نشدن به ها در خورشت از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما باید غذا را حین پخت به ‌آرامی هم بزنید تا اجازه ندهید به های موجود در غذا له شود. علاوه ‌بر این موضوع، تفت دادن به ها به ‌درستی و به میزان کافی نیز در حفظ انسجام آن ‌ها تأثیرگذار است. سعی کنید که در هر بار اضافه کردن مواد جدید، خورشت را به‌آرامی و با ملایمت کامل هم بزنید تا خورشت شما در انتها ظاهر خوبی داشته باشد. 
 
 


نکات مهم در طرز تهیه خورشت به با مرغ
 

⦁  شاید بررسی این نکته کمی جالب باشد، اما برای رژیمی تر کردن این غذا، شما می‌توانید خورشت به با مرغ را با نان نیز میل نمایید. 
⦁    استفاده کردن به تازه باعث خوش‌طعم‌تر شدن خورشت شما می‌شود. اما شما می‌توانید از به فریز شده نیز بهره ببرید. 
⦁    علاوه ‌بر گوشت مرغ، شما می‌توانید برای طبخ این غذا از گوشت بوقلمون نیز استفاده کنید.
⦁    ادویه‌هایی مانند دارچین و زعفران نقش مهمی در طعم این غذا دارند. پس استفاده از آن‌ها را فراموش نکنید. 
⦁    شما می‌توانید میزان غلظت خورش را به دلخواه خودتان تغییر دهید. اگر می‌خواهید این غذا را به ‌صورت خوراک میل نمایید، می‌توانید اجازه دهید تا آب آن غلیظ شود.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت