بی بی عطار
نکاتی در رابطه با طرز تهیه لازانیا مرغ
  • آشپزخانه ایرانی

نکاتی در رابطه با طرز تهیه لازانیا مرغ

لازانیا غذایی خوش ‌طعم، جهانی و پرطرف‌دار است که دستورهای پخت متفاوتی دارد. کمتر کسی در سراسر جهان پیدا می‌شود که به این غذای خوشمزه علاقه نداشته باشد. معمولاً برای پخت این غذای خوشمزه از گوشت گوسفندی یا مرغ بهره گرفته می‌شود. افرادی که دارای رژیم‌های غذایی خاص هستند یا به هر دلیلی به گوشت گوسفندی علاقه ندارند، می‌توانند با گوشت مرغ این غذای خوشمزه را درست کنند. ما در این مقاله  از بی بی عطار قصد داریم طرز تهیه لازانیا مرغ را به شما آموزش دهیم.

شما می‌توانید با استفاده از گوشت مرغ با هزینه‌های مقرون ‌به ‌صرفه‌تر و برای رژیم‌های غذایی گسترده‌تری لازانیا درست کنیم و از میل کردن این غذای خوشمزه لذت ببرید. لازانیا پر از انواع متفاوت سبزیجاتی است که وجود هر کدام از آن‌ها در رژیم غذایی ما ضروری است. شما می‌توانید با پخت لازانیا و استفاده از باکیفیت‌ترین انواع مواد اولیه، نیاز بدن خود به بسیاری از ویتامین‌ها و مواد مغذی را به‌ طور کامل تامین کنید. بیایید در این مقاله با یک دیگر به‌ طور کامل در رابطه با طرز تهیه لازانیا مرغ صحبت کنیم:

نکاتی در رابطه با طرز تهیه لازانیا مرغ

 

مواد اولیه لازم برای تهیه لازانیا مرغ

لازانیا جزو آن دسته از غذاهایی است که به مواد اولیه گوناگون و متنوعی نیاز دارد. هر کدام از این مواد غذایی می‌توانند به‌ نحوی باعث خوش‌طعم‌تر شدن و مقوی شدن غذای شما شوند:

 گوشت مرغ ترجیحاً سینه مرغ: یک عدد 

  پیاز: یک عدد متوسط 

 قارچ: به میزان دلخواه 

 فلفل دلمه‌ای: به میزان دلخواه 

 سیر: 1 یا 2 حبه 

 آرد: 2 قاشق غذاخوری 

 کره: حدودا 50 گرم 

شیر: 2 پیمانه 

 رب گوجه‌ فرنگی: 2 قاشق غذا خوری 

 پنیر پیتزا: به میزان لازم 

 ادویه‌هایی مانند نمک، آویشن، فلفل سیاه و پودر سیر و زردچوبه: به میزان لازم 

 طرز تهیه لازانیا مرغ 

 پیشتر برای شما در رابطه با مواد لازم برای پخت این غذای خوشمزه صحبت کردیم. بهتر است که طرز تهیه لازانیا مرغ را نیز به‌ صورت مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم. به این موضوع توجه داشته باشید که مراحل تهیه این غذا باید با دقت کامل طی شوند تا شما بتوانید در انتها یک خروجی عالی داشته باشید و یک لازانیای خوشمزه را میل کنید.

 مرحله اول 

 در مرحله اول از طرز تهیه لازانیا مرغ باید پیاز را به‌ صورت نگینی و کاملاً ریز خرد کنید. پیاز را با مقدار کمی روغن و ادویه ‌های دلخواه تفت دهید تا کمی سبک شود. میتوانید به دلخواه سیر را نیز ریز خرد کنید و آن را به ترکیب پیاز و ادویه‌ ها اضافه کنید. در قدم بعدی سینه مرغ را در اندازه‌ های کوچک و مکعبی خرد کنید و آن را به ترکیب اضافه کنید. اجازه دهید تا رنگ مرغ به ‌طور کامل تغییر کند و مرغ نیم‌ پز شود.

 مرحله دوم 

 بعد از این که مرغ شما به ‌طور کامل پخت و آب آن کشیده شد، باید قارچ و فلفل دلمه‌ای خرد شده را به ترکیبات اضافه کنید. شما می‌تواند فلفل دلمه‌ای را به‌ صورت نگینی و قارچ را به‌ صورت پرک و در تکه‌ های درشت خرد کنید. حرارت زیر ماهیتابه را زیاد کنید تا آب قارچ به‌ طور کامل کشیده شود. در ادامه می‌توانید در صورت نیاز مقداری رب گوجه فرنگی را به ترکیب اضافه کنید و آن را تفت دهید تا بوی خامی رب گرفته شود. در انتها نیز برای پخت بهتر محصولات می‌توانید مقدار کمی آب جوش به ترکیب اضافه کنید تا مرغ شما به ‌طور کامل مغز پخت شود و بوی خامی ندهد.

طرز تهیه لازانیا مرغ

مرحله سوم 

 در مرحله سوم از طرز تهیه لازانیا، شما باید ورقه‌های لازانیا را آماده کنید. لازانیا را طبق دستوری که روی بسته‌بندی محصول نوشته آماده کنید. برخی از محصولات نیاز به جوشیدن دارند و برخی دیگر تنها باید در آب ولم قرار بگیرند. بعد از این‌ که ورقه‌های لازانیای خودتان را آماده کردید، آن ‌ها را کنار بگذارید. 

مرحله چهارم از طرز تهیه لازانیا 

 در مرحله چهارم شما باید سس بشامل را درست کنید. کره را درون یک تابه بریزید و اجازه دهید تا آب شود. در ادامه دو قاشق غذاخوری آرد را به ترکیب اضافه کنید و آن ‌قدر ترکیب را هم بزنید تا خامی آرد به‌ طور کامل گرفته شود. در انتها نیز شیری که هم دمای محیط می‌باشد را آرام ‌آرام به ترکیب اضافه کنید. اجازه دهید تا سس شما کمی غلیظ شود. به این‌ موضوع توجه داشته باشید که به‌ هیچ‌ عنوان نباید در سس بشامل شما گلوله‌‌های آرد وجود داشته باشد.

 مرحله آخر 

 در مرحله‌ی آخر از طرز تهیه لازانیا مرغ شما باید ظرف مورد نظر خودتان را کمی چرب کنید. در ادامه مقدار کمی سس بشامل کف ظرف بریزید و ورقه‌‌های لازانیا را قرار دهید. روی ورقه‌ها از ترکیب، گوشت، فلفل دلمه‌ای، قارچ و پیاز بریزید و روی مواد پنیر پیتزا بریزید. مجدداً لایه‌های دیگر لازانیا را قرار دهید، روی لازانیا سس بشامل بریزید مواد میانی را روی سس بشامل پخش کنید. دوباره روی ترکیبات پنیر پیتزا بریزید و این کار را آن‌ قدر تکرار کنید تا ورقه‌های لازانیا و مواد میانی شما تمام شوند. به این موضوع توجه داشته باشید که در مرحله آخر باید مواد میانی شما با ترکیب سس بشامل و پنیر پیتزا در لایه نهایی قرار داشته باشند. فر را از قبل گرم کنید و در دمای 180 درجه سانتی‌گراد برای حدود نیم‌ساعت تا 45 دقیقه لازانیا را بپزید. در انتها نیز می‌توانید با روشن کردن گریل، کاری کنید تا پنیر پیتزای لایه نهایی سرخ و طلایی شود.

 

تهیه لازانیا مرغ

نکاتی که در طرز تهیه لازانیا مرغ می‌توانند به ما کمک کنند 

 فاکتورهای گوناگونی وجود دارند که که می‌توانند در طرز تهیه لازانیا مرغ به کمک ما کنند. می‌توانید سبزیجات موجود در لازانیا را به ‌دلخواه خودتان انتخاب کنید. شما می‌توانید از هویج، نخود فرنگی، ذرت، گوجه ‌فرنگی و ... نیز استفاده کنید. برای این ‌که لازانیای شما به‌ صورت یک تکه برش بخورد، بعد از خارج کردن غذا از فر، اجازه دهید تا لازانیا کمی استراحت کند و بلافاصله آن را برش نزنید. مقدار مواد اولیه‌ای که ما برای شما نام بردیم، می‌تواند برای حدود 4 نفر یک وعده غذایی مناسب و کامل را فراهم سازند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت