بی بی عطار
طرز تهیه دلمه برگ مو با چاشنی رب انار
  • آشپزخانه ایرانی
  • دلمه برگ مو

طرز تهیه دلمه برگ مو با چاشنی رب انار

رب انار یکی از چاشنی‌های شگفت‌انگیز ایرانی است که تاثیر بسیار زیادی در خوشمزه‌تر شدن غذاهای ما دارد. دلمه برگ مو، یکی از آن دسته از غذاهایی است که با استفاده از چاشنی رب انار ملس یا ترش، می‌تواند طعم لذیذی به خود بگیرد. به‌ همین دلیل ما در این مقاله قصد داریم برای شما طرز تهیه دلمه برگ مو با چاشنی رب انار را به سبک بی‌ بی عطار آموزش دهیم. اگر شما نیز دیوانه رب انار هستید و می‌خواهید از این چاشنی در تمامی غذاهای خودتان استفاده کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.

به این ‌موضوع توجه داشته باشید که رب انارها با درصد های ترشی متنوعی وارد بازار می‌شوند. رب انار می‌تواند شیرین، ترش و ملس باشد. با توجه به فاکتور میانه‌روی و اعتدال، قاعدتاً استفاده از رب انار ملس غذای شما را خوش‌طعم‌تر خواهد کرد. اما به دلیل استفاده از شکر در این غذا، شما می‌توانید از رب انار ترش نیز استفاده کنید. به‌ هر حال استفاده از رب انار کاملاً به سلیقه خاص شما بستگی دارد اما مطمئن باشید که رب انار ملس گزینه مناسب‌تری برای  تهیه دلمه برگ مو با چاشنی رب انار خواهد بود.

 

طرز تهیه دلمه برگ مو با چاشنی رب انار

 

برای تهیه دلمه برگ مو با چاشنی رب انار، باید از چه مواد اولیه‌ای استفاده کنیم؟

  • گوشت چرخ‌کرده: ۳۰۰ گرم 
  • برنج : ۱ پیمانه (لیوان دسته‌دار فرانسوی) 
  • لپه : کمتر از یک پیمانه 
  • سبزی های معطر: یک پیمانه 
  • پیاز : یک عدد 
  • ادویه‌ها : زردچوبه، فلفل سیاه، فلفل قرمز
  • برگ مو: نیم کیلو یا ۶۰ تا ۷۰ عدد 
  • کره: به مقدار لازم 
  • شکر: یک قاشق غذاخوری 
  • نمک: به میزان لازم 
  • آب: یک پیمانه 
  • رب انار: سه قاشق غذا خوری 

برای تهیه دلمه برگ مو با چاشنی رب انار، باید از چه مواد اولیه‌ای استفاده کنیم؟

 

طرز تهیه دلمه برگ مو با چاشنی رب انار 

برای تهیه دلمه برگ مو با چاشنی رب انار، شما باید همان روند همیشگی را برای پخت غذا طی کنید‌. تنها باید در انتها برای تهیه چاشنی دلمه برگ مو، اقدامات خاصی را انجام دهید. حال بیایید به ‌طور کامل بررسی کنیم که چگونه می‌توانید از تهیه دلمه برگ مو با چاشنی رب انار لذت ببرید.


مرحله اول 

در مرحله اول، شما باید برگ موهای خودتان را آماده کنید. در کنار استفاده از برگ موهای تازه، شما می‌توانید انواع متفاوت برگ موهای کنسرو شده را نیز مورد استفاده قرار دهید. به این موضوع توجه داشته باشید که اگر قرار است از انواع کنسروی این محصولات بهره ببرید، باید حتماً آن‌ها را بشویید و برای حدود ۲ ساعت آن‌ها را در آب ولرم شناور کنید تا شوری آن‌‌ها گرفته شود. اگر می‌خواهید از برگ مو تازه استفاده کنید، باید آن‌ها را حدود دو الی سه دقیقه در آب جوش شناور کنید تا کمی نرم شوند و راحتی پیچیده شوند. 

مرحله دوم

در مرحله دوم برای تهیه دلمه برگ مو با چاشنی رب انار، شما باید مواد داخلی و میانی دلمه را آماده کنید. پیازها را با گوشت تفت دهید و در ادامه ادویه‌های مورد نظر شامل زردچوبه، فلفل سیاه و فلفل قرمز به‌ طور کامل تفت دهید و بعد، مواد میانی دلمه را که شامل برنج، سبزی گوشت و لپه می‌شود را به ترکیب اضافه کنید. به این ‌موضوع توجه داشته باشید که برای غذایی خوشمزه‌تر، بهتر است که شما برنج و لپه را کمی نیم‌پز کنید. این ‌موضوع به شما کمک می‌کند تا غذایتان در زمان سریع‌تری آماده شود.

جهت خرید ادویه به بی بی عطار مراجعه کنید.

مرحله سوم 

در قدم سوم شما باید این برگ موها را بچینید. شما می‌توانید به میزان دلخواه خودتان، در میان برگ موها مواد بریزید. اگر می‌خواهید تعداد دلمه‌های بیشتری داشته باشید، می‌توانید مواد کمی بریزید. اگر می‌خواهید دلمه‌های شما پرمغزتر باشند، می‌توانید حتی تا دو قاشق غذاخوری مواد در آن‌ها بریزید. در ادامه می‌توانید به ‌دلخواه خودتان آن‌‌ها را بچینید و درون یک قابلمه به‌ ترتیب قرار دهید.

مرحله چهارم 

در مرحله چهارم برای نهایی کردن روند پخت دلمه برگ مو با چاشنی رب انار، شما باید سس این چاشنی را آماده کنید. همه مواد اولیه نام ‌برده‌ شده یعنی کره، شکر، نمک، رب انار و آب را با یکدیگر ترکیب کنید و این ترکیب را هم بزنید تا رب انار و کره به‌‌ خوبی با ترکیب ترکیب شوند. در قدم بعد، سس و چاشنی را روی دلمه‌ها بریزید. اگر می‌خواهید غذای شما سس بیشتری داشته باشد، می‌توانید مقداری آب به دلمه اضافه کنید تا در در انتها سس بیشتری باقی بماند. اگر می‌خواهید دلمه‌های شما کم‌آب باشند و سس غلیظی داشته باشید، اضافه کردن سس چاشنی کافی‌ست و نیازی نیست آب اضافی را درون قابلمه بریزید.

 

چگونه می‌توانم دلمه برگ مو با چاشنی رب انار را خوش‌طعم ‌تر کنیم؟

ما در ادامه نکاتی را برای شما آورده‌ایم که می‌توانند در زمینه خوش ‌طعم تر کردن دلمه با چاشنی رب انار تاثیر گذار باشند‌. بیایید با یک دیگر این نکات را بررسی کنیم.

  1. اگر نمی‌خواهید دلمه‌‌های شما بسوزند، می‌توانید ته قابلمه چند عدد برگ مو بچینید یا یک بشقاب را به‌ صورت پشت‌ ورو درون قابلمه قرار دهید. 
  2. اگر می‌خواهید طعم ترشی غذای خودتان را بیشتر کنید، می‌توانید در کنار استفاده از رب انار، درون سس و مواد میانی دلمه از زرشک نیز استفاده کنید. 
  3. برای خوش ‌طعم کردن دلمه برگ مو با چاشنی رب انار، به ‌جای استفاده از گوشت چرخ‌کرده از گوشت ورقه شده یا خرد شده استفاده کنید. این ‌کار باعث می‌شود تا هنگام گاز زدن دلمه‌ها، گوشت زیر دندان بیاید و حس خوبی را با خود به ‌همراه داشته باشد. 
  4. هنگامی ‌که می‌خواهید دلمه‌ها را در ظرف سرو بچینید، اجازه دهید تا دلمه ‌ها کمی سرد شوند. این ‌موضوع می‌تواند شانس وا رفتن دلمه ‌ها را تا حد بسیار زیادی پایین بیاورد.
  5. به ‌جای گوشت، شما می‌توانید در دلمه برگ مو با چاشنی رب انار از سویا نیز استفاده کنید. اگر رژیم گیاه‌خواری دارید مصرف سویا می‌تواند پروتئین مورد نیاز شما را تامین کند و همچنین تاثیر زیادی در خوش‌طعم‌تر شدن غذای شما نیز خواهد داشت
  6. اگر شما آب زیادی در قابلمه بریزید، احتمال وا رفتن دلمه‌ تا حد بسیار زیادی بالا می‌رود. پس حتماً به میزان گفته ‌شده در قابلمه آب بریزید. 
  7. شما می‌توانید به‌ جای برنج در دلمه برگ مو با چاشنی رب انار، از بلغور جو یا گندم نیم‌پز شده نیز استفاده کنید. 
  8. حتما قبل ‌از ریختن چاشنی درون قابلمه، سس را بچشید تا مطمئن شوید که میزان ترشی و یا شیرینی چاشنی، مورد پسندتان است.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت