بی بی عطار
طرز تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه
  • آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه

کمتر کسی پیدا می‌شود که به پیتزا علاقه نداشته باشد. اگر شما نیز طرفدار این غذای خوشمزه هستید و می‌خواهید که در هر شرایطی و هر مکانی این غذای خوش ‌طعم و شگفت ‌انگیز را درست کنید، با ما همراه باشید. ما در ادامه برای شما در رابطه با طرز تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه صحبت خواهیم کرد و به شما خواهیم گفت که چگونه می‌توانید این غذای خوشمزه را بدون نیاز به فر بپزید و از خوردن آن لذت ببرید. پیتزا می‌تواند با انواع متفاوتی از مواد اولیه و با دستور پخت‌های گوناگونی پخته شود. 
بسیاری از افراد تصور می‌کنند که تنها می‌توانند این غذای خوشمزه را در فر درست کنند اما این تصور کاملاً اشتباه است. شما می‌توانید با کمترین میزان دغدغه و کمترین میزان مصرف انرژی این غذای خوشمزه را در ماهیتابه و روی شعله گاز یا آتش بپزید و از میل کردن آن لذت ببرید. اجازه دهید در این مقاله از بی ‌بی عطار طرز تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه را آموزش دهیم. به این موضوع توجه داشته باشید که ساده ترین راه برای پخت یک پیتزای خوش طعم، استفاده از بهترین مواد اولیه است.
 


مواد لازم برای تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه

خمیر پیتزا: میزان لازم 
 گوشت چرخ ‌کرده: 200 گرم
 قارچ: 100 گرم
فلفل دلمه: یک عدد
سس گوجه‌فرنگی:  به میزان لازم 
کالباس، سوسیس و گوجه ‌فرنگی: به مقدار دلخواه 
ادویه‌ ایتالیایی : دو قاشق چایخوری
پنیر پیتزا: به‌ اندازه کافی 
پیاز: یک عدد
آویشن : به میزان لازم
 


 

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

شما می‌توانید خمیر پیتزا را به‌ صورت آماده یا خانگی تهیه کنید. اگر قصد دارید که به پخت پیتزای خانگی در ماهیتابه بپردازید می‌توانید به ‌راحتی و در سریع‌ترین زمان ممکن خمیر این پیتزا را نیز خودتان آماده نمایید. بیایید با یکدیگر در رابطه با مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه خمیر پیتزا نیز صحبت کنیم.
 
آرد: 1/5 پیمانه 
 تخم‌مرغ: یک عدد 
 بیکینگ‌پودر: یک قاشق چای‌خوری 
 نمک: یک قاشق چای‌خوری 
 روغن مایع: 2 قاشق غذاخوری 
 ماست: 1/2 پیمانه 


طرز تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه
 

در ادامه صحبت در رابطه با مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه، حال بیاید با یکدیگر به ‌صورت مرحله به مرحله بررسی کنیم که چگونه می‌توانید این غذای خوشمزه را در ماهیتابه بپزید و از میل کردن آن لذت ببرید.
 
مرحله اول 
 
در مرحله اول از طرز تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه، پیازها را به ‌صورت نگینی و بسیار ریز خرد کنید. پیازها را با روغن و ادویه‌ها تفت دهید و هنگامی‌ که آن‌ها سبک شدند گوشت چرخ ‌کرده را به ترکیب اضافه کنید. گوشت شما باید به‌ طور کامل مغز پخت شود پس اجازه دهید ترکیب پیاز و گوشت برای مدت‌زمان طولانی بپزند. در ادامه نیز می‌توانید دوباره ادویه‌هایی مثل پودر آویشن و فلفل سیاه را به گوشت اضافه کنید تا طعم گوشت بهتر شود. ادویه ایتالیایی را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید. اگر می‌خواهید از سوسیس و کالباس استفاده کنید، می‌توانید آن‌ها را نیز به‌صورت نگینی یا ورقه‌ای خرد کنید و در صورت دلخواه آن ‌ها را جداگانه تفت دهید. 

هنگام تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه، به این موضوع توجه داشته باشید که مواد یک دور در داخل محیط تابه خواهند پخت. پس نیازی نیست که زیادی روی مغز پخت شدن یا پخت کامل آن‌ها حساسیت به خرج دهید. در صورت تمایل می‌توانید سوسیس و کالباس را تفت دهید و یا آن‌ها را به‌ صورت خام روی پیتزای خود بچینید.
 
 
مرحله دوم 
 
در مرحله دوم از تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه، بعد از این‌که مواد روی پیتزا را آماده کردید، باید به سراغ خمیر پیتزا بروید. تخم‌مرغ و ماست را به ‌طور کامل با یکدیگر مخلوط کنید و آن‌ها را به‌خوبی هم بزنید. در ادامه نمک و بیکینگ‌پودر را نیز با آرد ترکیب کنید و آن‌ها را چند بار الک کنید. بعد از الک کردن آرد، آن را به‌ همراه مقداری روغن به ترکیب ماست و تخم‌مرغ اضافه کنید مواد را به طور کامل با یکدیگر هم بزنید و ورز دهید تا خمیر خودش را بگیرد و یکدست شود. برای حدود نیم ‌ساعت خمیر را استراحت دهید تا برای پخت آماده شود.

 
مرحله سوم 
 در قدم سوم از طرز تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه، شما باید ماهیتابه مورد نظر خودتان را به ‌طور کامل چرب کنید. می‌توانید از ماهیتابه‌های مستطیل یا گرد برای پخت پیتزا استفاده کنید‌. بعد از این ‌که مطمئن شدید کف تابه به‌ طور کامل چرب شده، مقداری از خمیر را بردارید و آن را به‌ صورت نازک و آرام‌آرام در تابه مورد نظر به‌خوبی پخش کنید. می‌توانید برای جلوگیری از چسبیدن خمیر به دستتان کمی انگشتان خود را به روغن آغشته کنید. در ادامه مقداری سس گوجه‌فرنگی را روی خمیر پهن کنید و بعد در صورت دلخواه مقداری پنیر پیتزا روی سس گوجه بریزید. 
در ادامه مواد میانی خودتان را که شامل گوشت، پیاز، سوسیس کالباس و ... می‌شود روی مواد بریزید. در ادامه نیز می‌توانید سبزیجاتی مانند قارچ و فلفل دلمه و گوجه را نیز به‌صورت ریز خرد کنید و آن را روی مواد بریزید. در صورت تمایل می‌توانید این سبزیجات را نیز با ترکیب گوشت و پیاز تفت دهید تا آن‌ها نیز نیم ‌پز شوند. در انتها نیز روی مواد را با پنیر پیتزا بپوشانید. اگر می‌خواهید پیتزای شما خوش‌رنگ‌تر شود، می‌توانید مقداری کنجد یا آویشن روی پنیر پیتزا بپاشید.


 
 

مرحله آخر 
 
در مرحله نهایی شما باید درب تابه را به‌ صورت کامل ببندید و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. به این موضوع توجه داشته باشید که بسته بودن و چفت بودن درب ماهیتابه در این مرحله از طرز تهیه پیتزا خانگی در ماهیتابه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. چون تنها در این شرایط است که خمیر شما به ‌طور کامل مغز پخت خواهد شد. بعد از گذشت حدود یک ربع، چک کنید که پنیر روی پیتزا به‌طور کامل آب شده باشد. در صورتی‌که نیاز دیدید، می‌توانید اجازه دهید برای مدت ‌زمان بیشتری روند پخت ادامه پیدا کند. در انتها نیز می‌توانید پیتزا را در ظرف سرو قرار دهید، پودر آویشن را روی آن بپاشید و از میل کردن این غذای خوشمزه لذت ببرید.


 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت