بی بی عطار
طرز تهیه پیتزا سبزیجات خانگی
  • آشپزی با ادویه ها

طرز تهیه پیتزا سبزیجات خانگی

پیتزا مخلوط یکی از محبوب‌ترین انواع پیتزاهاست که به خاطر تنوع در مواد اولیه آن به شکل‌های مختلفی می‌توان آن را تهیه کرد. شما می‌توانید نسبت به ذائقه خود موادی را اضافه و یا حذف کنید. 
برای تهیه پیتزا مخلوط از مشارکت اعضای خانواده استفاده کرده و از آن به عنوان یک سرگرمی خانوادگی استفاده کنید. قطعاً کودکان از آشپزی کردن لذت می‌برند و دوست خواهند داشت در تهیه پیتزا کمک کنند. شما می‌توانید قسمت‌هایی از کار را به آنها بسپارید و لحظات شادی برای آنها خلق کنید.

کیفیت خمیر پیتزا تاثیر بسیار زیادی در پخت و طعم پیتزا خواهد داشت. به همین دلیل شما می‌توانید خمیر پیتزا را هم به صورت خانگی تهیه کنید و یک پیتزای کاملا خانگی تهیه کنید و در کنار اعضای خانواده از خوردن آن لذت ببرید .

 


 

مواد اولیه برای پیتزا سبزیجات

خمیر پیتزا: 2 عدد
گوجه فرنگی: 6 عدد بزرگ
فلفل دلمه‌ای رنگی متوسط : دو عدد
پودر سیر : 1/2 قاشق چای خوری
سیر تازه : 2 عدد

زیتون بدون هسته :چند عدد

فلفل سیاه : یک قاشق چایخوری

پودر آویشن : به میزان لازم
پیاز قرمز کوچک : چند عدد

 


 

مواد اولیه برای خمیر پیتزا

آرد : دو لیوان 

خمیر مایه : دو قاشق چایخوری

شکر: یک قاشق چایخوری

نمک: یک هشتم قاشق چایخوری

آب و روغن : به میزان لازم


دستور تهیه پیتزای سبزیجات

شما می‌توانید خمیر پیتزا را در منزل تهیه کنید. برای این منظور ایتدا خمیر مایه را به همراه شکر و کمی آب ولرم در ظرفی ریخته و ده دقیقه صبر کنید.

سپس در ظرفی، آرد را به همراه خمیر مایه، نمک و آب و روغن را باهم مخلوط کرده و شروع کنید به ورز دادن تا زمانی که خمیر به دست شما نچسبد. خمیر را حدود بیست دقیقه دقیقه خوب ورز دهید و سپس حدود دو ساعت در محل نسبتاً  گرم و تاریکی قرار دهید تا استراحت کند.

بعد از آماده شدن خمیر، فر را در دمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید تا فر گرم شود.

در ظرفی چهار عدد از گوجه فرنگی‌ها را رنده کرده و در ظرف مورد نظر برای پخت سس بریزید. روغن زیتون، را اضافه کنید. حالا نوبت اضافه کردن ادویه هاست. پودر سیر، فلفل سیاه و سیر تازه رنده شده روی حرارت قرار دهید تا کمی غلیظ شود و سس پیتزا آماده شود.

خمیر را به چند قسمت تقسیم کنید و آنها را روی سینی فر چرب شده پهن کنید.

یک لایه از سس گوجه فرنگی تهیه شده را روی سطح خمیر پخش کنید و روی سطح خمیر را سوسیس، ژامبون و قارچ و فلفل دلمه ای به شکل دلخواه بچینید، در آخر پنیر رو روی سطح پیتزا پخش کنید و در آخر اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه پیتزا داخل فر بپزد. تا خمیر روی آن آب شود و در صورت تمایل کمی طلایی شود. در زمان سرو پودر آویشن را روی پیتزا بپاشید و سپس میل کنید. نوش جان

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت