بی بی عطار
طرز تهیه سس ایتالیایی به همراه دستور پخت سبزیجات مرینیت شده
  • آشپزی با ادویه ها
  • اشپزی بین‌الملل

طرز تهیه سس ایتالیایی به همراه دستور پخت سبزیجات مرینیت شده

چشیدن طعم‌های جدید با استفاده از سس‌ها، دیپ‌ها یا مزه دار کردن مواد غذایی با مواد جدید ممکن است. دستور تهیه سس ایتالیایی برای مزه دار کردن سبزیجات و مرغ کبابی و البته برای مزه‌ دار کردن سالاد یک راهکار آسان و یک طعم جدید است. بهتون پیشنهاد می‌کنم به جای سس‌های آماده، این سس خونگی که هم سالم و هم خوشمزه‌تر هست رو تهیه کنید و ازش لذت ببرید. در مجله آشپزی بی بی عطار با ما همراه باشید تا طرز تهیه این سس ایتالیایی را به همراه نکات تهیه آن به شما آموزش دهیم :

مواد لازم برای تهیه سس ایتالیایی

روغن زیتون : 3/4 پیمانه

سرکه : 1/4 پیمانه

پودر سیر : یک قاشق مرباخوری

پودر آویشن : یک قاشق مرباخوری

ریحان خشک : یک قاشق مرباخوری

پودر پیاز : 1/2 قاشق مرباخوری

فلفل سیاه : 1/2 قاشق مرباخوری

نمک: به میزان لازم

آب لیموترش : یک قاشق مرباخوری

عسل : یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس ایتالیایی 

ایتدا روغن زیتون، آب لیموترش و سرکه را در ظرف مورد نظرتان ریخته و مخلوط کنید عسل را اضافه کنید و به قدر حل شدن عسل مواد را مخلوط کنید. سپس ادویه‌ها شامل پودر سیر، پودر آویشن، ریحان خشک، پودر پیاز، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید. درب شیشه را ببندید و خوب مخلوط کنید.

برای تهیه یک شام خوشمزه از این سس خوشمزه برای مزه دار کردن سبزیجات استفاده کنید و یک وعده غذایی لذیذ با طعمی متفاوت را تهیه کنید .

در ادامه با ما همراه باشید با طرز تهیه سبزیجات کبابی مزه دار شده ، ابتدا سبزیجاتی مثل کدو سبز، پیاز قرمز و سیب زمینی و قارچ را به قطعات متناسب برش بزنید (در مورد سیب زمینی ابتدا سیب زمینی را آبپز کنید).

قصد داریم با سس ایتالیایی آماده شده سبزیجات را مزه دار کنیم. پس شیشه را بخوبی تکان دهید تا مواد مخلوط شود و با یک فرچه مناسب از سس آماده روی سبزیجات چیده شده در ظرف فر بزنید تا همه جای آن به سس آغشته شوند.

شما می‌توانید تمام سبزیجات را در ظرفی ریخته و از سس تهیه شده روی آن بریزید و مواد را خوب مخلوط کنید و یک ساعتی در یخچال استراحت دهید و بعد از آن سبزیجات مزه دار شده را در سینی فر ریخته و در فر قرار دهید و تا زمان پخته و برشته شدن سبزیجات حرارت دهید. می توانید این دستورالعمل را با تکه های مرغ هم انجام دهید و مرغ‌های مزه دار شده را کباب یا گریل کنید و یکی از شام‌های مورد علاقه خانواده را تهیه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت