بی بی عطار
طرز تهیه سس رنچ خانگی وگان
  • آشپزخانه ایرانی
  • آشپزی با ادویه ها

طرز تهیه سس رنچ خانگی وگان

سس رنچ یک سس خامه ای است که می توانید آن راه به همراه سالاد بعدی خود امتحان کنید. درست کردن این سس کمتر از 5 دقیقه طول می‌کشد. شما می‌توانید به سادگی مواد را در یک کاسه ترکیب کنید، مخلوط کنید و لذت ببرید! می‌توانید این سس را به همراه یک بشقاب از سبزیجاتی مثل هویج، کرفس و گل کلم سرو کنید. در ادامه با مجله آشپزی بی بی عطار همراه باشید تا طرز تهیه سس رنچی را به شما آموزش دهیم :

مواد لازم برای تهیه سس رنچ خانگی

سس مایونز: 1و 1/4 فنجان
شیر : 3 قاشق غذاخوری
سرکه سیب یا سرکه سفید: 2 قاشق چایخوری
پودر پیاز: یک قاشق چایخوری
پودر سیر: یک و نیم قاشق چایخوری
جعفری تازه خورد شده: یک قاشق چایخوری
شوید تازه: یک قاشق چایخوری
پیازچه خرد شده: یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه آسیاب شده: 1/4 قاشق چایخوری
پودر پاپریکا : نصف قاشق چایخوری
شکر (اختیاری): 1/2 قاشق چایخوری



 

طرز تهیه سس رنچ خانگی

در یک ظرف مناسب، سس مایونز، سرکه سیب، شیر، پودر سیر، پودر پیاز، شوید و جعفری خرد شده را با هم ترکیب کنید. در صورتی که جعفری و شوید تازه در دسترس ندارید، می‌توانید از سبزیجات خشک استفاده کنید.

برای اضافه کردن شیر، هر بار یک قاشق غذاخوری اضافه کنید تا به قوام ایده آل شما برسید. برای غلظت بیشتر شیر کمتری استفاده کنید و برای رسیدن به سس رقیق تر میزان شیر را افزایش دهید.

طعم سس را بچشید و در صورت لزوم سرکه سیب بیشتری اضافه کنید. سس شما آماده است، می‌توانید آن را بلافاصله استفاده کنید و یا آن را در یک ظرف در بسته در یخچال به مدت حداقل 4 ساعت نگهداری کنید تا طعم‌ها یکدست شود و طعم نهایی سس خوشمزه‌‌تر شود.

نکات تهیه سس رنچ

  • باقیمانده سس را در ظرف در بسته در یخچال به مدت 5 تا 7 روز نگهداری کنید.
  •  شما می‌توانید این سس را به صورت تند درست کنید. برای درست کردن یک سس تند، می‌توانید فلفل قرمز خرد شده یا پودر فلفل قرمز را به مواد سس اضافه کنید.
  • اگر سرکه سیب در دسترس ندارید، می‌توانید آب لیمو را امتحان کنید.
  • در صورتی که رژِم غذایی خاصی را دنبال می‌کنید و قصد دارید میزان چربی در غذاها و سس‌ها را کنترل کنید، می‌توانید سس مایونز را با ماست جایگزین کنید. یا مخلوط 3/4 فنجان مایونز و 3/4 فنجان ماست را امتحان کنید.
  • منجمد کردن سس مایونز و چاشنی‌های مایونز، از جمله این دستور، توصیه نمی‌شود. یخ زدن باعث جدا شدن مواد موجود در سس مایونز می‌شود.
  • برای خرید ادویه‌های تازه و ارگانیک و همین طور سبزی خشک می توانید از فروشگاه اینترنتی بی بی عطار مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت