بی بی عطار
راز خوشمزه شدن ماکارونی را اینجا یاد بگیرید
  • آشپزخانه ایرانی
  • آشپزی با ادویه ها
  • طرز تهیه ماکارونی

راز خوشمزه شدن ماکارونی را اینجا یاد بگیرید

راز خوشمزه شدن ماکارونی با سویا

ماکارونی یکی از خوشمزه‌ترین و محبوبترین غذاهایی است که در ایران سرو می‌شود. تقریباً می‌توان گفت این غذای خوشمزه، مورد علاقه خیلی ها واقع می‌شود. شما ماکارونی را چگونه درست می‌کنید؟ آیا می‌دانید راز خوشمزه شدن ماکارونی چیست؟

همانطور که می‌دانید ماکارونی با مواد میانی مختلفی تهیه می‌شود. از سویا گرفته تا چرخ کرده و سبزیجات، هر کدام از این مواد غذایی طعم و مزه خاصی به ماکارونی میدهند. همچنین میتوانید با خرید ادویه پاستا یا خرید ادویه ماکارونی رنگ و بویی خاص به غذای خود بدهید. اگر می‌خواهید راز خوشمزه شدن ماکارونی با سویا را متوجه شوید، بهتر است تا در ادامه ما را همراهی کنید

اگر می‌خواهید ماکارونی را با سویا تهیه کنید، بهتر است تا از نیم ساعت قبل از شروع آشپزی سویا را با آب ولرم خیس کنید. این کار باعث می‌شود تا دانه های خشک سویا به خوبی حجم بگیرند. با در نظر گرفتن این نکته بهتر است تا به بیان ادامه مراحل پخت بپردازیم.

قطعاً برای درست کردن ماکارونی، استفاده از یک ماده غذایی به تنهایی چاره ساز نیست. پیشنهاد ویژه ما به شما این است که مقداری فلفل دلمه‌ای، سیر و خرد کنید و آن را در ظرفی بریزید تا به موقع به مواد ماکارونی اضافه کنید. حالا بهتر است تا پیازها را به صورت نگینی خورد کنید و در روغن تفت دهید. فراموش نکنید بهتر است تا از روغن کمی استفاده کنید.

پس از اینکه پیازها کمی تغییر رنگ داند، حالا نوبت به اضافه کردن سویا می‌رسد. سویا را به مواد ماکارونی اضافه کنید و چند دقیقه آن را هم بزنید. سپس سیر و فلفل دلمه ای را به آن اضافه کنید. مقدار سیری که به مواد ماکارونی اضافه می‌کنید، به ذائقه خودتان بستگی دارد. می‌توانید سیر را به مقدار بیشتر یا کمتر به ماکارونی اضافه کنید. اضافه کردن مقداری قارچ در این مرحله می‌تواند راز خوشمزه شدن ماکارونی شما باشد. ترکیب قارچ و سویا یک ترکیب عالی و بی نظیر است. اجازه دهید تا مواد به خوبی با یکدیگر ترکیب شوند. تقریبا 10 دقیقه زمان برای این کار لازم است.

حالا نوبت به اضافه کردن ادویه ها می‌رسد. در ابتدا مواد را در گوشه‌ای از ماهیتابه جمع کنید و زردچوبه را به قسمتی که از مواد خالی است، اضافه کنید. زردچوبه را کمی تفت دهید تا مزه خامی آن گرفته شود و رنگ باز کند. حالا مقداری پودر آویشن، فلفل سیاه، ادویه کاری و کمی نمک اضافه کنید و به خوبی هم بزنید. در این مرحله شما باید باقی مواد را با ادویه ها ترکیب کنید تا عطر و مزه این ادویه ها به خورد مواد برود.

یکی از ادویه های همه کاره برای تهیه ماکارونی خوشمزه، ادویه ماکارونی است که با استفاده از بهترین مواد متناسب با این غذا تهیه شده و یا استفاده از آن مزه سازی عالی برای غذایتان انجام خواهید داد، و نیاز به اضافه کردن ادویه دیگری نخواهید داشت.

در این مرحله نوبت اضافه کردن رب گوجه‌فرنگی است. به همان شیوه قبلی، مواد ماکارونی را در یک گوشه ماهیتابه جمع کنید و رب گوجه را در طرف دیگر ماهیتابه تفت دهید. سپس مواد را با یکدیگر مخلوط کنید و درب ماهیتابه را ببندید. در این مرحله شعله را کم کنید و اجازه دهید مواد به مدت یک ربع به خوبی پخته شوند. مواد میانی ماکارونی شما آماده است و حالا باید زیر شعله گاز را خاموش کنید.

راز خوشمزه شدن ماکارونی با گوشت چرخ کرده

ماکارونی را می‌توان با روش‌های مختلفی تهیه کرد، اما راز خوشمزه شدن ماکارونی نکته کلیدی است که می‌تواند طعم غذای شما را به کلی دگرگون کند. بنا به ذائقه و سلیقه، بسیاری از افراد ماکارونی را با گوشت چرخ کرده می پسندند. اگر مایل هستید تا راز خوشمزه شدن ماکارونی با گوشت چرخ کرده را به شما بگوییم با ما همراه باشید.

برای خوشمزه شدن ماکارونی با چرخ کرده ابتدا پیاز را در داخل روغن تفت بدهید و پس از تقریبا 2 دقیقه چرخ کرده را به آن اضافه کنید. سپس زیر شعله گاز را کم کنید و پس از 5 دقیقه تفت دادن، درب ماهیتابه را بگذارید و اجازه دهید گوشت کمی بخارپز شود. این کار باعث از بین رفتن بوی زننده گوشت نیز می‌شود. پس از تقریبا 5 الی 10 دقیقه درب تابه را باز کنید و به گوشت و پیاز ادویه های دلخواهتان را اضافه کنید.

رایج‌ترین ادویه‌ای که برای ماکارونی با چرخ کرده استفاده می‌شود، ادویه کاری، فلفل سیاه، پودر آویشن، پودر سیر، زردچوبه و نمک است. با اضافه کردن این ادویه ها و رب گوجه‌فرنگی به تفت دادن ادامه دهید. این کار را تقریبا تا 3 دقیقه ادامه بدهید و در نهایت یک یا دو قاشق چایخوری زعفران را به مواد اضافه کنید و زیر شعله گاز را خاموش کنید.

نکته ای که در خصوص ماکارونی با گوشت چرخ کرده وجود دارد این است که شما می‌توانید از سایر مواد غذایی مانند هویج، فلفل دلمه ای، سیب زمینی، قارچ و یا ذرت هم برای تهیه مواد میانی ماکارونی استفاده کنید. اضافه کردن این مواد به ذائقه و سلیقه شما بستگی دارد و شما می‌توانید از این مواد غذایی برای خوشمزه تر شدن ماکارونی استفاده کنید.

کدام ماکارونی خوشمزه تره؟

در بخش‌های قبلی در مورد راز خوشمزه شدن ماکارونی مطالبی در اختیارتان قرار دادیم و گفتیم که شما می‌توانید با استفاده از مواد غذایی و ادویه جات مختلف، ماکارونی خوشمزه بپزید. حال شاید این سوال برای شما به وجود بیاید که کدام ماکارونی خوشمزه تر می‌شود؟ در این خصوص باید در ابتدا به ذائقه و سلیقه خودتان و اعضای خانواده تان نگاهی بیندازید. اما ما در ادامه به برخی نکات که به عنوان راز خوشمزه شدن ماکارونی است، اشاره می‌کنیم. در نهایت شما می‌توانید ماکارونی را به این شیوه درست کنید و اگر مورد پسندتان بود، این دستور پخت را در راس تهیه و پخت غذاهایتان قرار دهید.

اگر می‌خواهید ماکارونی با سویا طعم بهتری بگیرد، می‌توانید از نیم ساعت قبل سویا را با شیر خیس کنید. این کار در واقع راز خوشمزه شدن ماکارونی است که شاید هر کسی نداند. مورد بعدی که در خصوص درست کردن ماکارونی با سویا وجود دارد این است که شما می‌توانید از ادویه های مختلف و خوش عطر در ماکارونی استفاده کنید. طعم ادویه می‌تواند به ماکارونی مزه خاصی بدهد؛ به طور مثال استفاده از ادویه‌هایی مثل پاپریکا و کاری به شدت در طعم و مزه خوب ماکارونی تاثیر می گذارد.

برای اینکه راز خوشمزه شدن ماکارونی با گوشت چرخ کرده را به شما بگوییم باید در درجه اول به قصابی اشاره کنیم. شاید این جمله کمی شما را متعجب کند، اما در واقع برای خوشمزه شدن ماکارونی با چرخ کرده بهتر است تا گوشت ناحیه قلوه گاه را انتخاب کنید. ناحیه قلوه گاه دارای چربی متعادلی است که این چربی به هیچ عنوان طعم نامطبوع به غذای شما نمی دهد و باعث خوشمزه شدن طعم ماکارونی می‌شود.

همچنین برای خوشمزه شدن ماکارونی با گوشت چرخ کرده بهتر است تا پس از اینکه گوشت را با پیاز تفت دادید، درب ظرف را ببندید و اجازه دهید تا به خوبی گوشت و پیاز با لعاب خودشان بخارپز شوند. این کار در خوشمزه تر شدن ماکارونی تاثیر زیادی دارد. در حالت کلی باید به این نکته اشاره کنیم که انتخاب اینکه کدام یک از روش های پخت ماکارونی بهتر است، به ذائقه شما بستگی دارد. همچنین استفاده از مواد غذایی مختلف در تهیه مواد میانی ماکارونی می‌تواند در مزه آن نیز تاثیر بسیار خوبی بگذارد.

راز قرمز شدن ماکارونی

شاید شما ماکارونی خوشمزه درست کنید اما از رنگ و روی آن چندان راضی نباشید. همانطور که راز خوشمزه شدن ماکارونی را برای شما عنوان کردیم، قصد داریم تا راز قرمز شدن آن را نیز برای شما عنوان کنیم.

برای اینکه ماکارونی شما خوش رنگ و رو شود باید چند نکته مهم را رعایت کنید:

اول اینکه حتما باید 2 الی 3 دقیقه ربی گوجه‌فرنگی را به خوبی در روغن تفت دهید تا رنگ باز کند. زمانی که رب گوجه‌فرنگی خام باشد، رنگ و روی خوبی به ماکارونی نمی دهد. علاوه بر ماکارونی، شما باید ادویه ها را به خوبی تفت دهید تا رنگ خوبی به ماکارونی بدهد.

بعضی ها تمایل دارند تا در ماکارونی خود، دارچین و زنجبیل بریزند. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، بهتر است تا از پودر آن استفاده نکنید. به میزان کمی از پودر دارچین استفاده کنید تا باعث تیره شدن رنگ غذا نشود و یا چوب دارچین را در یک لیوان آب بیندازید و پس از یک ساعت آن را به مواد ماکارونی اضافه کنید.برای استفاده از زنجبیل تازه می‌توانید آن را در مواد ماکارونی رنده کنید .

زعفران هم یکی از رازهای خوشمزه شدن ماکارونی و راز خوشرنگی آن است. اگر می‌خواهید ماکارونی شما خوش رنگ و خوش طعم شود، حتما از زعفران استفاده کنید. رنگ و روی ماکارونی با استفاده از زعفران به طور کلی تغییر می‌کند.

اگر طرفدار غذاهای کمی تند هستید، می‌توانید با خرید فلفل پول بیبر و استفاده از آن هم رنگی عالی به ماکارونی خود بدهید و از عطر و تندی ملایم آن لذت ببرید.

بعضی از افراد برای اینکه رشته‌های ماکارونی به یکدیگر نچسبند، در آب ماکارونی مقداری روغن می‌ریزند. اگر می‌خواهید ماکارونی شما خوش رنگ و قرمز شود، بهتر است تا در آب ماکارونی روغن نریزید. روغن باعث می‌شود تا مواد میانی ماکارونی به رشته‌های ماکارونی جذب نشوند و رنگی که باید را به خود نگیرند. به جای این کار شما می‌توانید در آب ماکارونی مقداری زردچوبه و مقداری زعفران بریزید. به خاطر داشته باشید این مقدار باید بسیار کم باشد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت