بی بی عطار
همه چیز درباره ادویه ماکارونی
  • ادویه های ترکیبی
  • آشپزی با ادویه ها
  • طرز تهیه ماکارونی

همه چیز درباره ادویه ماکارونی

ماکارونی یکی از پر مصرف‌ترین غذاها در دنیا می باشد که بسیار خوشمزه  بوده و محبوبیت فراوانی در بین کودکان دارد. ماکارونی در ایران با شیوه پخت و سروی متفاوت به نوعی غذای ایرانی تبدیل شده است. از زمان‌های قدیم برای تهیه این غذا سبزیجات، ادویه‌ها و افزودنی‌های مختلفی به کار برده می‌شده است که با توجه به سلیقه و طبع مردم، متفاوت در نظر گرفته شده است. همچنین میتوانید با خرید ادویه پاستا یا خرید ادویه ماکارونی رنگ و بویی خاص به غذای خود بدهید. ادویه یا چاشنی ماکارونی یک نوع ادویه ترکیبی است که از مخلوط چندین ادویه معطر و چند سبزی معطر تهیه شده و به منظور عطر و طعم بخشیدن به ماکارونی، پاستا و غذاهایی تهیه شده از ماکارونی به کار برده می‌شود. رمز خوشمزه شدن ماکارونی استفاده از ادویه‌ها و چاشنی‌های مختلف است، که در انتها ماکارونی بسیار خوشمزه را بر سر سفره شما نمایان میکند. با ما در بی بی عطار، فروشگاه آنلاین خرید ادویه همراه باشید.

در طبخ ماکارونی از ترکیب مواد مختلفی مانند گوشت یا سویا، مرغ، فلفل دلمه‌ای، قارچ و... استفاده می‌شود. یکی از رموز خوشمزه‌تر شدن ماکارونی استفاده از ادویه‌جات در زمان تهیه سس ماکارونی است. استفاده از انواع ادویه در این غذا نه تنها می‌تواند طعم و مزه آن را تحت تأثیر قرار دهد، بلکه با توجه به خواص ادویه‌ها، می‌توانند آن را به یک وعده غذایی مفید تبدیل کنند. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت برای خوشمزه‌تر شدن طعم ماکارونی‌های خود از چه ادویه‌هایی استفاده نمایید.

ادویه مخصوص ماکارونی چیست ؟

ادویه‌های ترکیبی معمولاً دستورالعمل‌های متفاوتی دارد و هر ادویه بر طبق ذائقه و سلیقه غذاهای ایرانی تهیه و استفاده می‌شود. این دستورات معمولاً با توجه به شناخت ذائقه‌ها و بر مبنای تجربیات و آزمایش موارد مختلف، به دست آمده اند. استفاده از سبزیجات خشک مانند ریحان خشک، مرزنجوش، رزماری، آویشن و فلفل قرمز هم به اضافه شدن طعم و عطر خاص به ادویه‌های ترکیبی کمک می‌کنند.

بر همین اساس و بر طبق تجربیات مختلف، برای درست کردن یک ماکارونی خوشمزه ادویه ترکیبی متشکل از چند ادویه خوش عطر و چند سبزی خشک معطر تهیه می‌شود که به نام ادویه مخصوص ماکارونی معروف بوده و به صورت فراوان برای تهیه این غذا استفاده می‌شود.

ترکیبات ادویه مخصوص ماکارونی چیست؟

ادویه ماکارونی با توجه به ترکیب خود یکی از ادویه‌های پرطرفدار است که در اینجا یکی از دستورات متنوع تهیه آن را با شما به اشتراک می‌گذاریم . با توجه به ذائقه خود و میزان ماکارونی هر بار در تهیه ماکارونی مقداری از این ادویه ترکیبی را استفاده کنید :

تخم گشنیز : ۵۰ گرم

دارچین :  نصف قاشق غذاخوری

هل سیاه :  ۲ قاشق چای خوری

میخک :  ۴/۱ قاشق غذاخوری

زنجبیل :  نصف قاشق غذاخوری

فلفل قرمز :  به میزان دلخواه

فلفل سیاه : به میزان  دلخواه

زردچوبه :  یک قاشق غذاخوری

جوز هندی :  یک عدد

گلپر :  یک قاشق غذاخوری

هل سبز  : مقداری

ادویه کاری : به میزان دلخواه

برای تهیه ادویه ماکارونی ابتدا همه ادویه‌ها به جز جوز هندی را به صورت پودر درآورید. سپس جوز هندی را با رنده دندانه ریز رنده کنید. سپس همه پودرها را در یک کاسه ریخته و با هم مخلوط نمایید تا ترکیب یکنواختی ایجاد گردد.

ترکیب حاصل را درون یک ظرف شیشه ای در دار، تمیز و خشک بریزید و شیشه را در جای خنک و تاریک قرار دهید.

 

نکات مهم درباره تهیه ادویه ماکارونی

  • بهتر است ادویه ماکارونی را طوری تهیه نمایید که تا شش ماه پس از تهیه آن مصرف شود.
  • در شیشه ادویه را پس از هر بار مصرف، محکم ببندید تا عطر آن بیرون نرود.
  • اگر می‌خواهید ادویه شما طعم و عطر بهتری به خود بگیرد، به جای پودر دارچین یا میخک می‌توانید چوب دارچین، میخک و... را پیش از استفاده به کمک آسیاب تبدیل به پودری لطیف و یکدست نمایید.
  • برای از بین بردن بوی سویا، می‌توانید به سس ماکارونی مقداری پودر سیر و پودر پیاز اضافه کنید.
  • در انتهای پخت سس ماکارونی می‌توانید آب یک لیمو ترش کوچک را به سس خود اضافه کنید.
  • بهترین زمان استفاده از ادویه در ماکارونی، اواخر تفت دادن گوشت، مرغ یا سبزیجات آن است زیرا تفت دادن باعث می‌شود رایحه خوش ادویه به مشام برسد. این زمان زمان طلایی اضافه کردن ادویه به هر نوع غذای گوشتی می‌باشد، زیرا بوی بد گوشت را گرفته و طعم لذیذ را به آن اضافه می‌کند.
  • استفاده بیش از حد از ادویه ماکارونی، سبب عوض شدن طعم گوشت و سایر ترکیبات ماکارونی و تیره شدن رنگ سس ماکارونی شما می شود.

دستور تهیه سس ماکارونی

برای شروع پیاز نگینی خرد شده را با مقداری روغن تفت دهید تا طلایی رنگ شود.

سپس گوشت یا سویای از قبل خیس شده که آب ان کاملاً گرفته شده است را به آن اضافه کنید.

کمی که سرخ شد فلفل دلمه‌ای خرد شده را اضافه کنید و چند دقیقه بعد ادویه ماکارونی را به آن اضافه کنید (به ازای هر ۲۰۰ گرم گوشت یا سویا یک قاشق چایخوری پر از ادویه مخصوص ماکارونی اضافه کنید)

برای یک دقیقه دیگر مواد را تفت داده و سپس رب گوجه فرنگی را اضافه کنید. (اگر دوست دارید که ماکارونی رنگ بیشتری داشته باشد می‌توانید رب بیشتری اضافه کنید اما ممکن است طعم غذا از دست برود)

پس از آنکه رب گوجه با مواد مخلوط شد، گوجه رنده شده را به آن اضافه کنید. یک لیوان آب نیز به سس اضافه کنید، زیر شعله را مقداری کم کرده و اجازه دهید تا دو سوم آب آن بخار شود. سس ماکارونی شما آماده است.

همان گونه که می‌دانید، چنانچه بخواهید بوی خوش ادویه به مشام برسد، بهتر است آن را قدری تفت دهید، پس بهترین زمان استفاده از ادویه ها در ماکارونی، هنگامی است که گوشت ماکارونی را تفت می دهید. فقط نکته ای که در اینجا باید به آن توجه داشته باشید این است که خیلی تفت دادن ادویه‌ها معمولاً سبب تلخ شدن آن‌ها می‌شود، پس سعی کنید گوشت و ادویه‌ها را با شعله کم تفت دهید و ادویه‌ها را در اواخر تفت دادن گوشت، به آن اضافه کنید.

در سس ماکارونی به اندازه کافی از ادویه ها استفاده کنید، چون استفاده بیش از اندازه آن، به جز اینکه طعم گوشت و دیگر ترکیبات ماکارونی را بیش از حد تحت تأثیر قرار می دهد، بلکه سبب می شود سس ماکارونی شما به رنگ تیره دربیاید.

روش صحیح پخت ماکارونی

ماکارونی یا پاستا از غذا‌های محبوب بچه‌ها و حتی بزرگ ترهاست این غذا را می‌توان با سس‌های مختلف درست کرد.

برای پخت ماکارونی، قابلمه باید جای کافی برای آب داشته باشد. این قدر که رشته‌های ماکارونی موقع پختن آزادانه در آن بچرخد.

 برای نچسبیدن پاستا، باید آب در حال جوشیدن باشد و هر از گاهی هنگام پخت، پاستا را هم بزنید و بلافاصله پس از آب کشیدن با سسی که تهیه کردید، مخلوط کنید؛ به آب پاستا به ازای هر نیم کیلوگرم حداقل یک قاشق غذاخوری نمک اضافه کنید.
 برای ته دیگ ماکارونی بسته به اندازه قابلمه یک یا دو عدد سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت ورقه‌ای برش بزنید. برای این‌که ته دیگ سیب زمینی نسوزد، بهتر است برش‌ها حدود نیم سانتیمتر قطر داشته باشد، روی سیب‌زمینی‌ها مقداری کنجد و نمک بپاشید.

در یک قابلمه مقداری روغن بریزید. روغن را داغ کنید و سیب‌زمینی‌های آغشته به نمک و کنجد را کف قابلمه بچینید.
پاستا‌ها را با حرارت بالا بپزید. زمانی که آب جوش می‌آید و پاستا‌ها را داخل آن می‌ریزید، شعله گاز بالا باشد و حالت جوشیدن آب بعد از اضافه کردن پاستا‌ها نیز ادامه داشته باشد. این کار باعث می‌شود پاستا‌ها یک دست پخته شود.

خواص ترکیبات ادویه ماکارونی

  • هر ۱۰۰ گرم جوز هندی نیمی از نیاز منیزیم روزانه شما را تامین می‌کند.
  • پونه خشک به علت داشتن ویتامین C بالا برای تقویت لثه خیلی مناسب است.
  • استفاده از یک لیمو عمانی حدود ۸۸ درصد از ویتامین C مورد نیاز بدن شما را تامین می‌کند.
  • فلفل سیاه باعث بهبود گوارش می‌شود و به همین علت کاهنده وزن به حساب می‌آید.
  • گلپر تسکین دهنده اعصاب و حتی شادی‌آور هم است.
  • کرفس باعث پایین آوردن سطح هورمون استرس در بدن می‌شود.
  • تخم گشنیز جهت تصفیه خون خیلی استفاده می‌شود.
  • فلفل سفید کارکرد کلی بدن را بهتر می‌کند و از بعضی بیماری‌های دستگاه گوارش و سرطان روده بزرگ جلوگیری می‌کند.
  • ریحان خشک به علت وجود منیزیم و نداشتن چربی و کلسترول جریان خون را در بدن آسان می‌کند.
  •  به مقدار زیادی چربی خون و فشار خون را کاهش می‌دهد.
  • آهن و فیبر موجود در پودر سیر برای فعالیت روده اهمیت دارد و یبوست را از بین می‌برد.
  • زنجبیل عامل طبیعی قدرتمندی است که مانع گرسنگی و اشتهای زیاد می‌شود.
  • زیره رطوبت را رفع می‌کند و تقویت‌کننده معده و کبد است.
  • صد گرم پودر زردچوبه آهن مورد نیاز برای دو روز بدن را تامین می‌کند.
  • فلفل قرمز یک آنتی اکسیدان قوی است و رادیکال‌های آزاد را از بین می‌برد، برای همین به جلوگیری از پیدایش سرطان، بیماری‌های قلبی و عروقی و مشکلات کبدی کمک می‌کند.
  • پیاز سرشار از ترکیبات سولفور قوی است که سبب افزایش سلامتی می‌شود.

ادویه ماکارونی بی بی عطار 

یکی از ادویه‌های ترکیبی پر طرفدار در بی بی عطار، ادویه ماکارونی بی بی عطار است که با توجه به تنوع ادویه‌های به کار رفته در آن ترکیبی از ادویه‌های تازه و معطر و مطابق با ذائقه ایرانی است که در طعم نهایی غذایی که در منزل تهیه می‌کنید بسیار اثرگذار است.

ادویه‌هایی که در تهیه‌ این محصول به ‌کار رفته‌اند تازه و ارگانیک هستند و می‌توانید برای تهیه سس ماکارونی و حتی لازانیا استفاده کنید.

این ادویه که ترکیبی از عطر و طعم‌هاست، دارای طعمی تندی و ترشی است که خوشمزگی ماکارونی شما را چندین برابر می‌کند.

با تهیه یک سس خوشمزه می‌توانید طعم نهایی ماکارونی را بسیار خوشمزه تر کنید. با استفاده از ادویه‌های تازه و ارگانیک می‌توانید با خیال راحت از عطر و طعم و سلامت از آنها در آشپزی برای بچه‌ها و اعضای خانواده تان استفاده کنید.

این ادویه دارای عطر و طعم مناسبی بوده و می‌تواند غذای شما را دلچسب‌تر کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت