بی بی عطار
ادویه ماهی ؛ کاربردها و روش‌های مرینیت ماهی
  • ادویه های ترکیبی

ادویه ماهی ؛ کاربردها و روش‌های مرینیت ماهی

هرغذایی برای خوش عطر و طعم شدن نیازمند استفاده از ادویه‌ها است. غذاهای دریایی نظیر ماهی از لذیذترین و پرخاصیت‌ترین خوراک‌ها محسوب می‌شوند. استفاده از ادویه برای پخت ماهی اهمیت بسیاری دارد چرا که ماهی دارای بوی بد است که بسیاری افراد تنها به همین دلیل آن را مصرف نمی‌کنند، با این وجود نمی‌توان خاصیت و ویتامین‌های موجود در آن را نادیده گرفت. برای این منظور معمولاً از ترکیب چند ادویه استفاده می‌کنند. درگذشته مادربزرگ‌های ما با استفاده از تجارب خود از ترکیب ادویه‌های مختلف به شکل سنتی به مزه‌دار کردن ماهی می‌پرداختند. با بی بی عطار، فروشگاه اینترنتی خرید ادویه همراه باشید.

این روزها شرکت‌های تولید ادویه‌جات برای هر غذایی از جمله ماهی ادویه خاصی در نظر گرفته‌اند که دارای ترکیبات خاصی از چند ادویه هست. استفاده از ادویه ماهی کار افراد را برای طعم‌دار کردن و رفع بوی بد ماهی راحت کرده است. طب اسلامی و سنتی به استفاده از ادویه ماهی نگاه درمانی می‌کند. غذاهای دریایی به علت داشتن بوی زهم و طبع سرد به همراه ادویه‌هایی با طبع گرمی پخته شوند تا سردی طبع غذاهای دریایی جبران شود و بوی زهم آن از بین برود. بنابراین استفاده از ادویه ماهی می‌تواند برای افرادی که طبع سرد دارند، چاشنی همیشگی برای غذاهای دریایی شان باشد. علاوه بر این با استفاده از ادویه و سایر طعم دهنده‌ها می‌توانید طعمی دلچسب‌تر و بویی خوشایند را در طبخ و سرو ماهی‌ها تجربه کنید.

برای تهیه غذاهای دریایی روش‌های مختلفی وجود دارد. می‌توان ماهی یا میگو را سرخ یا کبابی نمود و یا به شکل خوراک تهیه کرد. برای پخت ماهی با هر یک از روش‌های سرخ کردن، کباب یا پخت در فر می‌توانید ماهی را با لایه ای از ادویه مخصوص ماهی بپوشانید و سپس به روش دلخواه بپزید. ادویه غذاهای دریایی به خصوص برای افرادی که از طعم غذاهای دریایی لذت نمی‌برند و از خوردن آن‌ها طفره می‌روند، می‌تواند مفید واقع شود تا بتوانند از خواص بی‌شمار این نوع غذاها بهره‌مند شوند.


 

روش‌های استفاده از ادویه ماهی


سرخ کردن ماهی

مرسوم‌ترین روش طرخ ماهی سرخ کردن آن است. زمانی که شما قصد سرخ کردن ماهی را دارید، بهتر است حدود نیم ساعت قبل از سرخ کردن ماهی را با استفاده از ترکیب نمک، فلفل سیاه،فلفل قرمز، زردچوبه، پودر سیر، پودر پیاز، مقداری زعفران مزه دار کنید و یا به جای استفاده از تک تک این ادویه‌ها از یک ادویه ترکیبی استفاده کنید. در ادویه ماهی علاوه بر ادویه‌های ذکر شده، ادویه هایی وجود دارد که طعم خاص و خوبی به غذای شما می‌دهد. بعد از گذشت این زمان می‌توانید برش‌های ماهی‌های مزه دار شده را با آرد پوشش دهید و سپس در روغن داغ سرخ کنید. تا زمانی که  به‌خوبی سرخ و برشته شود. حالا می‌بینید که در ماهی سرخ شده دیگر اثری از بوی بد ماهی نخواهد بود. این شکل از پخت ماهی طرفداران زیادی دارد. نوش‌جانتان

جهت خرید ادویه ماهی کلیک کنید.

 

کباب کردن ماهی

کباب کردن ماهی هم یکی دیگر از روش‌های پخت ماهی است. شاید شما هم دوست دارید در دل طبیعت یا پیک‌نیک ماهی را کباب کنید وماهی با عطر دودی و پخت آبدار گوشت لطیف ماهی امتحان کنید.

در حالت کبابی هم بهتر است قبل از پخت ماهی آن را مزه دار کنید. این بار هم قبل از بردن ماهی یا برش‌های ماهی روی آتش منقل آن ها را به همراه آبلیمو و نمک و ادویه ماهی مزه دار کنید و در نزدیکی زمان کباب شدن آنها را به سیخ زده و روی  منقل و زغال یا فر و یا هر وسیله دیگر آن را کبابی ‌کنید. مسلماً ماهی کبابی از سرخ شده آن سالم‌تر خواهد بود.

 

ماهی در فر

برای طعم دار کردن ماهی داخل فر آن را با مخلوطی از آبلیمو و ادویه مخصوص ماهی مرینیت کنید. ظرف فر را با برش‌های لیموترش، شاخه‌های رزماری و پیازهای حلقه شده بپوشایند و برش‌های ماهی مزه دار شده را روی آن بچینید و روی ظرف را با فویل بپوشانید و در فر با دمای مناسب قرار دهید تا با حرارت مناسب برای حدود بیست دقیقه پخته شود. در صورتی که دوست دارید ماهی برشته شود بعد از گذشت این زمان فویل روی ظرف را بردارید و حرارت گریل را روشن کنید تا ماهی برشته شود و سپس نوش جان کنید
 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت