بی بی عطار
چگونه چاشنی تاکو را در خانه درست کنید؟
  • ادویه های ترکیبی
  • اشپزی بین‌الملل

چگونه چاشنی تاکو را در خانه درست کنید؟

ادویه‌های ترکیبی با مخلوط کردن چندین ادویه متفاوت به دست می آید که طعم ترکیبی متفاوتی از جز جز آن ادویه‌ها دارد. ادویه تاکو یکی از ادویه‌های ترکیبی خوشمزه ای است که با ترکیب ادویه‌های ساده ای به دست می‌آید. چاشنی تاکو یک ادویه ترکیبی خوش طعم است که برای افزودن طعم گرم، تند و دودی به انواع غذاها، هرچند استفاده از آن محدود به تهیه تاکو نیست و به خاطر طعم خوب آن می‌توانید از آن برای تهیه جوجه کباب، کباب و مزه دار کردن خیلی از غذاها مثل سوپ یا لازانیا و کاسرول هم استفاده کنید.

در چاشنی تاکو چیست؟

بیشتر مخلوط‌‌‌های چاشنی تاکو حاوی نمک، ادویه‌های گرم کننده (مانند پاپریکا، پونه کوهی و فلفل قرمز پودر پیاز و پودر سیر هستند. این دستورغذای درجه یک با پودرچیلی، زیره آسیاب شده، پونه کوهی خشک، نمک دریا، فلفل سیاه، پاپریکا آسیاب شده، پودر سیر، پودر پیاز و فلفل قرمز خرد شده تهیه می‌شود.

 

مواد لازم برای تهیه ادویه تاکو خانگی

پودر فلفل قرمز: یک قاشق غذاخوری
زیره آسیاب شده: یک و  ½ قاشق چایخوری
نمک دریا: یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه : یک قاشق چایخوری
پاپریکا : ½ قاشق چایخوری
پودر سیر: ¼ قاشق چایخوری
پودر پیاز : ¼ قاشق چایخوری
فلفل قرمز خرد شده: ¼ قاشق چایخوری
پونه کوهی خشک: ¼ قاشق چایخوری

 

طرز تهیه ادویه تاکو خانگی 

یکی از لذت‌های آشپزی تهیه و استفاده از ادویه‌های غذا در خانه است.  برای تهیه این ادویه خوش عطر می‌توانید از ادویه‌های پودر شده استفاده کنید و یا هر ادویه را به صورت دانه و یا آسیاب نشده در هاون سنگی یا آسیاب ریخته و آنها را با هم مخلوط کنید و ترکیب مورد نظر خود را به دست بیاورید.

نحوه نگهداری ادویه تاکو

ادویه تاکوی خانگی خود را در یک ظرف دربسته نگهداری کنید و آن را در مکانی خنک و تاریک نگهداری کنید تا حدود شش ماه در اوج تازگی و معطر بودن باقی بماند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت