بی بی عطار
طرز تهیه ادویه مرغ
  • ادویه های ترکیبی

طرز تهیه ادویه مرغ

در سبد غذاهای پروتینی خانواده گوشت مرغ، به عنوان منبع پروتینی از گوشت سفید، جایگزین سالم و مناسبی نسبت به گوشت قرمز است. از گوشت مرغ، در رسپی‌ها و دستورهای پخت گوناگون استفاده می‌شود و برخی از انواع غذاهایی که با گوشت مرغ تهیه می‌شوند عبارتند از: خورشت مرغ، زرشک پلو با مرغ، مرغ سوخاری، مرغ شکم پر، انواع سوپ‌ها، سالادها و غیره.

از طرف دیگر امروزه، علم پزشکی مصرف گوشت سفید را توصیه می‌کند و آن را جایگزین خوبی برای گوشت قرمز می‌داند. یکی از ویژگی‌های گوشت مرغ در زمان پخت وجود بوی زهم آن است که باید به نوعی آن را برطرف کرد.

 با توجه به اینکه ادویه جز جدا ناشدنی آشپزخانه و آشپزی است، یکی از پرکاربردترین ادویه‌ها، ادویه مرغ است. ادویه مرغ یکی از ادویه‌های ترکیبی است که با ترکیب چندین نوع ادویه و طعم دودی و تند و سبزی خشک معطر علاوه بر از بین بردن بوی زهم مرغ در هنگام پخت، باعث عطر خوش این غذا می‌شود.

ادویه‌های ترکیبی به خاطر اجزای تشکیل دهنده آن، برای خیلی از غذاها کاربردی است. نه فقط مرغ، از ادویه گوشت گرفته تا ادویه ماهی و حتی سیب زمینی، طعم آن را چندین درجه بهتر می‌کند.

گوشت سفید یکی از انواع گوشت سفید است که مصرف آن به دلیل دارا بودن انواع ویتامین‌ها همانند ویتامین C، B6، B12، E، D، K، نیاسین، تیامین، ریبوفلاوین و فولات برای سلامتی بدن بسیار مفید است. به همین دلیل نیز مصرف گوشت مرغ در برنامه غذایی شما از اهمیت بالایی برخوردار است. طبیعی است که راز طبخ یک مرغ خوشمزه، استفاده از ادویه‌جات خاص و مناسب گوشت مرغ همراه با انتخاب روش پخت صحیح است. اما یکی از مشکلاتی که افراد مختلف همواره در هنگام مصرف انواع گوشت به ویژه گوشت مرغ، با آن روبرو می‌شوند، چگونگی استفاده از ادویه‌ها و طعم دهنده‌های گوناگون، برای خوش عطر و طعم نمودن آن است. در همین راستا، ما قصد دارید تا در ادامه این مطلب همراه باشید تا ترکیبی از بهترین ادویه‌ها برای گوشت مرغ را به شما معرفی کنیم.

بهترین ادویه مرغ مجلسی

ادویه مرغ هم مانند سایر ادویه‌جات ترکیبی باید از باکیفیت‌ترین ادویه‌ها تهیه شوند تا نتیجه نهایی خوبی بدهد. شما می‌توانید تک تک ادویه ها رو تهیه و با هم ترکیب کنید و یا از یک برند معتبر، ادویه ترکیبی مرغ را تهیه کنید و طعم و مزه غذاهای خود را متحول کنید. بی بی عطار با ارائه ادویه مرغ از تازه‌ترین و باکیفیت‌ترین ادویه‌ها، خیال شما را از طعم و مزه غذا راحت می‌کند. برای خرید ادویه مرغ کافی است درخواست خود را اینترنتی ثبت کنید و در اولین فرصت سفارش خود را درب منزل تحویل بگیرید. برای تهیه ادویه مرغ در منزل این مواد را لازم دارید:

تخم گشنیز : ۵ قاشق سوپخوری

هل سبز:  ۳ عدد

زیره سبز آسیاب شده : ۲ قاشق سوپخوری

پودر فلفل قرمز : 2 قاشق سوپخوری

پودر فلفل سیاه:  2 قاشق سوپخوری

زردچوبه :   ۲٫۵ قاشق سوپخوری

پودر پیاز:  ۱٫۵ قاشق سوپخوری

پودر سیر : یک قاشق سوپخوری

دارچین :  ۱٫۵ قاشق سوپخوری

زنجبیل : یک قاشق سوپخوری

آویشن : نصف قاشق چای‌خوری

ریحان خشک : نصف قاشق چای‌خوری

رزماری خشک : نصف قاشق چای‌خوری

جعفری خشک: یک چهارم قاشق چای‌خوری

نمک آشپزخانه: یک قاشق سوپخوری

ادویه‌های فوق را با هم ترکیب و آسیب کنید و در شیشه با در بسته و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.

نحوه و زمان استفاده از ادویه مرغ

زمان اضافه کردن ادویه مرغ با توجه به نوع غذای مرغی، متفاوت خواهد بود؛ مثلا ادویه مرغ در جوجه کباب، مرغ سوخاری و مرغ بریانی قبل از پخت اضافه می‌شوند.

برای تهیه گوشت مرغ گریل یا سرخ شده قبل از سرخ کردن از مخلوط ادویه مرغ روی تمام سطح گوشت مرغ (یا هر قطعه مرغ یا گوشت دیگری) بمالید و سپس آن را سرخ یا گریل کنید.

برای تهیه جوجه کباب و مرغ بریانی، مرغ را به مدت حداقل دو ساعت قبل باید با ادویه مرغ و سایر چاشنی‌ها مثل آبلیمو مخلوط و کنار بگذارید تا مزه دار شود.

ادویه مرغ زعفرانی و ربی نیز هنگام پخت یا از همان ابتدای پخت اضافه می‌شوند.

بهترین ادویه مرغ کدام است؟

شما می‌توانید گوشت مرغ را با هر یک از این ادویه‌جات  ذکر شده در بالا و یا با مخلوطی از آن‌ها طعم دار کنید و سپس به روش دلخواهتان آن را طبخ نمایید. شما می‌توانید ادویه تازه و درجه یک و با کیفیت را از فروشگاه اینترنتی بی بی عطار تهیه کنید و از طعم و عطر غذاهای خود لذت ببرید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت