بی بی عطار
طرز تهیه سالاد ماکارونی
  • آشپزخانه ایرانی
  • اشپزی بین‌الملل
  • طرز تهیه ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

طرز تهیه سالاد ماکارونی

سالاد ماکارونی یکی از غذا های بسیار خوشمزه‌ای است که اکثر بچه‌ ها عاشق آن  هستند. این غذا تنها مورد پسند کودکان نیست و بسیاری از بزرگ‌تر ها نیز به آن علاقه دارند. دستور های پخت متفاوت و گوناگونی برای طرز تهیه این سالاد خوشمزه وجود دارند که شما می‌توانید با توجه به سلیقه خود از انواع متفاوت آن بهره ببرید. همچنین میتوانید با خرید ادویه پاستا یا خرید ادویه ماکارونی رنگ و بویی خاص به غذای خود بدهید. به ‌طور کلی این سالاد هم می‌تواند به‌ عنوان غذای اصلی میل شود و هم می‌تواند به‌ عنوان یک سالاد در مجالس و مهمانی ‌ها سرو شود. با ما در بی بی عطار، فروشگاه خرید ادویه همراه باشید.

با توجه به تنوع بالا در زمینه استفاده از انواع متفاوت سبزیجات و سس ها در این سالاد، شما می‌توانید سالاد ماکارونیرا در انواع رژیمی یا ساده درست کنید و از خوردن آن لذت ببرید. اگر دنبال رژیم غذایی سالم هستید، مطمئن باشید که سالاد ماکارونی در کنار نام پرکالری اش می‌تواند به‌ عنوان یک غذای رژیمی نیز مورد استفاده قرار بگیرد. برای تهیه سالاد ماکارونی خوش ‌طعم و شگفت‌ انگیز، با ما همراه باشید. ما در ادامه به‌ طور کامل برای شما طرز تهیه این سالاد و استفاده از ادویه ماکارونی خوشمزه را شرح داده‌ایم. 

طرز تهیه سالاد ماکارونی

 

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی کدام ‌ها هستند؟

همان ‌طور که پیش‌تر نیز برای شما گفتیم، با توجه به سلیقه شخصی، شما می‌توانید از انواع متفاوت سبزیجات و پروتئین ها در سالاد ماکارونی بهره ببرید. اما به‌ طور کلی موادی که در تمامی دستور های پخت سالاد ماکارونی مورد استفاده قرار می‌گیرند شامل موارد زیر می‌شوند:

  • ماکارونی فرمی در شکل و اندازه دلخواه
  • خیارشور خرد شده
  • مرغ آب‌ پز، گریل شده یا ژامبون
  • سس مایونز یا در صورت رژیمی بودن، ماست زده ‌شده
  • آب لیموترش
  • مقداری آب مرغ
  • روغن در نوع دلخواه
  • هویج بخارپز رنده‌ شده یا خرد شده
  • نخود فرنگی
  • انواع ادویه ها
  • و ...

علاوه ‌بر مواد اولیه‌ای که ما پیشتر گفتیم؛ کلم خردشده، ذرت، ژامبون، شوید خشک، سیب‌زمینی و ... جزو آن دسته از سبزیجات و خوراکی هایی هستند که می‌توانند در خوشمزه‌تر شدن سالاد به شما کمک کنند. 

مواد لازم برای تهیه سالاد ماکارونی کدام ‌ها هستند؟

طرز تهیه سالاد ماکارونی 

بعد از صحبت در رابطه با مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه این سالاد خوشمزه، بهتر که برای شما در رابطه با طرز تهیه این غذا نیز صحبت کنیم.

مرحله اول، آماده کردن ماکارونی 

برای این ‌که یک سالاد ماکارونی خوشمزه‌ای داشته باشید، باید ماکارونی‌ ها را بجوشانید. ماکارونی فرمی را درون قابلمه بریزید و قابلمه را با آب جوش پر کنید. برای خوش‌طعم شدن ماکارونی و جلوگیری از چسبیدن آن ‌ها به یکدیگر، بهتر است که قبل ‌از جوشیدن آب، مقداری نمک، روغن و آب‌لیمو را به ترکیب آب و ماکارونی اضافه کنید. به ‌صورت مداوم ماکارونی ‌ها را هم بزنید تا آن ‌ها به یکدیگر نچسبند. بعد از گذشت حدود ده دقیقه ماکارونی را آبکش کنید و آن ‌ها را کنار بگذارید. می‌توانید روی آن‌ ها کمی آب سرد بریزید.

مرحله دوم، آماده کردن مرغ 

در کنار جوشیدن ماکارونی‌، به میزان دلخواه خودتان مرغ را درون قابلمه بریزید و اجازه دهید تا با ادویه ‌های متفاوت و یک عدد پیاز به ‌طور کامل بپزد. هنگامی ‌که مرغ شما پخت، آن را ریش‌ریش کنید یا به‌ صورت نگینی خرد کنید. آب مرغ را نیز کنار بگذارید زیرا به آن نیاز خواهید داشت. 

مرحله سوم، آماده کردن ترکیبات دیگر

بعد از این ‌که ماکارونی و مرغ از ترکیب سالاد ماکارونی آماده شد، نوبت به ترکیب مواد اولیه می‌رسد. ماکارونی را در ظرف دلخواه خود بریزید و بعد مرغ را به آن اضافه کنید. حدود یک الی دو قاشق غذاخوری آب مرغ را به ترکیب اضافه کنید و یک عدد لیموی تازه را در آن بچکانید. در ادامه هویج رنده‌شده، خیارشور خرد شده، نخود فرنگی بخارپز شده، روغن، و سبزیجات دیگر را هم به ترکیب اضافه کنید‌.

مرحله چهارم، ترکیب کامل سالاد ماکارونی 

بعد از این ‌که تمام مواد اولیه را در ظرف مورد نظر ریختید، سس مایونز یا در صورت ترکیب رژیمی دلخواه، مقداری ماست را در یک‌ کاسه کوچک بریزید و با ادویه و سبزیجات دلخواه، سس یا ماست را به‌ طور کامل بزنید. زدن سس یا ماست به شما کمک می‌کند تا هنگام ترکیب سالاد ماکارونی، از گلوله گلوله شدن سس یا ماست جلوگیری شود. در انتها تمامی این مواد اولیه را با یکدیگر به‌ آرامی ترکیب کنید و برای حدود یک ساعت یا بیشتر، سالاد ماکارونی را در یخچال بگذارید. بعد از آن می‌توانید سالاد را به سلیقه‌ی دلخواه خودتان تزیین کنید و از میل کردن آن لذت ببرید.

طرز تهیه سالاد ماکارونی

 

نکاتی که به شما کمک می‌کند سالاد ماکارونی خوشمزه‌تری داشته باشید 

  1. حتما بعد از آبکش کردن ماکارونی ‌ها، آن‌ ها را زیر آب سرد بگیرید تا نشاسته آن به ‌طور کامل شسته شود.
  2. برای جلوگیری از خشک شدن سالاد ماکارونی، آن را در ظرف در بسته قرار دهید یا مقدار سس، ماست و یا روغن بیشتری به آن اضافه کنید. 
  3. می‌توانید برای تزیین، از مقداری قارچ تفت ‌داده شده نیز بهره ببرید.
  4. اگر می‌خواهید سالاد شما رنگ و لعاب بهتری داشته باشد، به ماکارونی در حال جوش مقداری زردچوبه نیز اضافه کنید.
  5. اضافه کردن فلفل دلمه‌ای رنگی به سالاد باعث می‌شود تا غذای شما خوش رنگ تر شود.
  6. شما می‌توانید سالاد ماکارونی را با تن ماهی نیز درست کنید. 

جمع‌بندی 

به‌ طور کلی درست کردن سالاد ماکارونی اصلا کار سختی نیست. تنها نکته‌ای که شما باید به آن دقت داشته باشید ترکیب درست مواد اولیه با اندازه ‌های مناسب و همچنین جلوگیری از جوشیدن زیاد ماکارونی ‌ها و وا رفتن آن ها است. بسیاری از افراد نگران این‌ موضوع هستند که اگر اجازه ندهند ماکارونی ها به ‌طور کامل بپزند، ممکن است آن ها خام باقی بمانند. به این‌ موضوع توجه داشته باشید که وا رفتن ماکارونی ‌ها، درست به‌ اندازه خام ماندن آن ‌ها غیرحرفه‌ای و آزارد هنده‌ است.

اگر شما ماکارونی ‌ها را به ‌موقع از روی آب جوش برندارید، هنگامی ‌که می‌خواهید مواد را با یکدیگر هم بزنید تمام ماکارونی‌ ها از فرم خود خارج خواهند شد و سالاد شما را زشت خواهند کرد. پس بهتر است که با آزمون ‌و خطای مداوم، ماکارونی ‌ها را چک کنید و اجازه ندهید تا از زمان جوش آن‌ ها بگذرد. علاوه‌ بر این موضوع، سعی کنید که مواد اولیه خودتان را قبل‌ از جوشاندن ماکارونی آماده کنید تا نیازی نباشد ماکارونی ‌های شما برای مدت طولانی در هوای آزاد باقی بمانند و خشک شوند. با توجه به نکات بی بی عطار، شما می‌توانید به ‌راحتی سالاد ماکارونی خوش ‌طعمی را درست کنید و از میل کردن آن لذت ببرید.

جهت خرید ادویه های مرغوب به فروشگاه بی بی عطار مراجعه کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت