بی بی عطار
طرز تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ به روش خیابانی؛ خوشمزه و کشدار
  • آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ به روش خیابانی؛ خوشمزه و کشدار

ذرت مکزیکی یکی از میان وعده‌های خوشمزه ای است که چند سالیست در ایران بسیار پرطرفدار شده و همانطور که از نامش مشخص پیداست، اصالتش متعلق به کشور مکزیک است. این میان وعده خوشمزه با ذرتی که در ایران با همین اسم مشهور است، تهیه می‌شود که ویژگی خاص شیری و نرم بودن باعث می‌شود این میان وعده طعم بسیار دلچسب و شیرینی داشته باشد.
معمولاً در تهیه ذرت مکزیکی به سبک ایرانی، از مواد متنوعی مثل انواع ژامبون، قارچ و حتی ماکارونی فرمی و سبزیجات معطر استفاده می‌شود که باعث می‌شود، طعم این میان وعده خوشمزه‌تر شود، شما می‌توانید با توجه به ذائقه و سلیقه خودتان هر کدام از این موارد را به ذرت مکزیکی که در خانه تهیه می‌کنید، اضافه کنید.

یکی از روش‌های تهیه این میان وعده خوشمزه، تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ است که علاوه بر خوشمزه بودن تهیه آن ساده‌تر و کم هزینه‌تر هم می‌باشد. امروز در بی بی عطار با ما همراه باشید تا طرز تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ را به همراه نکاتی برای خوشمزه‌تر شدن آن، به شما آموزش دهیم :

مواد لازم برای تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ

ذرت آب پز یا کنسرو ذرت : ۲ پیمانه
کره  : یک و نیم قاشق غذاخوری
سس مایونز  :  یک و نیم قاشق غذاخوری
پنیر پیتزا  :  یک سوم پیمانه
آویشن :  یک و نیم قاشق چایخوری
فلفل سیاه : نصف قاشق چایخوری
فلفل پول بیبر : به میزان لازم
آبلیمو : نصف قاشق چایخوری
نمک: به میزان لازم


طرز تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ

مرحله اول: آماده سازی

برای سادگی کار شما می‌توانید از ذرت کنسروی استفاده کنید و یا یک بلال شیر مکزیکی را از بازار تهیه کرده، آن را دان کرده، بخارپز کنید و طبق دستوری که داده شده آن را مزه دار و آماده کنید. اگر شما از روش دوم استفاده می‌کنید، پس به این قسمت دقت کنید:  
بعد از اینکه به وسیله چاقو یا دست، دانه‌های ذرت را از آن جدا کردید، قابلمه ای را به همراه مقداری آب روی حرارت بگذارید تا به جوش بیاید، یک سبد فلزی مناسب را روی سطح قابلمه بگذارید طوری که با آب درون ظرف برخوردی نداشته باشد و فقط از بخار آب به ته سبد بخورد، سپس ذرت دان شده را داخل سبد ریخته و درب قابلمه را روی سبد قرار دهید تا زمانی که ذرت‌ها به وسیله بخار آن به صورت غیر مستقیم، بخارپز شود.

مرحله دوم: مزه دار کردن ذرت
در ظرف مناسبی، ذرت بخار پز شده را ریخته و پنیر پیتزا و کره را به آن اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا کره و پنیر بر اثر حرارت ذرت‌ها کاملاً آب شود. حالا نوبت اضافه کردن ادویه‌هاست. شما می‌توانید میزان تندی ذرت مکزیکیتان را با توجه به ذائقه‌تان کمی بیشتر یا کمتر کنید. اضافه کردن پول بیبر علاوه بر خوشرنگ کردن ذرت مکزیکی، طعم تندی مطبوعی به آن خواهد داد. در آخر آویشن را اضافه کنید.

مرحله سوم: اضافه کردن سس و سرو 
در انتها سس مایونز و آبلیمو را افزوده و خوب مخلوط کنید. راز کشدار شدن پنیر این است که بلافاصله بعد از برداشتن ذرت از روی حرارت به ذرت‌ها اضافه می‌شود و طعم ذرت مکزیکی را بسیار عالی می‌کند. نوش جان


 

فوت و فن‌های تهیه ذرت مکزیکی بدون قارچ

  • ذرت مکزیکی به خاطر داشتن سس مایونز و کره، میان وعده رژیمی محسوب نمی‌شود، ولی شما می‌توانید به جای حذف سس مایونز از نصف سس، نصف ماست استفاده کنید تا رژیمی‌تر شود و از طعم نهایی آن حسابی لذت ببرید. 
  • می‌توانید از ماکارونی فرمی پخته و آبکش شده به این ترکیب اضافه کنید.
  • آویشن را در این دستور دست کم نگیرید، عطر خوب این میان وعده به خاطر ادویه‌های خوش عطری است که به آن اضافه می‌شود.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

دیدگاه ها

  • پاسخ
    الینا ملائی
    26 آذر 1402
    الینا ملائی

    خوب هست

گزارش اشکال در سایت