بی بی عطار
طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ ساده و خوشمزه
  • اشپزی بین‌الملل

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ ساده و خوشمزه

پیتزا مرغ و قارچ یکی از پیتزاهای خوشمزه و محبوب است که طرفداران زیادی دارد. در تهیه پیتزا مرغ و قارچ از مواد غذایی متنوعی استفاده می شود، ولی مرغ، قارچ، خمیر پیتزا و پنیر پیتزا اصلی ترین مواد مورد استفاده در طبخ آن هستند. اگر می خواهید با طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ آشنا شوید و این پیتزا را در منزل و به صورت خانگی درست کنید با ما همراه باشید.

 

مواد لازم برای تهیه پیتزا مرغ و قارچ

در طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ می توانید از مواد اولیه متنوعی استفاده کنید. این به ذائقه شما بستگی دارد که پیتزا مرغ و قارچ را با چه ترکیباتی آماده کنید. با این حال استفاده از برخی از مواد در تهیه این پیتزا ضروری است. در این بخش با مهمترین مواد لازم در طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ آشنا می شویم.

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

مواد لازم برای تهیه خمیر پیتزا

آرد (۳ لیوان)

آب ولرم (۱ لیوان)

تخم مرغ (۱ عدد)

نمک (۱ قاشق چایخوری)

شکر (۱ قاشق غذاخوری)

روغن (۶ قاشق غذاخوری)

خمیر مایه فوری (۲ قاشق غذاخوری)

طرز تهیه پیتزا قارچ و مرغ

مواد لازم برای روی پیتزا قارچ و مرغ

سینه مرغ (۵۰۰ گرم)

قارچ (۳۰۰ گرم)

فلفل دلمه ای ( ۲ عدد)

پیاز (۱ عدد)

پنیر پیتزا (۴۰۰ گرم)

سس کچاپ (به مقدار لازم)

روغن (به مقدار لازم)

نمک، زرچوبه، آویشن و فلفل سیاه (به مقدار لازم)

 

مراحل طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

پیتزا مرغ و قارچ را می توانید به راحتی و در طی چند مرحله آماده کنید. البته تعداد و چگونگی مراحل طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ به نوع مواد اولیه بستگی دارد. برای نمونه اگر از خمیر آماده استفاده کنید نیازی نیست مرحله اول یعنی درست کردن خمیر پیتزا را انجام دهید. در این بخش با مراحل اصلی طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ در خانه آشنا می شویم:

مرحله اول؛ آماده کردن خمیر پیتزا

در ابتدا باید خمیر پیتزا را آماده کنید. برای این منظور شکر را در آب ولرم حل کرده و خمیر مایه را با آن ترکیب کنید. سپس سر آن را پوشانده و برای ۱۰ دقیقه در دمای اتاق قرار دهید. در این مدت تخم مرغ را با نمک و روغن مخلوط کنید. پس از ۱۰ دقیقه و زمانی که خمیر مایه عمل آمد، آن را با تخم مرغ، نمک و روغن ترکیب کنید. سپس آرد را به تدریج به این ترکیب اضافه کرده و هم بزنید. باید اضافه کردن آرد را تا زمانی که خمیر به دست نچسبد ادامه دهید. وقتی احساس کردید که مقدار آرد خمیر کافی است و خمیر نمی چسبد، افزودن آرد را متوقف کرده و خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز دهید. سپس یک کاسه را چرب کرده و خمیر را در داخل آن قرار دهید. روی خمیر را بپوشانید و اجازه بدهید که یک ساعت در فضای اتاق بماند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله دوم؛ آماده کردن مواد روی پیتزا

در مرحله دوم طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ لازم است که مواد روی پیتزا را آماده کنید. برای اینکار باید سینه مرغ را به همراه دو لیوان آب، پیاز، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه در قابلمه قرار دهید تا بپزد. وقتی سینه مرغ خوب پخت آن را ریش ریش کرده یا به صورت نگینی خرد کنید. در ادامه باید قارچ و فلفل دلمه ای را خرد کرده و با کمی روغن تفت دهید. پس از اینکه قارچ و فلفل دلمه ای تفت داده شده و نرم شدند، مرغ را به آنها اضافه کنید. نمک، آویشن و فلفل سیاه را نیز به این ترکیب اضافه کرده و کمی تفت دهید تا با هم مخلوط شده و ترکیبی یکدست حاصل شود. سپس آن را کنار بگذارید تا سرد شود.

مرحله سوم؛ پخت پیتزا مرغ و قارچ

در مرحله بعد از طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ به سراغ پخت پیتزا در فر می رویم. این مرحله باید حداقل یک ساعت بعد از درست کردن خمیر انجام شود. فر را روشن کنید و دمای آن را روی ۱۸۰ درجه سانتی گراد تنظیم کنید. سپس خمیر پیتزا را کمی ورز داده و آن را کف سینی یا ظرف مخصوص پیتزا پهن کنید. دقت کنید که خمیر بیش از اندازه ضخیم یا نازک نشود. پس از این کار، خمیر پیتزا را با چنگال سوراخ کرده و سطح آن را با سس کچاپ بپوشانید. سپس لایه ای نازک از پنیر پیتزا بر روی آن بریزید.

حالا می توانید مخلوط مرغ، قارچ و فلفل دلمه ای را بر روی پنیر پیتزا بریزید. سعی کنید مخلوط را به طور یکنواخت در همه جا پخش کنید. پس از این کار بر روی مواد پنیر پیتزا ریخته و سطح آنها را بپوشانید. در مرحله بعد پیتزا را درون فر قرار دهید تا به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه حرارت ببیند و روی آن طلایی شود. در صورت لزوم می توانید از گریل برای طلایی کردن روی پیتزا استفاده کنید.

طرز تهیه پیتزا مرغ

 

طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ با خمیر آماده

در طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ با خمیر آماده، نیازی به درست کردن خمیر پیتزا ندارید. می توانید به راحتی مواد روی پیتزا را آماده کرده و روی خمیر را با آن بپوشانید. سپس پیتزا را در داخل فر قرار داده و اجازه بدهید در حدود یک ربع الی نیم ساعت بپزد. در نظر داشته باشید در صورتی که می خواهید پیتزا را با خمیر آماده درست کنید باید با روش های مختلف از خشک شدن خمیر جلوگیری کنید. برای مثال بهتر است مواد روی پیتزا را کمی آبدار درست کنید. همچنین می توانید از برش های نازک گوجه فرنگی تازه در لابلای مواد استفاده کنید.

نکات کلیدی طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ

پیتزا مرغ و قارچ را می توانید با تنوع زیادی تهیه کنید. همچنین می توانید از ترفندهای مختلفی برای هر چه خوشمزه تر شدن این غذا استفاده کنید. در این بخش به چند نکته کلیدی در طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ خوشمزه و کشدار نگاهی می اندازیم.

  • برای جلوگیری از خشک شدن پیتزا بهتر است از خمیر خانگی استفاده کنید. خمیرهای آماده معمولا در هنگام پخت خشک و سفت می شوند.
  • بعد از پهن کردن خمیر پیتزا و چیدن مواد بر روی آن، ۲۰ دقیقه صبر کنید و بعد پیتزا را در فر قرار دهید. این کار کمک می کند تا نان پیتزا ترد شده و طعم بهتری پیدا کند.
  • فراموش نکنید حتما سطح خمیر را با سس کچاپ یا سس پیتزا بپوشانید. سس نقش مهمی در خوشمزه شدن پیتزا دارد.
  • در طرز تهیه پیتزا مرغ و قارچ می توانید از مواد متنوعی استفاده کنید. ورقه های گوجه فرنگی تازه یا خشک، پیاز، سیر، ذرت، زیتون سیاه، ادویه جات مختلف مثل جوز هندی و... هر کدام می توانند به شکلی به خوشمزه تر شدن پیتزای شما کمک کنند‌.
  • تفت دادن مواد اولیه همچون قارچ و فلفل دلمه ای پیش از چیدن بر روی خمیر، کمک زیادی به بهتر شدن ظاهر و طعم پیتزا می کند. با این کار آب اضافی مواد گرفته شده و از خیس شدن پیتزا جلوگیری می شود.
  • برای کشدار شدن پیتزا علاوه بر استفاده از پنیر مناسب لازم است که از مقدار زیادی پنیر استفاده کنید. ضمن اینکه بهتر است مدتی پنیر پیتزا را در خارج از فریزر قرار دهید تا یخ آن باز شود و سپس استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت