بی بی عطار
طرز تهیه پاستیستیو (لازانیا یونانی)
  • آشپزی با ادویه ها
  • اشپزی بین‌الملل

طرز تهیه پاستیستیو (لازانیا یونانی)

https://bibiattar.ir/product/خرید-پودر-دارچین/پاستیسیو که به لازانیا یونانی معروف است از ماکارونی لوله‌ای شکل، گوشت ادویه‌دارشده و سس بشامل تهیه می‌شود. این پاستیتسیو یک غذای عالی برای یک مهمانی بزرگ است که از غذاهای همه پسند و بسیار خوشمزه است. لازانیای یونانی شامل لایه‌های پاستا، یک سس گوشتی خوشمزه و معطر، با سس بشامل مخصوص است. در ادامه با آموزش و نکات پخت این غذای بین المللی با بی بی عطار همراه باشید :

چه موادی برای پاستیسیو نیاز دارید

مواد لازم برای  سس گوشت :
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
گوشت چرخ کرده بدون چربی : 900 گرم
پیاز قرمز بزرگ خرد شده : یک عدد
سیر خرد شده: 3 حبه

آب عصاره گوشت:  ½ فنجان
برگ بو: دو عدد
پونه کوهی : یک قاشق چایخوری
میخک آسیاب شده:  ¼ قاشق چایخوری
دارچین: یک قاشق چایخوری
پاپریکا : یک قاشق چایخوری
نمک و فلفل سیاه:  به میزان دلخواه
رب گوجه فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
گوجه فرنگی خرد شده : یک و نیم لیوان 
آب: یک لیوان
شکر: یک قاشق غذاخوری

مواد لازم برای تهیه سس بشامل

کره :  ½ فنجان
آرد همه منظوره:  ½ فنجان
شیر: 4 و نیم فنجان
نمک و فلفل سیاه : به میزان دلخواه
جوز هندی آسیاب شده:  ¼ قاشق چایخوری
پنیر پیتزا  یا پارمزان رنده شده: ¾ فنجان
تخم مرغ بزرگ: ۲ عدد
تخم مرغ کامل: دو عدد (2 زرده تخم مرغ سفیده تخم مرغ را برای پاستا نگه دارید)


مواد لازم برای تهیه  پاستا

پاستا بوکاتینی یا پاستا پنه : 450 گرم
پنیر پیتزا : یک و نیم لیوان
سفیده تخم مرغ : 2 عدد

روغن : برای سرخ کردن گوشت از کمی روغن زیتون استفاده کردم. به راحتی می‌توانید از روغن‌های دیگر مانند گیاهی، کانولا یا آفتابگردان استفاده کنید.
گوشت چرخ کرده گاو : من دوست دارم از گوشت چرخ کرده بدون چربی استفاده کنم زیرا حاوی چربی کمتری نسبت به چرخ گوشت معمولی است.
پیاز : پیاز قرمز خرد شده زیرا در غذاهای یونانی ترجیح داده می شود. در صورت تمایل می‌توانید هر پیاز زرد یا سفیدی را جایگزین کنید.
سیر : سیر خرد شده.
عصاره گوشت مرغ : می‌توانید از عصاره‌های پودری یا از عصاره آب گوشت استفاده کنید.
برگ بو: من از چند برگ بو استفاده کردم تا طعم و مزه زیادی داشته باشد به علاوه آنها تمایل دارند یک غذای دلچسب را سبک کنند.
ادویه‌های مورد استفاده :  پونه کوهی، میخک، دارچین – هم آسیاب شده و هم چوب، و فلفل دلمه‌ای همگی برای طعم‌های باورنکردنی استفاده می‌شوند. نمک و فلفل سیاه را به مزه اضافه کنید.
رب گوجه فرنگی: فقط چند قاشق غذاخوری برای طعمی لذیذ و اضافه کردن رنگ و عمق به سس گوشت
گوجه فرنگی خرد شده : برای طعم بهتر سس گوشتی
آب :  آب کمک می‌کند تا سس کمی رقیق شود.

شکر: شکر سفید ساده اسیدیته گوجه فرنگی را متعادل می کند.

طرز تهیه لازانیای یونانی

روغن زیتون را در یک تابه بزرگ اضافه کنید و روی حرارت متوسط ​​رو به بالا گرم کنید. گوشت چرخ کرده را اضافه کنید و به مدت 10 تا 15 دقیقه بپزید و تا زمانی گوشت خوب سرخ شود، تفت دهید.
پیاز را اضافه کنید، هم بزنید و 3 تا 4 دقیقه تفت دهید تا پیاز نرم و شفاف شود. سیر را هم بزنید.
پودر عصاره گوشت یا آب گوشت را به همراه برگ بو، پونه کوهی، میخک، دارچین، پاپریکا، فلفل دلمه ای خورد شده، نمک، فلفل سیاه، رب گوجه فرنگی، گوجه فرنگی له شده، آب و شکر را اضافه کنید. همه چیز را با هم خوب هم بزنید و حرارت دهید تا به جوش بیاید. شعله را کم کرده و 45 دقیقه زمان دهید تا زمانی که سس غلیظ شود و هر از گاهی هم بزنید.  برگ بو و چوب دارچین (در صورت استفاده از چوب دارچین) را جدا کرده و دور بریزید.

 پاستا را طبق دستورالعمل روی بسته تا زمانی که کاملاً آل دنته شود (مرحله نیمه پخت شدن پاستا) بپزید. آبکش کنید و بگذارید خنک شود.


 

طرز تهیه سس بشامل

در یک قابلمه بزرگ کره را روی حرارت متوسط ​​آب کنید. آرد را اضافه کنید و آرد را با همزن بزنید. حدود 2 تا 3 دقیقه به هم زدن ادامه دهید. شیر، پودر جوز هندی، فلفل سیاه و نمک را اضافه کنید، سپس همه را با همزن بزنید. 5 دقیقه دیگر بپزید و در صورت لزوم هم بزنید. از روی حرارت بردارید و ¾ فنجان پنیر پیتزا را با آن مخلوط کنید.
در یک کاسه با اندازه متوسط، 2 تخم مرغ را با 2 زرده با هم مخلوط کنید. یک ملاقه سس بشامل را به تخم مرغ‌ها اضافه کنید و سریع هم بزنید تا تخم‌مرغ‌ها به اصطلاح نبرد. یک ملاقه دیگر سس اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط تخم مرغ را به تدریج به سس بشامل اضافه کنید و در عین حال سریع هم بزنید.

فر را با دمای 350 درجه فارنهایت گرم کنید.
در یک تابه که عمق دارد، مقداری روغن بریزید. سپس پاستا پخته شده را با ½ فنجان سس گوشت بریزید. دو سفیده تخم مرغ را با همزن زده و همراه با نصف فنجان پنیر پیتزا به آن اضافه کنید. مخلوط پاستا را به ظرف آماده شده منتقل کنید. برای قشنگی لازانیا و در صورت استفاده از پاستا در موقع سرو می‌توانید پاستاها را طوری بچینید که همه در یک جهت باشند.
روی ماکارونی باقیمانده سس گوشت را با بقیه سس گوشت پر کنید و سطح آن را صاف کنید. سس بشامل را روی سس گوشت بریزید و آن را صاف کنید. باقی مانده پنیر پیتزا را روی آن قرار دهید. قالب را به فر منتقل کنید و به مدت 45 تا 50 دقیقه بپزید تا روی آن قهوه ای طلایی شود و سفت شود. قبل از برش دادن و سرو، اجازه دهید پاستیسیو حداقل 30 دقیقه بماند.


نکات و ترفندهای تخصصی

  • اگرچه می‌توانید از گوشت چرخ کرده معمولی استفاده کنید، اما توصیه می‌کنم از گوشت چرخ کرده بدون چربی استفاده کنید زیرا چربی اضافی می‌تواند پاستیسیو را تا حدودی چرب کند.
  • اگر متوجه شدید که سس بشامل به اندازه کافی یکدست یا غلیظ نیست، کمی آرد را با شیر سرد هم بزنید، سپس به سس اضافه کنید و تفت دهید و هم بزنید تا حباب بزند.
  • مطمئن شوید که از یک ظرف پخت به اندازه کافی عمیق استفاده کنید تا همه چیز جا بیفتد.
  • قبل از برش دادن، اجازه دهید پاستیسیو حداقل 30 دقیقه خنک شود تا زمان ببندد.
  • پاستیسیو را با یک سالاد یونانی خوب سرو کنید.
  • باقیمانده پاستیسیو را در ظرف در بسته در یخچال به مدت 3 تا 4 روز نگهداری کنید. دوباره در فر با دمای 350 درجه فارنهایت، روی آن را بپوشانید تا گرم شود.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت