بی بی عطار
طرز تهیه نان فوکاچیا ایتالیایی؛ به همراه زیتون و پنیر
  • آشپزی با ادویه ها
  • اشپزی بین‌الملل

طرز تهیه نان فوکاچیا ایتالیایی؛ به همراه زیتون و پنیر

نان فوکاچیا یکی از خوشمزه‌ترین نان‌های ایتالیایی است که مانند پیتزا ولی با مواد بسیار سالم‌تر که می‌تواند گزینه خوبی برای پیتزا باشد در بعضی از نقاطی ایتالیا به آن بیانکا نیز گفته می‌شود و بیشتر در کنار غذاهای دیگر سرو می‌شود و طعم و مزه فوق العاده زیتون و رزماری و پیاز به همراه یک رومال خوشمزه طعم فوق العاده ای به آن می‌دهد این نان بسیار سبک و بافت بسیار خوبی دارد. اما هر غذا برای خودش داستان‌های متفاوتی دارد گفته می‌شود این غذا از زمان روم باستان در داخل تنور یا کوره ها پخته می‌شود و اولین بار در لیگوریا این نان پخته شده است و در ایتالیا انواع مختلفی از این نان تهیه می‌شود برای مثال در شمال ایتالیا نوعی نان فوکاچیا است که به صورت شیرین با کشمش تهیه می‌شود و در شرق ایتالیا با تخم مرغ و کره تهیه می‌شود. در مقاله امروز نان فوکاچیا با زیتون، پنیر و گوجه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای نان فوکاچیا

مواد لازم برای تهیه خمیر نان فوکاچیا

آب ولرم : یک پیمانه
خمیر مایه فوری: یک قاشق غذا خوری
شکر : یک قاشق غذا خوری
نمک : یک قاشق چای خوری
روغن زیتون یا روغن مایع : ۱/۲ پیمانه
آرد : ۳ پیمانه ( تقریبی)


مواد میانی نان فوکاچیا

گوجه گیلاسی:  ۱۵ عدد
روغن زیتون: ۲ قاشق غذاخوری
پیاز قرمز: یک عدد
پنیر سفید : یک بسته
زیتون سبز یا سیاه : به مقدار لازم
آویشن: یک قاشق چایخوری
رزماری یا ریحان تازه :به میزان لازم
پولبیبر: یک قاشق چایخوری

مواد لازم برای رومال

کره : یک قاشق غذا خوری
سیر:  ۲ حبه
روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری
 


طرز تهیه نان فوکاچیا

مرحله اول
برای این نان می‌توانید از خمیر مایه فوری استفاده کنید که می‌توانید بدون عمل آوری مستقیم استفاده کنید. ولی اگر خمیرمایه فوری ندارید از آب گفته شده ۱/۲ پیمانه بردارید و خمیرمایه و شکر را روی آن بپاشید و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه کنار بگذارید تا پف کند و خمیر مایه عمل بیاد.

مرحله دوم
حالا داخل یک کاسه باقی مانده آب ولرم را به همراه نمک و خمیرمایه مایه عمل آمده بریزید و هم بزنید حالا روغن را نیز اضافه کنید و کم کم شروع به اضافه کردن آرد کنید تا جایی که خمیر جمع شود سپس خمیر را به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه با دست ورز دهید تا نرم شود می‌توانید برای ورز دادن از دستگاه میکسر خود استفاده کنید خمیر را به شکل توپ دربیاورید و برای یک الی دو ساعت استراحت دهید تا حجم بگیرد.

مرحله سوم
در ادامه بعد از گذشت یک الی دو ساعت حجم خمیر را با دست بگیرید و آن را به دو تا چانه تقسیم کنید و هر کدام را داخل تابه یا دیس گرد که از قبل چرب کردید پهن کنید و ابتدا روی خمیرها را با روغن زیتون رومال کنید و بعد گوجه‌های گیلاسی را خرد کنید و روی خمیر قرار دهید سپس زیتون بدون هسته را نیز خرد کنید و اضافه کنید و بعد پنیر سفید را خرد کنید و به همراه پیاز قرمز خرد شده روی نان ها قرار دهید.

مرحله چهارم
در ادامه یک پارچه تمیز روی خمیر پهن شده انداخته و برای ۲۰ دقیقه استراحت دهید تا مجدد حجیم شود. پارچه را از روی سطح نان برداشته و روی سطح خمیر پهن شده آویشن بپاشید، سپس نان‌ها را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای ۲۵ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار داده تا پخته شود و همان طور که داغ است با مخلوط روغن زیتون و کره ذوب شده و سیر له شده روی نان‌ها را رومال کنید. پولبیبر را روی نان بپاشید و برش بزنید و سرو کنید. نوش جان


نکات کلیدی در تهیه نان فوکاچیا

  • مقدار آرد تقریبی است و ممکن است با توجه به نوع آردهای مختلف میزان آن فرق کند.

  • وقتی نان داغ است باید سریع رومال بزنید تا جذب شود.

  • وقتی نان را از فر خارج می کنید اگر کمی خشک شده بود سریع داخل یک نایلون و پارچه قرار دهید بعد از ۵ دقیقه نان کاملاً نرم می شود.

منبع :https://parsiday.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت