بی بی عطار
لیست ادویه جات عروس
  • آشپزی با ادویه ها

لیست ادویه جات عروس

ادویه جات یکی از ضروری ترین اقلامی هستند که برای طبخ انواع غذا از آنها استفاده می‌شود. اگر در حال تهیه جهیزیه برای عروس خانم ها هستید، حتما مایلید تا انواع ادویه‌های ایرانی را برای آنها تهیه کنید تا در ابتدای زندگی مشترک، به انواع ادویه جات دسترسی داشته باشند. معمولاً شما می‌توانید به سلیقه و ذائقه خودتان، یک لیست کامل از ادویه جات مورد نیاز تهیه کنید و برای تهیه آن به بازار بروید. همانطور که می‌دانید شما می‌توانید انواع ادویه های ایرانی را به صورت بسته بندی شرکتی و فله ای تهیه کنید.

اگر برای خرید ادویه‌جات عروس به بازار رفته باشید، ممکن است فروشنده یک پکیج کامل از ادویه‌جات ایرانی و غیرایرانی در اختیار شما قرار دهد. شما می‌توانید این پکیج‌ها را خریداری کنید و یا خودتان به صورت مجزا ادویه‌های مورد نیاز عروس خانم‌ها را تهیه کنید. در این مقاله در بی بی عطار، فروشگاه آنلاین خرید ادویه با ما باشید تا با هم بیشتر در این باره بدانیم:

لیست کامل ادویه جات عروس – لیست 10 ادویه ضروری برای جهیزیه عروس

همانطور که میدانید انواع ادویه‌های ایرانی دارای خواص بی نظیری هستند که علاوه بر تاثیرگذاری آنها بر رنگ و طعم غذا، خواص بی‌شماری نیز دارند. تقریباً می‌توان گفت تمام غذاهای ایرانی با ادویه ها، طعم و مزه متفاوتی می‌گیرند. به همین علت برای اینکه عروس خانم‌‌ها در روزهای آغازین زندگی مشترک، بتوانند هنر آشپزی خود را شکوفا کنند، بهتر است تا لیست ادویه ها را به خاطر بسپارید و حتماً آنها را خریداری نمایید. در ادامه به بهترین انواع ادویه های ایرانی اشاره خواهیم داشت.

زردچوبه

یکی از اصلی ترین و پر استفاده ترین انواع ادویه های ایرانی، زردچوبه است. این ادویه خوش عطر و خوش طعم در تمام غذاهای ایرانی نقش اول را دارد. بنابراین باید جزو اولویت های اول خرید ادویه برای جهیزیه عروس باشد. همانطور که می‌دانید شما می‌توانید این ادویه را به صورت پودری و یا قلم زردچوبه تهیه کنید. ما به شما پیشنهاد می دهیم از فروشنده بخواهید تا قلم زردچوبه را در حضور خودتان آسیاب کند و در اختیار شما قرار دهد. در این صورت شما از کیفیت و مرغوبیت زردچوبه اطمینان حاصل می‌کنید و می توانید یک زردچوبه اصل و با کیفیت برای آشپزخانه عروس تهیه کنید.

از خواص بی نظیر زردچوبه می‌توان به خاصیت آنتی اکسیدان بودن آن اشاره کرد که از رشد و پیشرفت سلول‌های سرطانی در بدن جلوگیری می‌کند و همچنین دارای خواص بسیار بیشماری برای بدن است. همچنین زردچوبه به بهبود عملکرد مغز کمک زیادی می‌کند.

فلفل سیاه

یکی دیگر از انواع ادویه های ایرانی که باید در هر آشپزخانه ای پیدا شود، فلفل سیاه است. عطر و طعم خاص و فوق العاده فلفل سیاه می تواند مزه غذا را به طور کلی تحت تاثیر قرار دهد. فلفل سیاه دارای طبیعت گرم و خشک است که همین موضوع می تواند به تقویت سیستم گوارشی انسان کمک زیادی کند. بهتر است تا فلفل سیاه را به صورت دانه‌های درشت خریداری کنید و آن  را آسیاب نکرده در لیست ادویه جات قرار دهید، چرا که عطر خوش فلفل سیاه حفظ شود و زمانی که ساییده شد، مستقیما برای غذا استفاده شود. شما می توانید یک فلفل ساب نیز تهیه کنید تا عروس خانم ها بدون دغدغه و در حین طبخ غذا، فلفل سیاه را مستقیماً بسابند و در غذا استفاده کنند.

فلفل قرمز

از قدیم گفته اند هر گلی یه بویی داره! شاید گمان کنید خرید یک نوع فلفل برای جهیزیه عروس کافی باشد، اما باید بگوییم فلفل قرمز طعم و عطر بسیار متفاوت‌تری با فلفل سیاه دارد؛ بنابراین باید آن را در لیست ادویه جات عروس قرار دهید. فلفل قرمز یکی از انواع ادویه های ایرانی است که برای تند شدن غذا بیشتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. از فلفل سیاه بیشتر برای طعم دهی و عطردهی به غذا استفاده می‌شود و در عین حال یک تندی بسیار ملایمی دارد. اما برخلاف آن فلفل قرمز بسیار تند است و عروس خانم می تواند با استفاده از آن، انواع خوراک‌های تند و آتشین بپزد.

فلفل قرمز به کالری سوزی و چربی سوزی در بدن کمک می کند و برای درمان علائم سرماخوردگی بسیار مفید است. خرید پاپریکا را هم از قلم نیاندازید.

پودر سیر

اگر می خواهید عروس خانم‌ها غذاهایی دلچسب و با طعم متفاوت درست کنند، بهتر است تا خرید پودر سیر را از قلم نیندازید. پودر سیر برای کسانی که از بوی تند سیر استقبال نمی کنند اما مزه آن را دوست دارند، مناسب است. پودر سیر برای تهیه بسیاری از غذاهای ایرانی و محلی و همچنین تهیه انواع سس مورد استفاده قرار می گیرد. شما می توانید هم زمان در غذا از پودر سیر استفاده کنید و طعم آن را حس کنید در حالی که از بوی تند و تیز آن در امان هستید.

پودر آویشن

یکی از انواع ادویه های ایرانی که عطر و طعم آن باب میل اکثر افراد است، آویشن می‌باشد. آویشن طبیعتی گرم و خشک دارد و عطر فوق العاده خاصی به غذا می‌دهد. شما می‌‌توانید از این ادویه خاص و خوش عطر در بیشتر غذاهای ایرانی و غیر ایرانی استفاده کنید. سوپ، مرغ، پیتزا، ماکارونی، انواع سس و... از جمله مواردی هستند که با استفاده از پودر آویشن طعم بینظیری به خود می گیرند.

علاوه بر اینکه آویشن طعم و عطر غذا را تحت تاثیر خود قرار می‌دهد، برای سلامت اندام‌های بدن بسیار مفید است و خاصیت ضد التهابی و ضد میکروبی برای بدن دارد.

زیره سیاه و زیره سبز

اگر می‌خواهید عروس خانم‌ها در تهیه انواع پلوهای ایرانی بسیار حرفه ای عمل کنند، زیره سبز و زیره سیاه را از قلم نیندازید. زیره سبز و زیره سیاه یکی از انواع ادویه های ایرانی هستند که برای تهیه انواع پلوها مورد استفاده قرار می‌گیرند. همچنین زیره خاصیت ضد نفخ دارد و به بهبود عملکرد دستگاه گوارش کمک زیادی می کند.

تخم گشنیز

اگر می خواهید یک رایحه بینظیر و دل انگیز به غذاهایتان ببخشید، از تخم گشنیز استفاده کنید. تخم گشنیز یکی از انواع ادویه های ایرانی است که رایحه ای بسیار قوی و متفاوت با سایر ادویه های دیگر دارد. از تخم گشنیز علاوه بر غذا، در تهیه بسیاری از ترشی ها و سالاد فصل ها نیز استفاده می شود. شاید برایتان جالب باشد تا بدانید تخم گشنیز کلسترول خون را کاهش می دهد و دستگاه گوارش را تقویت می کند. این ادویه، دارای خواص دارویی و درمانی بسیار زیادی است که می توان با استفاده در غذا از این خواص بهره مند شد. در لیست ادویه جات عروس، تخم گشنیز را به هیچ وجه از قلم نیندازید.

دارچین و چوب دارچین

اگر می‌خواهید عروس خانم به یک کدبانوی تمام عیار تبدیل شود، پودر و چوب دارچین را در لیست ادویه جات عروس قرار دهید. از پودر دارچین برای تهیه انواع دسرهای ایرانی استفاده می‌شود. همچنین دسرهایی مثل شله زرد و شیر برنج با استفاده از پودر دارچین به خوبی دیزاین می‌شوند. چوب دارچین مناسب ترین گزینه برای استفاده در غذا، دمنوش‌ ها و چای است. از آنجایی که استفاده از پودر دارچین رنگ غذا را تحت تاثیر قرار می‌دهد و به نوعی تیره می کند، بهتر است تا در غذا از چوب دارچین استفاده شود.

یکی از بارزترین خواص دارچین، کمک به کاهش قند خون است. همچنین دارچین فعالیت سلول های مغز را افزایش می دهد و از بروز بیماری هایی نظیر آلزایمر جلوگیری می کند.

زنجبیل

اگر می خواهید همه متوجه سلیقه و کدبانو بودن مادر عروس شوند، بهتر است تا در لیست ادویه جات عروس، خرید زنجبیل را از قلم نیندازید. بهتر است تا زنجبیل را به صورت پودری و درشت تهیه کنید چرا که مانند دارچین، پودر و زنجبیل درشت کاربرد های متفاوتی دارند. طعم و عطر تند و دل انگیز زنجبیل می تواند مزه غذا را خاص و متفاوت کند. همچنین از زنجبیل می توان در تهیه انواع دمنوش های گیاهی استفاده کرد و از خواص فوق العاده آن برای بدن بهره مند شد. عروس خانم ها می توانند در فصول سرد سال، یک تکه کوچک از چوب زنجبیل را در چای بیندازند و از سرماخوردگی خود و همسرشان جلوگیری کنند.

سماق

یکی از معروف ترین انواع ادویه های ایرانی، سماق است. سماق دارای طبیعتی سرد و خشک می باشد. همانطور که میدانید از سماق برای صرف انواع کباب‌ها استفاده می‌شود. همچنین سماق به کاهش چربی خون و کاهش عوارض گوشت قرمز کمک می کند. یکی از اصلی‌ترین خواص سماق برای بدن خاصیت آنتی اکسیدان بودن آن است که از بروز انواع سرطان‌ها و چین و چروک‌های پوستی جلوگیری می کند.

انواع ادویه های ایرانی را به صورت بسته بندی بخریم یا فله ای؟

همانطور که میدانید انواع ادویه های ایرانی به صورت بسته بندی شده و فله ای قابل تهیه و خریداری است. شاید گمان کنید که خرید ادویه به صورت بسته بندی شده بهتر است، اما باید به شما بگوییم ادویه های فله ای دارای عطر و طعم اصیلتری هستند و شما می توانید آنها را با اطمینان از کیفیت و مرغوب بودن تهیه کنید.

قطعاً اگر برای تهیه جهیزیه عروس می‌خواهید ادویه بخرید، به دنبال بهترین نوع ادویه‌ها در بازار هستید. ادویه‌های بسته بندی نیز کیفیت مطلوبی دارند اما در مقایسه با ادویه های فله ای باید بگوییم عطر و طعم ضعیف تری دارند. شما می‌توانید به عطاری‌ها مراجعه کنید و مرغوب ترین انواع ادویه های ایرانی را برای جهیزیه عروس تهیه کنید. به خاطر داشته باشید اگر مواد غذایی و ادویه جات با کیفیت باشند، در طعم و مزه غذا نیز تاثیرات بسیار مثبتی می‌گذارند و این عطر و طعم را به غذا نیز منتقل می‌کنند. به خاطر داشته باشید عروس خانم‌ها در روزها و ماه های آغازین زندگی مشترک، می‌خواهند اوج هنر و آشپزی خود را شکوفا کنند. همانطور که می‌دانید طعم بخشی به غذا با انواع ادویه های ایرانی می‌تواند به خوشمزه شدن غذا کمک زیادی کند. بنابراین سعی کنید تا بهترین و مرغوب ترین انواع ادویه های بازار را برای جهیزیه عروس تهیه کنید.

استفاده از ادویه های محلی و ایرانی در آشپزخانه عروس

ایران کشور پهناوری است و تک به تک شهرهای آن دارای فرهنگ و آداب و رسوم متفاوتی هستند. اما شاید با خود بپرسید این موضوع چه ربطی به تهیه انواع ادویه‌های ایرانی برای جهیزیه عروس دارد؟ بسیاری از شهرها ذائقه‌های خاصی دارند و از ادویه‌های خاص و محلی برای پخت غذاهایشان استفاده می‌کنند. حتی ممکن است بعضی از آنها چند ادویه را با یکدیگر مخلوط کنند و یک ادویه به خصوص تهیه کنند.

اگر شما قومیت خاصی دارید، حتما سعی کنید ادویه‌های محلی و مخصوص شهر زندگی تان را در لیست ادویه‌های جهیزیه عروس قرار دهید. به خاطر داشته باشید که این ادویه‌ها نیز جزو انواع ادویه های ایرانی به حساب می‌آیند و فرهنگ مردم شهر شما را معرفی می کنند. بهتر است تا حتی اگر قرار است عروس خانم در شهری مثل تهران زندگی کند، باز هم ادویه های مخصوص و محلی به او بدهید تا بتواند غذاهای معروف شهر خودش را بپزد و اصالتش را حفظ کند.

شما می‌توانید بخشی از آشپزخانه عروس را به ادویه‌جات و دمنوش‌های محلی اختصاص دهید تا ذائقه و فرهنگ قومیت خود را به نسل بعدی تان نیز منتقل کنید. این یکی از پیشنهادات متفاوت و خاص ما برای شما است که می‌توانید با به کارگیری آن، سلیقه و ذائقه محبوبتان را به نسل بعدی منتقل کنید.

عروس خانم ها بیشتر به چه ادویه هایی نیاز دارند؟

شاید این سوال برای شما مطرح شود که به غیر از ادویه‌هایی که در بخش قبلی به آن اشاره کردیم، چه ادویه‌های دیگری باید در لیست ادویه‌های جهیزیه عروس باشند؟ بهتر است تا بدانید ادویه هایی که در بخش قبلی برای شما عنوان کردیم، جزو پر مصرف ترین و رایجترین ادویه هایی هستند که باید در آشپزخانه عروس باشند. اما بعضی از انواع ادویه های ایرانی به شدت پرمصرف هستند، مثل زردچوبه، فلفل سیاه و... بهتر است تا شما برای جهیزیه عروس یک لیستی از پر مصرف ترین ادویه های غذا تهیه کنید و آنها را به مقدار بیشتری خریداری کنید.

ادویه هایی نظیر پودر گلپر، پودر انبه، پودر پیاز، پودر هل، پودر خردل و... جزو ادویه‌های خاصی هستند که برای پخت غذاهای خاص استفاده می‌شوند. شما می‌توانید این ادویه ها را در مقدارهای کمتر تهیه کنید و بیشترین تمرکزتان را بر روی ادویه های پرمصرف بگذارید و آنها را به مقدار زیاد تهیه کنید. عروس خانم‌ها بیشتر به ادویه هایی نیاز دارند که می‌توان از آنها در بیشتر غذاهای ایرانی استفاده کرد. اگر عروس خانم آشپزی را به طور حرفه ای دنبال می کند، بهتر است تا ادویه های بیشتری را برایش تهیه کنید.

مهمترین ادویه‌های جهیزیه عروس که نباید آنها را از قلم انداخت

ممکن است بعضی از انواع ادویه‌های ایرانی، پرمصرف نباشند، اما جزو مهمترین ادویه‌هایی به حساب بیایند که در آشپزخانه از آنها استفاده می‌شود. بهتر است تا خرید این ادویه‌ها را نیز از قلم نیندازید. اگر چه این ادویه‌ها پرمصرف نیستند، اما برای تهیه غذاهای زیادی به عطر و طعم آنها نیاز است. با ما همراه باشید تا آنها را برای شما عنوان کنیم.

زعفران

یکی از گران قیمت ترین و مهمترین انواع ادویه های ایرانی، زعفران است. همانطور که میدانید زعفران به دلیل عطر و طعم خاصی که دارد، بسیار مورد توجه قرار می گیرد. کمتر کسی پیدا می‌شود که عطر و طعم زعفران را نپسندد. بنابراین حتماً این ادویه مهم را برای آشپزخانه عروس تهیه کنید. زعفران خواص بسیار زیادی دارد و فقط برای غذا استفاده نمی‌شود، بلکه می توان آن را در انواع دمنوش ها و چای نیز استفاده کرد و از خواص بی نظیر آن بهره برد. یکی از اصلی ترین و بارزترین خواص زعفران، تقویت اعصاب و آرامش اعصاب است. استفاده از این ادویه گران قیمت و خوش رنگ در غذا و انواع نوشیدنی ها می تواند به سلامت اعصاب و قلب کمک زیادی کند.

سیاه دانه

خواص سیاه دانه به قدری بیشمار است که شاید نتوان تمام این خواص را عنوان کرد. سیاه دانه یکی از انواع ادویه های ایرانی است که در آشپزخانه پرمصرف نه، بلکه مهم است. عروس خانم ها می توانند سیاه دانه را در غذاهایی مثل انواع کوکو بریزند و عطر خوش آن را حس کنند. همچنین سیاه دانه دارای خواص بسیار مفیدی برای بدن است که می توان با استفاده از آن از این خواص بهره مند شد.

زرشک

شاید برایتان جالب باشد تا بدانید، زرشک نیز جزو انواع ادویه‌های ایرانی به حساب می‌آید. تهیه این ادویه برای جهیزیه عروس ضروری است. همانطور که می‌دانید از زرشک برا تزیین برنج استفاده می شود. بسیاری از غذاها، زرشک را برای تزیین نمی طلبند اما این جزو مهمترین ادویه هایی است که باید در لیست ادویه جات عروس قرار داشته باشد.

کشمش پلویی

کشمش پلویی نیز مانند زرشک، جزو انواع ادویه‌های ایرانی به حساب می آید. کشمش پلویی برای تهیه بسیاری از پلوها مورد استفاده قرار می‌گیرد. بنابراین با در نظر گرفتن اینکه این ادویه پر مصرف نیست، باید آن را در لیست ادویه جات مهم قرار داد و حتماً تهیه کرد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت