بی بی عطار
طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان ترکیه ای
  • آشپزی با ادویه ها
  • اشپزی بین‌الملل

طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان ترکیه ای

کوفته گوشت و بادمجان از غذاهای سنتی کشور ترکیه است که با رسپی‌های متنوعی طبخ می‌شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان در ادامه با سایت بی بی عطار همراه باشید.


مواد لازم برای طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان

بادمجان:  ۵ عدد
گوشت چرخ کرده  : ۵۰۰ گرم
تخم مرغ : یک عدد
آرد سوخاری : یک قاشق چایخوری
پیاز : یک عدد
فلفل سیاه:  نصف قاشق چایخوری

 پاپریکا : یک قاشق چایخوری

زیره : یک قاشق چایخوری
روغن مایع : ۵ قاشق غذاخوری
نمک : به مقدار کافی


مواد لازم برای سس کوفته

رب گوجه فرنگی: یک قاشق چایخوری
رب چیلی: یک قاشق چایخوری
کره: یک قاشق غذاخوری
پونه کوهی : یک قاشق چایخوری

 نمک : به مقدار کافی


طرز تهیه کوفته گوشت و بادمجان

مرحله اول
برای تهیه کوفته گوشت و بادمجان مجلسی ابتدای کار بادمجان را می‌شوییم، سپس به صورت حلقه ای خرد می کنیم و درون یک کاسه حاوی آب و نمک قرار داده و اجازه می‌دهیم تلخی آن‌ها گرفته شود.


مرحله دوم
حالا گوشت را به تکه‌های کوچک تقسیم می‌کنیم، سپس درون چرخ گوشت می‌ریزیم و درون یک کاسه مناسب چرخ می‌کنیم. در ادامه پوست پیاز را جدا می‌کنیم و می‌شوییم، سپس با دندانه های ریز رنده، رنده می‌کنیم.

مرحله سوم
در این مرحله پیاز را از صافی رد می‌کنیم تا آب اضافی آن خارج شود، سپس به گوشت چرخ کرده اضافه می‌کنیم. در ادامه تخم مرغ را به همراه آرد سوخاری، نمک، فلفل سیاه، پاپریکا و زیره به گوشت چرخ کرده اضافه می‌کنیم.


مرحله چهارم
حالا روغن مایع را به مواد کوفته اضافه می‌کنیم، سپس به مدت ۵ دقیقه ورز می‌دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را می‌پوشانیم و اجازه می‌دهیم به مدت ۲۰ دقیقه درون یخچال استراحت کند.


مرحله پنجم
در این مرحله پس از گذشت این زمان مواد کوفته را از یخچال خارج می‌کنیم، سپس بادمجان ها را درون آبکش می ریزیم و اجازه می‌دهیم آب اضافیشان خارج شود. در ادامه بادمجان‌ها را با دستمال کاغذی خشک می‌کنیم.


مرحله ششم
حالا فر را روی حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد قرار می‌دهیم، سپس اجازه می‌دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه درون سینی فر را با کاغذ روغنی می‌پوشانیم، سپس دو حلقه بادمجان برمی‌داریم و مقداری گوشت ما بین آن‌ها قرار می‌دهیم.


مرحله هفتم
در این مرحله بادمجان را درون سینی قرار می‌دهیم، سپس به همین ترتیب بادمجان و گوشت را یکی در میان درون سینی می‌چینیم. در ادامه سس کوفته را آماده می‌کنیم، برای این منظور یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می‌دهیم.

مرحله هشتم
حالا کره را درون تابه قرار می‌دهیم تا ذوب شود، سپس رب گوجه فرنگی را به همراه رب چیلی درون تابه می‌ریزیم و تفت می‌دهیم تا بوی خامی رب‌ها گرفته شود و رنگ باز کنند. در ادامه نمک را به همراه پونه کوهی به سس اضافه می‌کنیم.

مرحله نهم
حالا سس گوجه فرنگی را به صورت پخش روی مواد درون سینی می‌ریزیم، سپس با یک کاغذ روغنی مرطوب روی مواد را می‌پوشانیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می‌دهیم و اجازه می‌دهیم کوفته درون فر بماند تا کاملاً پخته شود.

مرحله دهم
در این مرحله زمانی که کوفته گوشت و بادمجان کاملاً پخته شد، کاغذ روغنی را از روی آن برمی‌داریم و اجازه می‌دهیم روی کوفته ها به مدت ۳ دقیقه گریل شده تا طلایی و خوشرنگ شوند. در آخر کوفته را از فر خارج می‌کنیم و سرو می‌کنیم. نوش جان.

منبع : https://chishi.ir

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت