بی بی عطار
از کجا بفهمیم میگو پخته شده
  • آشپزی با ادویه ها

از کجا بفهمیم میگو پخته شده

از کجا بفهمیم میگو پخته شده

میگو پخته شده خواص بسیار زیادی دارد. یکی از غذاهایی که می‌توان سریع آن را آماده کرد میگو است. این حیوانات دریایی خوشمزه معمولاً در کم تر از 5 دقیقه پخته می‌شوند. این موضوع باعث می‌شود تا در رستوران‌ها بتوانند این غذا را به سرعت برای شما آماده کنند. میگو علاوه بر اینکه می‌تواند یک شام کامل باشد، می‌تواند در کنار سایر غذاها نیز در مهمانی‌ها سرو شود. در این مقاله در بی بی عطار می‌خواهیم بدانیم میگو پخته شده چه ویژگی‌ها و خواصی دارد و چگونه باید آن را آماده کرد. علاوه بر این در این مقاله این موضوع را بررسی می‌کنیم که از کجا می‌توانیم بفهمیم که میگو پخته شده است یا خیر. در ادامه با ما همراه باشید.

چگونگی خرید بهترین میگو

برای خوردن یک میگو پخته شده خوشمزه، اولین گام خرید میگو مناسب است. اگر میگو را به صورت کاملاً خام و تمیز نشده خریداری می‌کنید در پشت آنها یک رگ وجود دارد که مربوط به سیستم گوارش میگو است. از نظر سلامتی خوردن این رگ مضر نیست. البته این رگ می‌تواند طعم میگو را تحت تاثیر قرار می‌دهد. به همین دلیل، هنگام خرید میگو باید مراقب باشید که این رگ تمیز شده باشد. برای این کار می‌توانید از مغازه ای که خرید می‌کنید درخواست کنید تا این کار را برای شما انجام دهد.

اندازه میگو

فروشگاه‌های مواد غذایی که میگو عرضه می‌کنند، معمولاً میگوهایی در ابعاد کوچک، متوسط، بزرگ و یا خیلی بزرگ دارند. اکثر دستور العمل‌های آشپزی بر اساس میگوهای بزرگ نوشته شده است. اگر ابعاد میگو شما متفاوت با دستورالعمل‌های آشپزی باشد جای نگرانی نیست. در چنین حالتی کافی است کمی زمان پخت را تغییر دهید. میگوهای کوچک تر، سریعتر از میگوهای بزرگ پخته می شوند. دستورالعمل کلی میگو پخته شده بدین صورت است که میگوهای متوسط 3 دقیقه، میگوهای بزرگ 4 تا 5 دقیقه و میگوهای خیلی بزرگ را باید به مدت 6 تا 7 دقیقه بپزید. در مورد میگوهای کوچک، سرعت پخت بسیار بالاست. به همین دلیل باید دائم حواستان به آن باشد.

تاثیر پوسته میگو

یکی از مواردی که در مزه میگو پخته شده موثر است داشتن یا نداشتن پوسته است. برای پخت سریع، میگو پوست کنده گزینه بهتری نسبت به میگو پوسته‌دار است. البته قیمت میگو پوست‌دار نسبت به میگو پوست کنده ارزان‌تر است. بنابراین اگر قیمت برایتان مهم است می‌توانید خودتان پوست میگو را بکنید. میگو را می‌توانید با پوسته نیز بپزید. پوسته‌ها به میگو طعم و مزه می‌دهند. علاوه بر این پوسته، از پخته شدن بیش از حد میگو نیز جلوگیری می‌کنند. پوسته‌ها هنگامی که میگو را در معرض حرارت قرار می‌دهید می‌توانند رطوبت را حفظ کنند.


آموزش آماده کردن میگو پخته شده

برای آماده کردن یک میگو پخته شده خوشمزه چندین روش وجود دارد. اگر میگو را به صورت منجمد می‌خرید مطمئن شوید که میگو با محلول‌های نمکی ترکیب نشده باشد. در صورتی که محلول‌های نمکی با میگو ترکیب شده باشد به خوبی سرخ نمی‌شود. برای حل این مشکل می‌توانید میگوها را چندین بار با آب سرد آبکشی کنید. هیچگاه از تاثیر ادویه میگو و ماهی جهت مزه‌دار کردن ماهی و میگو غافل نشوید.

چگونه بفهمیم میگو پخته شده آماده شده است؟

تشخیص بهترین زمان برای برداشتن میگو پخته شده از روی گاز سخت‌ترین کار آماده سازی میگو است. در واقع بزرگترین چالش در پخت و پز میگو، تعیین زمان اتمام پخت و پز است. در صورتی که میگو را زود از روی گاز بردارید کم پخته و نرم خواهد بود. همچنین اگر میگوها را بیش از حد بپزید، به صورت لاستیکی می‌شوند و تقریباً غیر قابل خوردن خواهند بود. حال سوالی که پیش می‌آید این است که چگونه می‌توان بهترین زمان را تشخیص داد که میگو را از روی اجاق گاز برداشت؟

بهترین راه برای تشخیص آماده شدن میگو پخته شده، توجه به نشانه‌های ظاهری میگو است. در هنگام پخت میگو مواظب باشید که میگو پیچ خورده و مات شود. میگوهای پخته نشده خاکستری و شفاف هستند. میگو پخته شده بسته به نوع آن رنگی مات از صورتی تا نارنجی را خواهد داشت. همچنین دم میگو پخته شده کمی خم می‌شود و به شکل C می‌شود. میگوهایی که بیش از حد پخته شده باشند، رنگی سفید- صورتی خواهند داشت. دم میگوهای بیش از حد پخته شده نیز به صورت یک دایره تنگ خواهد بود.

اگر قبلا میگوهایی که آماده کرده‌اید به صورت لاستیکی شده اند، علت آن پخت زیاد میگو است. برای حل این مشکل بهتر است میگوها را قبل از اینکه کاملاً مات شوند از روی حرارت بردارید.

چگونگی آماده سازی میگو پخته شده با اجاق گاز

دو روش اصلی برای آماده کردن میگو پخته شده با اجاق گاز وجود دارد. روش اول پخت میگو با استفاده از روغن داغ است و روش دوم نیز پخت میگو در آب جوش می‌باشد. برای آماده کردن میگوی سرخ شده می‌توانید آن را با کره یا سس سبز آماده کنید. هنگام پخت میگو روی اجاق گاز از یک تابه بزرگ استفاده کنید. این تابه باید به گونه‌ای باشد که میگوها روی هم نرفته و فضای کافی برای سرخ کردن داشته باشند. هنگامی که میگوها را در ماهیتابه داغ انداختید آنها را حرکت ندهید چرا که در فرآیند پخت اختلال ایجاد می‌شود. به خاطر داشته باشید که زمان پخت میگو بسیار محدود است و خیلی زود آماده می‌شود. بنابراین در هنگام پخت میگو انجام سایر کارها را کنار بگذارید.

میگو پخته شده با روغن بهتر است یا کره؟

در مورد اینکه میگو پخته شده با روغن بهتر است یا کره پاسخ این است که هر دو حالت خوب است. برخی از افراد دوست دارند میگو را در روغن زیتون بپزند و در مرحله نهایی کره به آن بمالند. به صورت کلی انتخاب این موضوع بستگی به خود شما دارد.

میگو پخته شده با گریل طعم مناسبی دارد؟

یکی از روش‌های آماده سازی میگو پخته شده استفاده از گریل است. هنگام کباب کردن میگو بهتر است از میگوهای پوسته دار استفاده کنید. پوسته یک مانع در برابر شعله ایجاد می‌کند که باعث پخت بهتر میگو می شود. برای اینکه میگو بهتر پخته شود بهتر است آنها را با استفاده از سیخ کباب کنید. این طوری میگوهای کوچک نیز از دست نمی‌روند. دمای گریل را بین 350 تا 400 درجه قرار دهید. برای جلوگیری از چسبیدن میگو به رنده گریل کمی روغن بزنید. سه دقیقه یک طرف میگو و سه دقیقه طرف دیگر آن را روی گریل قرار دهید. در نهایت میگو را از گریل خارج کرده و نوش جان کنید.

پخت میگو با گریل

نکات مهم برای بررسی میگو پخته شده

همانطور که در بخش های قبل اشاره کردیم می‌توان با بررسی ظاهری میگو متوجه شد که آیا به خوبی پخته شده است یا خیر. در ادامه به برخی نکات دیگر اشاره می‌کنیم که برای تشخیص میگو پخته شده می‌تواند به شما کمک کند.

1- رنگ و شکل میگو

همان طور که گفته شد میگو پخته شده رنگی مات دارد. این روش یکی از بهترین روش‌ها برای تشخیص این موضوع است که آیا میگو به خوبی پخته شده است یا خیر. علاوه بر این موضوع شکل میگو باید به صورت C باشد. در صورتی که شکل آن به صورت O شده باشد بدین معنی است که میگو زیادی پخته شده است.

2- بافت میگو میگو

پس از بررسی رنگ و شکل میگو پخته شده، می‌توانید از یک روش دیگر نیز برای بررسی استفاده کنید. درست مانند رنگ و شکل، بافت میگو پخته شده نیز به نسبت میگو خام تغییر می‌کند. میگوهای خوب پخته شده گوشتی هستند و انعطاف پذیری اولیه را ندارند. در صورتی که میگو زیادی پخته شده باشد بسیار سفت می‌شود و جویدن آنها سخت خواهد بود. بهترین حالت برای میگو، قرار دادن آن در یکی از این دو حالت است.

برای تشخیص اینکه بدانید میگو پخته شده است یا خیر یک انگشت یا چنگال را بر روی آن قرار دهید. اگر بعد از فشار دادن کمی احساس اسفنجی بودن کردید احتمالاً باید بگذارید مدت زمان بیشتری میگو پخته شود. میگوها باید به پختن ادامه دهند تا کمی سفت شوند اما هنوز آب دار باشند.

سخن پایانی

میگو پخته شده طعم بسیار خوبی دارد. پخت صحیح میگو از اهمیت زیادی برخوردار است. در صورتی که میگو به خوبی پخته شود یک غذای لذیذ و خوشمزه خواهد بود. در صورتی که اگر میگو به خوبی پخته نشود طعم مناسبی نخواهد داشت. رعایت نکات گفته شده در این مقاله در رابطه با پخت میگو می‌تواند کمک زیادی به شما برای آماده سازی این غذای خوشمزه نماید.

توجه داشته باشید که آماده سازی میگو نیاز به تجربه دارد. به همین دلیل لازم است تا چندین بار این غذای خوشمزه را بپزید تا اصول پخت آن به صورت کامل دست شما بیاید. بعد از چندین بار پختن دیگر به راحتی می‌توانید زمان پخت صحیح میگو را به دست بیاورید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت