بی بی عطار
طرز تهیه ارمنی پلو ؛  پلو ارمنی خوشمزه
  • آشپزخانه ایرانی
  • آشپزی با ادویه ها

طرز تهیه ارمنی پلو ؛ پلو ارمنی خوشمزه

منطقه قفقاز تنوع غذایی بالایی دارد که به دلیل رنگارنگ بودن، غذاهای این منطقه طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد. از جمله غذاهای این منطقه ارمنی پلو است. مرغ یکی از غذاهای اصلی ما ایرانی‌هاست. همه ما غذاهایی مثل زرشک پلو و یا جوجه کباب و ته چین را بارها خورده ایم. پیشنهاد امروز ما برای شما یک غذای خوشمزه وخوش آب و رنگ است که با بال مرغ تهیه می‌شود. امیدواریم با تهیه آن از خوردنش لذت ببرید. 

مواد لازم برای طبخ ارمنی پلو در دسترس و قابل تهیه هستند. در ادامه با بی بی عطار همراه باشید تا طرز تهیه این پلو خوشمزه را به لیست پلوهای مخلوطی که بلد هستید، اضافه کنید.

مواد لازم برای تهیه  پلو ارمنی


برنج : دو پیمانه

بال مرغ : چهارصد گرم

فلفل قرمز: یک قاشق سوپ‌خوری

کره پاستوریزه: یک قاشق سوپ‌خوری

پیاز متوسط : یک عدد

پودر سیر: یک قاشق چایخوری

فلفل سیاه : نصف قاشق چایخوری

 زردچوبه: به مقدار لازم

روغن مایع: به مقدار لازم

 


 

طرز تهیه ارمنی پلو


ابتدا یک پیاز را خلالی خرد کنید و در یک کاسه به همراه پودر سیر، روغن مایع، زردچوبه، فلفل قرمز، فلفل سیاه و نمک به همراه بال مرغ خوب مخلوط کنید و درب ظرف را گذاشته و در یخچال برای مدت دو ساعت نگه دارید تا مزه دار شود.

در یک ظرف مناسب برای دم کردن پلو، بال‌های مزه دار شده را به صورت گرد بچنیبد و برنج را آبکش شده را روی آن بریزید و با ته قاشق چندین سوراخ روی سطح برنج ایجاد کنید و اجازه دهید با دمای کم پخته شود و تا زمان برشته شدن بال مرغ در کف قابلمه صبر کنید.

بعد از دم کشیدن ارمنی پلو، قابلمه را روی یک ظرف خوب و جادار برگردانید تا بال مرغ‌های برشته شده در بالای غذا قرار بگیرند. شما می‌توانید این پلو خوشمزه را همراه سبزی خوردن، ماست مزه دار شد و انواع ترشی‌ها میل کنید.

 شما می‌توانید برای تهیه ارمنی پلو از مرغ بدون استخوان به‌ جای بال مرغ هم استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت