بی بی عطار
طرز تهیه تخم مرغ شکم پر
  • آشپزی با ادویه ها
  • اشپزی بین‌الملل

طرز تهیه تخم مرغ شکم پر

تخم مرغ شکم یکی از پیش غذاها یا صبحانه‌های کلاسیک است و شاید بتوان گفت میلیون‌ها روش برای تهیه آن وجود دارد. این تخم مرغ‌های شکم پر در عین سادگی برای درست کردن، بسیار خوشمزه است و شما می‌توانید از آن‌ها در مهمانی ها هم استفاده کنید چون ظاهر قشنگ و جذابی هم دارند.

شما می توانید مواد شکم پر را با سلیقه خودتون کم و زیاد کنید. یا از بعضی مواد اولیه چشم پوشی کنید. تنها نکته ای که در تهیه تخم مرغ شکم پر مهم هست اینکه است که زرده تخم مرغ نباید بیش از حد پخته شود. چون یکی از دلایل طعم خوب این پیش غذا، لطافت موادی است که برای پر کردن سفیده از آن استفاده می کنید. لطافت زرده و خامه و پنیر مزه خوب و لطیفی به این غذا می‌دهد. پس با یکی از خوشمزه ترین طرز تهیه تخم مرغ شکم پر با مجله بی بی عطار همراه باشید:

 

مواد لازم برای تهیه تخم مرغ شکم پر

تخم مرغ : 12 عدد

روغن نباتی: یک قاشق چایخوری

پیاز کوچک خرد شده: یک عدد

خامه : ¼ فنجان

سس مایونز: 2 قاشق غذاخوری

سس رنچ : یک قاشق غذاخوری

سس خردل: یک و ½ قاشق چایخوری

پودر سیر: ½ قاشق چایخوری

پودر پیاز: ½ قاشق چایخوری

چاشنی لیموفلفلی : ⅛ قاشق چایخوری

 بیکن یا ژامبون سرخ شده: یک قاشق غذاخوری

پنیر چدار: یک فنجان

پاپریکا: ¼ قاشق چایخوری

برگ‌های سبز پیازچه : نصف فنجان

طرز تهیه  تخم مرغ شکم پر


مرحله اول
تخم مرغ ها را در یک قابلمه بزرگ بریزید و با آب کمی نمک بپوشانید و برای مدت 10 تا 12 دقیقه بجوشانید.

آب جوش را خالی کرده و قابلمه را با آب سرد پر کنید. بعد از 2 تا 3 دقیقه آب را بریزید و با آب سرد بیشتری جایگزین کنید. این کار را تا زمانی که تخم مرغ ها کاملاً سرد شوند، ۱۰ تا ۱۵ دقیقه تکرار کنید. سپس تخم مرغ‌ها را پوست بگیرید.

مرحله دوم
روغن را در یک تابه کوچک روی حرارت متوسط ​​گرم کنید و پیاز را بپزید و حدود 5 دقیقه حرارت دهید تا زمانی که پیازها شفاف شود. از روی حرارت بردارید و بگذارید خنک شود.

مرحله سوم
تخم مرغ‌ها را از طول نصف کنید و زرده‌ها را در ظرفی بریزید. سفیده ها را به بشقاب منتقل کنید. زرده تخم مرغ را با چنگال له کنید؛ خامه، سس مایونز، سس رنچ، سس خردل، پودرسیر، پودر پیاز و چاشنی لیموفلفلی را اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مخلوط زرده یکدست شود. پیاز سرخ شده، تکه‌های ژامبون یا بیکن سرخ شده را به همراه پنیر چدار با بقیه مواد مخلوط کنید.

مرحله چهارم
حالا زمان پر کردن سفیده‌ها با این مخلوط خوشمزه است. سخاوتمندانه نصف تخم‌مرغ‌ها را پر از مواد کنید و روی هر تخم‌مرغ کمی پودر پاپریکا و برگ‌های سبز و تازه پیازچه خرد شده بپاشید. قبل از سرو در یخچال بگذارید تا خنک شود.

برای خرید ادویه‌های تازه و ارگانیک می‌توانید به وبسایت بی بی عطار مراجعه کنید.

منبع: www.allrecipes.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت