بی بی عطار
طرز تهیه جوجه کباب هندی با طعم و رنگ عالی
  • ادویه ها
  • ادویه های ترکیبی

طرز تهیه جوجه کباب هندی با طعم و رنگ عالی

زمانی که صحبت از غذاهای تند می‌شود، ذهن بسیاری از افراد به سمت غذاهای تند و آتشین کشور هند می‌رود. اگر به کشور هند سفر کرده باشید، به خوبی با این قضیه آشنایی دارید که این کشور به غذاهای تند و معروفش در دنیا شناخته شده است. 
ادویه جوجه کباب هندی یکی از آن ادویه‌های تندی به حساب می‌آید که اگر عاشق غذاهای هندی و تند باشید، برای شما یک چالش ودوست داشتنی محسوب می‌شود.
جوجه کباب هندی از رنگ و طعم بی‌نظیری برخوردار می‌باشد. برای تهیه جوجه کباب هندی شما باید از ادویه جوجه کباب هندی استفاده کنید که رنگ و طعم بی‌نظیر آن غذای منحصر به فرد و خوش رنگ و آبی را برای شما می‌سازد. مزه دار کردن این جوجه کباب با استفاده از ادویه جوجه کباب هندی، پیاز، خامه و زردچوبه انجام می‌شود. ادویه‌های مختلفی که در تهیه این ادویه ترکیبی به کار رفته علاوه بر رنگ خوب، طعم تندی ویژه‌ای هم دارد، که به خاطر استفاده از زنجبیل و چندین نوع فلفل مورد استفاده در آن می‌باشد.

شما می‌توانید از یک مرغ کامل یا تکه‌هایی از مرغ برای تهیه این جوجه کباب استفاده کنید، ولی معمولاً این نوع جوجه کباب معمولاً با ران مرغ درست می‌شود. بسته به تعداد نفرات و سایز مرغ، می‌توانید تکه‌های مرغ رو برای هر نفر، در نظر بگیرید. 

مواد لازم برای ۲ نفر

ران مرغ  : ۴عدد
روغن  : ۳ قاشق غذاخوری
رب گوجه : یک  قاشق غذاخوری
ادویه جوجه کباب هندی:  2 قاشق غذاخوری
ماست: ۳ قاشق غذاخوری
پاپریکا : ۲ قاشق مرباخوری
پیاز : یک عدد متوسط
سیر: سه حبه
آب لیموی تازه : ۳ قاشق غذاخوری
نمک : به مقدار لازم
زنجبیل رنده شده یا پودر زنجبیل : نصف قاشق غذاخوری
خامه: دو قاشق غذاخوری

 

دستور تهیه جوجه کباب هندی

ابتدا پیاز را خرد کرده و در ظرفی شیشه ای می‌ریزیم. پیاز را به هیچ وجه رنده نکنید! زیرا در این صورت تکه‌های آن نازک شده و به گوشت می‌چسبد و در کیفیت نهایی آن تاثیر می‌گذارد.

ادویه‌ها شامل فلفل سیاه، فلفل قرمز و ….را به پیاز اضافه کرده و با دست فشار دهید که پیاز آب بیندازد.

سپس ماست را اضافه کرده و مجدداً با دست فشار می‌دهیم.

اکنون آب لیمو را نیز اضافه کرده و ران‌های مرغ را هم اضافه می‌کنیم.

ران مرغ برای طعم دار شدن باید حداقل سه ساعت در مواد در یخچال استراحت کند و درب ظرف حتماً گذاشته شود.

روش مرسوم برای پخت این نوع جوجه کباب بدین صورت است که ران‌های مرغ که به شکل فیله در آمده است، را پس از استراحت کامل در مواد با دست به شکل رولت درآورده و کنار هم در ظرفی گذاشته و بهترین حالت پخت آن در فر می‌باشد (در دمای ۱۸۰ درجه سانتیگراد به مدت ۲۰ الی ۳۰ دقیقه) اما روی ذغال نیز می‌توان پخت.

خرید ادویه جوجه کباب هندی

نکته ای که بد نیست در انتها بدانید، این است که جوجه کباب هندی را می‌توان به مواد دیگری هم چون خامه، زعفران و نعناء نیز آغشته کرد و سپس به مرحله پخت رساند و این کامل به بستگی به میل و سلیقه شما دارد.

بدین منظور مواد گفته شده را در مرحله سوم این دستور یعنی هنگام اضافه کردن ماست به مجموعه مواد طعم دار اضافه کنید؛ همچنین برای بهتر پخته شدن گوشت‌ها برش کوچکی با چاقو بر روی ران‌ها ایجاد کنید.

در انتها با قلم مو مقادیر مناسبی از ادویه پاپریکا را به تمامی سطوح جوجه کباب آغشته کرده و در ظرفی که کف آن با روغن چرب شده، در فر قرار دهید.


 

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت