بی بی عطار
با طرز تهیه جوجه کباب لاکچری آشنا هستید؟
  • آشپزخانه ایرانی

با طرز تهیه جوجه کباب لاکچری آشنا هستید؟

جوجه کباب یکی از غذاهای محبوب و البته دوست داشتنی به حساب می‌آید. افرادی که قصد سفر کردن به یک منطقه خاص را دارند همواره به دنبال درست کردن این غذا در حین سفر خود هستند. اگر در دسته افرادی هستید که عاشق این غذای لذیذ هستید، پیشنهاد می‌کنیم با بی بی عطار تا انتهای این مقاله همراه باشید. در این محتوا قصد داریم شما را با طرز تهیه جوجه کباب لاکچری آشنا کنیم. بهتر است با خرید ادویه مناسب و با کیفیت، طعم نهایی جوجه کبابتان را تضمین کنید. ادویه جوجه کباب بی بی عطار یک ادویه خوش رنگ و خوش عطر است که در زمان مزه دار کردن جوجه‌ها شما را برای ساختن طعم عالی و به یاد ماندنی کمک می‌کند


 
طرز تهیه جوجه کباب لاکچری


جوجه کباب یا غذای همه فن حریف؟

حتما با این موضوع آشنا هستید که افراد مختلف سلیقه‌های غذایی گوناگونی دارند. همین موضوع باعث می‌شود تا نتوان در خصوص محبوبیت 100 درصدی یک غذا اظهار نظر کرد. در این میان اما جوجه کباب یکی از غذاهایی به حساب می‌آید که تقریبا 100 درصد افراد آن را دوست دارند. افراد مختلف سعی می‌کنند به هر طریق ممکن جوجه کباب را در برنامه غذایی خود جای دهند. 
شاید یکی از مهم‌ترین دلایل محبوبیت جوجه کباب را بتوان دستور پخت های متنوع آن دانست. این دستور پخت‌های متنوع باعث می‌شود تا تقریبا هر شخصی با هر ذائقه‌ای، تمایل به میل کردن این غذا را داشته باشد. همین موضوع به تنهایی باعث شده تا هر روزه بسیاری از افراد به دنبال پیدا کردن دستور پخت‌های جدید این غذا باشند و به این غذای خوشمزه لقب غذای همه فن حریف را بدهند.


طرز تهیه جوجه کباب لاکچری

شاید برایتان باور این قضیه سخت باشد که تهیه جوجه کباب لاکچری به روش‌های مختلفی انجام می‌گیرد و تنها یک دستور واحد ندارد. اگر تاکنون با طرز تهیه جوجه کباب لاکچری با متدهای مختلف آشنایی نداشته اید، جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ چرا که در ادامه قصد داریم تک به تک در مورد آن‌ها صحبت کنیم.

 
دستور پخت جوجه کباب


طرز تهیه جوجه کباب لاکچری به روش عربی

مواد لازم برای تهیه جوجه کباب لاکچری عبارت است از:
سینه و ران مرغ : 750 گرم
پیاز :  1 عدد بزرگ
سیر : دو حبه
لیمو ترش تازه : یک عدد
ماست: 2/3 لیوان
رب گوجه فرنگی: دو قاشق غذاخوری
جعفری خرد شده: یک و نیم قاشق غذاخوری
ارده: نصف لیوان
روغن زیتون: یک چهارم لیوان
پودر سیر: دو قاشق چایخوری
پاپریکا: یک قاشق غذاخوری
فلفل سیاه : یک قاشق چایخوری
ادویه جوجه کباب: یک قاشق غذاخوری
نمک : به میزان لازم
لازم به ذکر است در صورتی که شما تعداد نفراتی بیش از چهار نفر را برای تهیه غذا در نظر دارید می توانید به همین نسبت مقدار مرغ، ادویه و چاشنی‌ها را بیشتر کنید.

قدم‌های مورد نیاز برای تهیه جوجه کباب عربی

در قدم اول نیاز است تا سینه و ران مرغ‌ها را به خوبی شسته و آن‌ها به شکل مکعب خرد کنید. بعد از این مرحله، برای این که مرغ بوی بد همیشگی خود را نداشته باشد نیاز است، یک عدد پیاز را خلال کرده و بر روی مرغ بریزید. 
در قدم بعدی نیاز است تا درون یک ظرف ماست ریخته و به آن مقداری ارده به اندازه حداقل 2 قاشق غذا خوری اضافه کنید. بعد از همزدن این مواد با یکدیگر نیاز است تا سایر مواد اولیه اعم از نمک، فلفل، روغن زیتون، پودر سیر و پاپریکا و ادویه جوجه کباب را به ترکیب اضافه کرده و به خوبی آن را هم بزنید. 
در مرحله سوم نیاز است تا سینه و ران‌های خرد شده مرغ را درون این ترکیب ریخته و روی آن را با سلفون بپوشانید و درون یخچال بگذارید. برای طعم دار شدن مرغ‌ها بهتر است اجازه دهید سینه و ران مرغ به مدت دو ساعت درون این ترکیب قرار داشته باشد. 
در مرحله چهارم نیاز است تا رب گوجه فرنگی را درون تابه ریخته و به آن کمی جعفری خرد شده اضافه کرده و آن‌ها را کمی با یکدیگر تفت دهید. بعد از این کار نیاز است تا این ترکیب را به ترکیباتی که مرغ درون آن قرار دارد، اضافه کنید. برای طعم گرفتن هر چه بهتر نیاز است تا مرغ‌ها یک ساعت نیز درون این ترکیب جدید قرار بگیرند. 
در مرحله چهارم کافیست مرغ‌ها را به سیخ بکشید و بر روی زغال برای کبابی شدن قرار دهید. اگر طرفدار غذاهای تند هستید، کافیست کمی فلفل سیاه و فلفل قرمز نیز به این ترکیب اضافه کنید تا جوجه کباب شما طعم تندی را داشته باشد. 


 
جوجه کباب طعم دار


طرز تهیه جوجه کباب لاکچری به سبک ماست و زعفران

شاید اگر در دسته افرادی هستید که علاقه به جوجه کباب زعفرانی دارید، تصور کردن ترکیب جوجه کباب با ماست کمی بد به نظر برسد. اگر در دسته این افراد هستید پیشنهاد می‌کنیم این بخش از مقاله را به هیچ عنوان از دست ندهید. 
قبل از این که بخواهیم در خصوص طرز تهیه این جوجه کباب صحبت کنیم نیاز است تا با شما این موضوع را در میان بگذاریم که ماست می‌تواند باعث ترد شدن جوجه کباب شود. همین موضوع کافیست تا به این قضیه پی ببرید که ماست تا چه اندازه می‌تواند بر روی خوشمزه شدن جوجه شما تاثیر بگذارد. 
مواد مورد نیاز برای تهیه جوجه کباب لاکچری ماست و زعفران عبارت است از :

سینه و ران مرغ : یک کیلو
پیاز بزرگ : یک عدد
سیر : دو حبه
ماست: نصف لیوان
کره : به میزان لازم
سس مایونز: به میان لازم
لیمو سنگی: یک عدد
فلفل سیاه : دو قاشق چایخوری
زعفران : به میزان لازم
ادویه جوجه کباب : یک قاشق غذاخوری

قدم‌های مورد نیاز برای تهیه جوجه کباب لاکچری

در قدم اول، نیاز است تا مرغ‌ها را به خوبی شسته و آن‌ها را به صورت مکعبی خرد نمایید. برای خوش بو کردن مرغ نیاز است تا پیاز و سیر را خرد کرده و درون مرغ بریزید. برای این که پیازها به خوبی به خورد مرغ بروند، می‌توانید آن‌ها را رنده نمایید.
در قدم دوم نیاز است تا چاشنی مرغ را آماده کنید. در این مرحله نیاز است تا در یک ظرف زعفران بریزید و به آن نمک و فلفل سیاه و ادویه جوجه کباب را اضافه نمایید. بعد از این مرحله نوبت به اضافه کردن سس مایونز، ماست، روغن مایع و لیمو به ترکیب به دست آمده می‌رسد. 
در مرحله سوم، نیاز است تا مرغ‌ها را درون چاشنی جوجه کباب بریزید و اجازه دهید تا دو ساعت این ترکیب درون یخچال قرار بگیرد. شاید یکی از فوت و فن‌های تهیه جوجه کباب که خیلی به آن پرداخته نمی‌شود، موضوع مدت زمان مورد نیاز برای قرار گرفتن مرغ‌ها درون چاشنی می‌باشد. هر چقدر مدت زمان ماندگاری مرغ‌ها درون چاشنی بیشتر باشد، جوجه کباب به دست آمده خوشمزه تر خواهد بود. 
در مرحله چهارم نیاز است تا ذغال را آماده کرده و جوجه‌ها را به سیخ بکشید و آماده میل کردن یک جوجه کباب فوق العاده خوشمزه با طعمی فراموش نشدنی شوید.

 
آیا ترکیبات دیگری برای درست کردن این غذای خوشمزه وجود دارد؟
پاسخ این سوال بله است. ترکیبات بسیار زیادی برای تهیه جوجه کباب لاکچری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده نمایید. شاید برایتان جالب باشد بدانید که طبق نظر سنجی‌های صورت گرفته دو ترکیبی که در قسمت قبلی همین مطلب در خصوص آن صحبت کردیم، جزئی از محبوب‌ترین دستور تهیه‌های جوجه کباب لاکچری محسوب می‌شوند که می‌توانید از آن استفاده نمایید. بسته به سلیقه خود می‌توانید از ادویه‌های مختلفی برای تهیه جوجه کباب استفاده نمایید و این مورد کاملاً سلیقه ای است.

 
پخت جوجه کباب

نتیجه گیری
دراین مقاله از 0 تا 100 در مورد طرز تهیه جوجه کباب لاکچری صحبت شد. نکته بسیار مهمی که در خصوص تهیه جوجه کباب لاکچری وجود دارد این مورد است که باید از همه مواد و چاشنی‌ها به اندازه استفاده نمایید، تا جوجه کباب شما طعمی دلپذیر و لذت بخش را داشته باشد. پس برای اینکه خیالتان از میزان چاشنی‌هایی که استفاده می‌کنید راحت باشد، بهتر است با خرید ادویه مناسب و با کیفیت، طعم نهایی جوجه کبابتان را تضمین کنید. ادویه جوجه کباب بی بی عطار یک ادویه خوش رنگ و خوش عطر است که در زمان مزه دار کردن جوجه‌ها شما را برای ساختن طعم عالی و به یاد ماندنی کمک می‌کند.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت