بی بی عطار
طرز تهیه بادمجان شکم پر خوش طعم
  • آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه بادمجان شکم پر خوش طعم

بادمجان شکم پر به ‌عنوان یکی از خوشمزه‌ترین غذاهای ایرانی شود آن شناخته می‌شود ‌که در لیست غذاهای مجلسی قرار می‌گیرد. این غذا، غذایی بسیار خوش طعم می‌باشد و عطر و بوی خاصی دارد. اگر شما به بادمجان علاقه مند هستید و دوست دارید که انواع متفاوت غذاهایی که با بادمجان طبخ می‌شوند را بپزید، با ما تا انتهای محتوا همراه باشید. ما برای شما در ادامه در رابطه با طرز تهیه بادمجان شکم پر اطلاعات کاملی داریم. بادمجان شکم پر جزو آن دسته غذاهایی است که در بخش‌های متفاوت ایران با دستور پخت‌های متنوعی پخته می‌شود. علاوه‌ بر این موضوع، خود شما نیز می‌توانید به دلخواه از سبزیجات گوناگون مانند قارچ، فلفل دلمه‌ای و ... در این غذا استفاده کنید. مواد میانی داخل بادمجان شکم پر مواد کاملاً منعطفی هستند و شما می‌توانید تصمیم بگیرید که برای طبخ این غذای خوش‌مزه از چه مواد اولیه‌ای بهره ببرید. برای پخت بادمجان شکم پر با این مقاله آموزش از بی‌بی عطار همراه بمانید.

 معمولاً مواد اولیه‌ای که برای تهیه بادمجان شکم پر مورد استفاده قرار می‌گیرند، سبزیجات و صیفی‌جات می‌باشند. به‌ همین دلیل بهتر است که شما به سراغ باکیفیت‌ترین و تازه‌ترین انواع این محصولات بروید تا بتوانید غذای خوشمزه‌تری داشته باشید. اجازه دهید در ادامه مواد اولیه مورد نیاز برای پخت بادمجان شکم پر را با هم بررسی کنیم :
  

بررسی مواد اولیه مورد نیاز برای تهیه بادمجان شکم پر

بادمجان: 4 عدد متوسط 
پیاز: یک عدد بزرگ
گوجه‌فرنگی: 3 عدد 
گوشت چرخ ‌کرده: 200 گرم 
سبزی‌ خشک شامل گشنیز خشک، جعفری خشک، ترخون خشک، شوید خشک و ...: یک قاشق غذاخوری 
رب گوجه‌فرنگی: 2 قاشق غذاخوری
پاپریکا: یک و نیم قاشق چایخوری
پودر سیر: یک قاشق چایخوری
پودر پیاز : یک و نیم قاشق چایخوری
فلفل سیاه : نصف قاشق چایخوری

روغن : به میزان لازم

طرز تهیه بادمجان شکم پر 

بادمجان شکم پر ممکن است که با دستور پخت‌های متفاوتی پخته شود. اما ما در ادامه این مقاله از دسته مقالات آموزشی بی بی عطار، قصد داریم که یکی از ساده‌ترین و راحت‌ترین روش‌هایی که با عنوان طرز تهیه بادمجان شکم پر شناخته می‌شوند را به شما آموزش دهیم. 
 
 
مرحله اول پخت این غذای خوشمزه
 در مرحله اول طرز تهیه بادمجان شکم پر شما باید بادمجان‌ها را به ‌صورت کاملاً نازک پوست بگیرید و بعد از شستشو روی آن‌ها را نمک‌پاشی کنید و اجازه دهید تا برای حدود نیم ساعت استراحت کنند. این کار باعث می‌شود تا هم تلخی بادمجان از بین برود و هم به شما کمک می‌کند تا از روغن کمتری برای پخت غذا استفاده کنید. 
 
 
مرحله دوم پخت بادمجان شکم پر
 در مرحله دوم شما نیاز دارید که مواد میانی بادمجان شکم پر را آماده کنید. برای آماده کردن مواد میانی شما باید پیاز را به ‌صورت کاملاً نگینی و ریز خرد کنید و آن‌ها را با روغن مایع سرخ کنید. پیازها را تا زمانی تفت دهید که آن‌ها کمی سبک شوند. در ادامه گوشت را به پیاز اضافه کنید و تا حدی گوشت را تفت دهید که رنگ آن تغییر کند. 
ادویه‌های لازم برای این غذا شامل پودر سیر، پودر پیاز و پاپریکا را به ترکیب اضافه کنید و به‌طور کامل هم بزنید. گوشه‌ای از ماهیتابه را خالی کنید و رب گوجه‌فرنگی را در آن گوشه بریزید. رب را به‌ صورت تنها کمی تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. هنگامی ‌که مطمئن شدید بوی خامی آن به طور کامل گرفته شده، رب را با سایر مواد درون تابه تفت دهید تا طعم مواد درون تابه به ‌خوبی به خورد هم بروند. در انتها نیز می‌توانید سبزی‌های خشک مورد نظر به ترکیب اضافه کنید. شما نباید اجازه دهید سبزی‌های خشک بیش‌از حد تفت بخورند تا عطر و بوی آن‌ها به‌طور کامل در غذا باقی بماند. 
 
 
 
مرحله سوم از پخت این غذای خوشمزه
 در مرحله سوم از طرز تهیه بادمجان شکم پر، نوبت به آماده کردن سس غذا می‌رسد. گوجه‌فرنگی‌ها را به ‌خوبی پوره یا رنده کنید و آن‌ها را در قابلمه بریزید. مقداری آب روی آن بریزید تا  گوجه‌فرنگی‌های رنده‌شده کمی رقیق‌تر شوند. بهتر است که قبل ‌از اضافه کردن گوشت به پیاز داغ، مقداری از پیاز داغ را جدا کنید تا بتوانید در این مرحله از آن بهره ببرید. بعد از اضافه کردن پیاز داغ به پوره گوجه‌فرنگی، مقدار کمی رب گوجه‌فرنگی به غذا اضافه کنید و آن را روی حرارت ملایم بگذارید تا سس به غلظت طعم دلخواه برسد. 
 
 
مرحله چهارم از طبخ این نوع بادمجان
اگر بادمجان‌های شما زیادی شور شده‌اند روی آن‌ها کمی آب بگیرید و بعد آن‌ها را به‌طور کامل با یک دستمال تمیز خشک کنید. حال به‌آرامی طول بادمجان‌ها را ببرید و بعد بادمجان ‌ها را با حرارت ملایم در روغن به ‌طور کامل سرخ کنید. هنگامی‌که بادمجان به ‌طور کامل سرخ شدند، درون آن‌ها را از موادی که از قبل آماده کرده بودید پر کنید و بادمجان‌ها را روی قابلمه‌ای که سس غذا در آن وجود دارد قرار دهید. میزان غلظت سس را خود شما می‌توانید تعیین کنید. با توجه به این ‌که تمامی مواد اولیه این غذا از قبل پخته شده‌اند، نیازی نیست برای پخت زمان زیادی بدهید. تا زمانی ‌اجازه دهید غذا بپزد که سس شما کمی غلیظ‌تر شود و به خورد بادمجان‌ها برود. 
 
مرحله نهایی 
 در انتها بهتر است که شما اجازه دهید تا غذا کمی سرد شود و بعد آن را درون ظرف مورد نظر خودتان بکشید. از سس غذا روی بادمجان‌ها بریزید و بعد می‌توانید به دلخواه آن را با کمی زرشک و کمی سبزی معطر خشک‌شده تزیین کنید. نوش جان!

 
 

فوت‌های کوزه‌گری در طرز تهیه بادمجان شکم پر 

به ‌هر حال برای پخت هر نوع غذا فوت‌های کوزه‌گری زیادی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند موفق‌تر عمل کنید. طرز تهیه بادمجان شکم پر نیز از این قاعده مستثنی نیست؛ اجازه دهید با یکدیگر نکاتی را بررسی کنیم که می‌توانند در این زمینه تاثیرگذار باشند. 

  •  برای خوش‌طعم‌تر شدن غذا می‌توانید از مقداری لیموی تازه هنگام سرو استفاده کنید. 
  • برای زیباتر شدن فضا شما می‌توانید سر بادمجان‌ها را نگیرید و آن‌ها را با سر سبزشان سرخ کنید. 
  • به‌جای سبزی خشک شما می‌توانید از سبزی تازه نیز در این غذا استفاده کنید. 
  • هر چه سس شما غلیظ‌تر باشد، قاعدتاً غذای شما خوش‌طعم‌تر خواهد بود.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت