بی بی عطار
طرز تهیه بادمجان شمالی خوش عطر و طعم
  • آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه بادمجان شمالی خوش عطر و طعم

بادمجان شمالی به‌ عنوان یکی از پرطرفدارترین غذاهای گیلانی شناخته می‌شود که عطر و طعمی شگفت ‌انگیزی دارد. این غذا با بادمجان‌های شکم پر درست می‌شود که طرف‌داران بسیار زیادی در شهرهای شمالی و حتی در سراسر ایران دارد. ما در این مطلب قصد داریم برای شما در رابطه با طرز تهیه بادمجان شمالی صحبت کنیم و به شما بگوییم که چگونه می‌توانید این غذای خوشمزه شمالی را درست کنید از میل کردن آن لذت ببرید.

در برخی موارد می‌توان حتی از این غذای خوشمزه در مجالس گوناگون بهره برد. این غذا به واسطه استفاده از مواد اولیه‌ای مانند مغز گردو، رب انار و ریحان خشک و ... جزو آن دسته از غذاهایی می‌باشد که طعم بسیار فوق‌العاده‌ای دارد. اگر شما نیز عاشق بادمجان هستید و انواع متفاوت غذاهایی که با این صیفی جات خوشمزه پخته می‌شوند را دوست دارید، به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این محتوا همراه کنید. ما در ادامه به ‌طور کامل برای شما در رابطه با طرز تهیه بادمجان شمالی به سبک بی ‌بی عطار صحبت خواهیم کرد. 

طرز تهیه بادمجان شمالی خوش عطر و طعم

 

مواد اولیه لازم برای تهیه بادمجان شمالی 

 مواد اولیه‌ای که برای تهیه بادمجان شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرند، موادی بسیار ساده و در دسترس هستند. اجازه دهید با دیگر به بررسی مواد اولیه‌ای بپردازیم برای پخت بادمجان شمالی مورد استفاده قرار می‌گیرند‌:

 

 بادمجان قلمی و تازه: برای هر نفر یک عدد (حدوداً 5 تا 6 عدد)

 گردوی آسیاب شده: یک پیاله یا 5 قاشق غذاخوری 

 رب انار: 2 قاشق غذاخوری 

 ریحان خشک و سبزی‌های معطر:3 سه قاشق غذاخوری 

 رب گوجه: دو قاشق غذاخوری 

 پیاز: 2 عدد بزرگ 

 گوجه‌فرنگی: 5 عدد 

 روغن یا کره : به میزان لازم

پودر زیره : به میزان لازم

فلفل سیاه : به میزان لازم

طرز تهیه بادمجان شمالی 

 برای تهیه خوش‌عطرترین و خوش طعم بادمجان‌های شمالی، طی کردن مراحلی که ما در ادامه برای شما خواهیم گفت با دقت کامل ضروری می‌باشد. تنها در این شرایط است که شما می‌توانید این غذای خوشمزه را به سبک شمالی و خوش طعم درست کنید و از میل کردن آن لذت ببرید. بیایید به‌ صورت مرحله به مرحله و قدم قدم نحوه درست کردن این غذای خوشمزه را با یکدیگر یاد بگیریم.   

مرحله اول 

 در مرحله اول از طرز تهیه بادمجان شمالی شما باید بادمجان‌ ها را پوست بگیرید و یک شکاف در وسط آن‌ ها ایجاد کنید. بادمجان ‌ها را به ‌طور کامل به نمک آغشته کنید و آن ‌ها را برای حدود 2 ساعت استراحت دهید. این ‌موضوع باعث می‌شود تا تلخی بادمجان گرفته شود و آب اضافی بادمجان نیز پس داده شود. علاوه ‌بر این موضوع، خواباندن بادمجان‌ ها در نمک می‌تواند مصرف روغن برای سرخ کردن را نیز تا حد بسیار زیادی کاهش دهد و به شما کمک کند غذای کم‌چربی داشته باشید.

مرحله دوم 

 در مرحله دوم از طرز تهیه بادمجان شمالی، شما باید بادمجان‌های خودتان را به‌ طور کامل سرخ کنید. روند سرخ کردن بادمجان‌ها را با دقت زیادی طی کنید تا غذای شما عطر و طعم بهتری بگیرد. در ادامه می‌توانید گوجه‌ ها را نیز از وسط نصف کنید و آن‌‌ها را نیز کمی سرخ کنید. 

طرز تهیه بادمجان شمالی

 مرحله سوم از طرز تهیه بادمجان شمالی

 حال پیازها را رنده کنید یا آن ‌ها را به‌ صورت نگینی ریز خرد کنید‌. شما می‌توانید پیازها را به‌ دلخواه کره یا روغن تفت دهید. هنگامی‌ که پیازها کمی سبک شدند، برای ادامه روند تهیه بادمجان شمالی رب گوجه و رب انار را نیز به ترکیب اضافه کنید و به‌ صورت کامل هم بزنید تا خامی آن‌ها گرفته شود. حال ریحان خشک و سبزی ‌های معطر را به غذا اضافه کنید. بعد گردوی ساییده شده را نیز داخل قابلمه بریزید. پودر زیره و فلفل سیاه را نیز اضافه کنید و ترکیب را به‌ طور کامل هم بزنید. اجازه ندهید که گردوهای موجود در ترکیب بسوزند و تنها در حد تفت خوردن اجازه پخت به آن ‌ها بدهید.

مرحله چهارم

 مواد میانی بادمجان که آماده شد، اجازه دهید که آن‌ها کمی سرد شوند. هنگامی ‌که این مواد به دمای محیط رسیده‌اند، حال برای تهیه بادمجان شمالی مواد را به‌آرامی داخل شکافی که در بادمجان ها ایجاد کرده بودید بریزید. گوجه‌ها را نیز درون ظرف بچینید و به اندازه‌ای حدود نصف استکان آب داخل ظرف بریزید و حرارت و تا آنجا که می‌توانید کم کنید تا غذای شما ته نگیرد. حدود 45 دقیقه تا 1 ساعت به غذا زمان دهید تا برای سرو آماده شود. در انتها نیز می‌توانید این غذای خوشمزه را با برنج و با نان سرو کنید و از میل کردن آن لذت ببرید.

بادمجان شمالی

فوت ‌و فن‌هایی که در طرز تهیه بادمجان شمالی به کمکمان می‌آیند

 فوت ‌و فن های گوناگون و متنوعی وجود دارند که می‌توانند هنگام طرز تهیه بادمجان شمالی به شما کمک کنند تا این غذا را با شرایط موجود سازگارتر کنید. بیایید با یک دیگر در ادامه این موارد را بررسی کنیم.

  •  برای مثال اگر شما از رژیم خاصی پیروی می‌کنید و می‌خواهید که از چربی کمتری در غذا استفاده کنید، کمی بادمجان‌ها در فر بپزید یا آن‌ ها را بخارپز کنید. 
  • علاوه‌ بر این موضوع، در صورت نیاز می‌توانید از انار دون شده نیز در داخل مواد میانی غذا بهره ببرید. انار دون شده طعم ترش و خوبی و غذای شما خواهد داد. 
  • برای پر ملات تر شدن غذا، هنگام ایجاد شکاف در بادمجان می‌توانید مواد می‌توانید کمی داخل بادمجان را خالی کنید و آن را در مواد میانی مورد استفاده قرار دهید. در این شرایط غذای شما طعم بهتری خواهد گرفت. 
  • شما می‌توانید برای خوش ‌طعم‌تر شدن این غذا، از انواع متفاوت سبزی‌های معطر به‌ دلخواه استفاده کنید.
  • روند پخت بادمجان شمالی روند ساده‌ای دارد اما شما می‌توانید به‌ دلخواه هر نوع سبزیجاتی که می‌خواهید را به همراه گوجه و در کنار بادمجان بپزید و آن را میل نمایید
  • کباب کردن بادمجان از روش ‌های دیگری است که می‌توانند به شما کمک کند تا غذای خوش طعمی داشته باشید. بادمجان کبابی عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد.
  • استفاده از گوجه خرد شده یا پوره شده در لابه‌لای مواد میانی می‌تواند غذای شما را خوش‌طعم‌تر کند. اگر قصد دارید از گوجه پوره شده استفاده کنید می‌توانید رب گوجه را از مواد اولیه این غذا حذف کنید‌‌.
  • برای زیباتر شدن غذا، می‌توانید پوست بادمجان‌ها و دلخواه بگیرید یا بخشی از آن‌ها روی بادمجان باقی بگذارید. این‌موضوع کاملاً به سلیقه شخص شما بستگی دارد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت