بی بی عطار
ساده ترین طرز تهیه خورشت به آلو با گردو
  • آشپزخانه ایرانی

ساده ترین طرز تهیه خورشت به آلو با گردو

خورشت به یکی از منعطف‌ترین خورشت‌های قدیمی و سنتی ایرانی می‌باشد که می‌تواند با هزاران هزار دستور پخت متفاوت پخته شود. خورشت به، به ‌عنوان غذای فصلی شناخته می‌شود که معمولاً در فصول پاییز و زمستان طبخ می‌شود. اما اگر شما به طعم این غذای خوش طعم و شگفت ‌انگیز علاقه‌مند هستید، می‌توانید به را خشک و یا فریز کنید و خورشت به را در طول سال بپزید. ما در ادامه این مقاله می‌خواهیم برای شما در رابطه با یکی از پرطرفدارترین دستور پخت‌ها یعنی طرز تهیه خورشت به آلو با گردو صحبت کنیم. شاید شنیدن این نکته کمی عجیب باشد، اما خورشت به آلو به‌همراه ترکیب گردوی آسیاب شده طعم شگفت‌انگیز و فوق‌العاده‌ای خواهد داشت و می‌تواند به شما کمک کند تا یک وعده‌ی غذایی سالم و خوش‌مزه را برای اعضای خانواده خودتان درست کنید. استفاده از ادویه های ایرانی در این خوش طعم آن را بسیار دلپذیرتر خواهد کرد.
خورشت به آلو در سراسر کشور طرفداران زیادی دارد‌. طعم و بافت شگفت‌انگیز به و شیرینی خاص آن به ‌همراه کمی ترش و ملسی آلو، باعث شده تا این خورشت طعم ملس خوبی بگیرد. اگر حس می‌کنید میوه به شما شیرین نیست یا خورشت شیرین‌تر دوست دارید، می‌توانید مقداری شکر نیز به خورشت خود اضافه کنید و دقیقاً مطابق ذائقه خود این غذا را درست کنید. بیایید در ادامه این مقاله از بی‌ بی عطار ، بیشتر در رابطه با طرز تهیه خورشت به آلو با گردو صحبت کنیم:


ساده ترین طرز تهیه خورشت به آلو با گردو

مواد اولیه لازم برای تهیه خورشت به آلو با گردو 

به: 2 عدد متوسط 
گردو: 400 گرم 
گوشت گوسفندی: نیم کیلو 
آلوی خورشتی: 10 الی 12 عدد 
رب گوجه‌فرنگی: به میزان لازم 
چوب دارچین: 2 تکه کوچک
پیاز : 2 عدد متوسط
زعفران دم کرده : دو قاشق غذاخوری
پودر دارچین: نصف قاشق چایخوری
روغن: به مقدار کافی 

  
طرز تهیه خورشت به آلو با گردو

بعد از صحبت در رابطه با موادی که شما برای پخت خورشت به آلو با گردو به آن‌ها نیاز خواهید داشت، حال نوبت به بررسی طرز تهیه خورشت به آلو با گردو می‌رسد. بیایید با یکدیگر در ادامه مراحل تهیه این غذای خوشمزه و شگفت‌انگیز را بررسی کنیم : 


مرحله اول 
 در اولین قدم برای پیاده ‌سازی طرز تهیه خورشت به آلو با گردو، شما باید به های خودتان را به ‌خوبی بشویید و آن‌ها را پوست بگیرید. اگر پوست به‌ از پرزها پاک‌ شده، می‌توانید آن را با پوست خرد کنید. در ادامه تکه‌های این میوه را به صورت مکعبی خرد کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که تکه‌های این میوه نباید زیادی کوچک باشند. شما می‌توانید به سلیقه خود، این میوه را به ‌صورت خلالی خرد کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که تکه‌های کوچک به ممکن است که در غذا له شوند و ظاهر غذای شما را تحت تاثیر قرار دهند. پس سعی کنید که آن ها را به‌صورت درشت‌تر خرد کنید.


نیازی نیست که نگران پختن آن‌ها باشید زیرا این میوه در سریع‌ترین زمان ممکن در غذا می‌پزد. در ادامه در تابه مقداری روغن یا کره بریزید و اجازه دهید تا داغ شود. بعد به های خرد شده را به تابه اضافه کنید و آن‌ها را خوب تفت دهید. تف دادن به از له شدن و وا رفتن آن‌ها در غذا جلوگیری می‌کند و طعم غذای شما را نیز تا حد بسیار زیادی بهبود می‌بخشد. اگر می‌خواهید خورشت شما شیرین‌تر شود، می‌توانید در این مرحله مقداری شکر روی به‌ها بپاشید. البته شکر نباید بسوزند. آن‌ها را تا زمانی تفت دهید که به ‌طور کامل سرخ شوند. 

مرحله دوم 
در مرحله دوم شما باید پیاز را به‌صورت نگینی خرد کنید. در ادامه طرز تهیه خورشت به آلو با گردو، گوشت گوسفندی که خرد کرده بودید را به تابه اضافه کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که بهتر است تناسب میان گوشت گوسفندی به و آلو را حفظ کنید و گوشت را مقداری بزرگ‌تر از گوشت قورمه سبزی و قیمه خرد کنید.‌در این شرایط ظاهر خورشت شما بهتر خواهد بود. هنگامی‌که گوشت شما تغییر رنگ داد، ادویه ‌ها را به ترکیب پیاز و گوشت اضافه کنید. در ادامه گردوهایی که از قبل آسیاب کرده بودید را نیز به قابلمه اضافه کنید و آن‌ها را کمی تفت دهید. در قدم بعد، پودر دارچین یا چوب دارچین را با رب گوجه‌فرنگی به قابلمه اضافه کنید. 


تا زمانی این ترکیبات را تفت دهید که خامی رب شما به طور کامل گرفته شود. به این موضوع توجه داشته باشید که حتماً باید چوب‌های دارچین بزرگ را انتخاب کنید تا بتوانید در ادامه آن‌ها را به ‌راحتی از خورشت پیدا و جدا کنید. باقی ماندن چوب دارچین در خورشت اصلاً حرفه‌ای نیست. در ادامه حدود سه لیوان آبی که از قبل جوشیده و داغ می‌باشد را به قابلمه اضافه کنید و بعد اجازه دهید تا گوشت شما به‌طور کامل بپزد. اگر گوشت شما تازه باشد، در زمان سریع‌تری خواهد پخت. علاوه ‌بر این موضوع، با توجه به این ‌که گوشت‌های خورشت به بزرگ‌تر از گوشت خورشت‌های دیگر می‌باشند، شما نیاز دارید، زمان بیشتری برای طبخ اختصاص دهید. حدوداً 3 الی 4 ساعت زمان برای پخت گوشت کافی است. اما اگر گوشت شما زودتر از این زمان نیز پخت، ‌روند آماده شدن خورشت شما سریع‌تر طی خواهد شد. 

 

 مرحله سوم 
 در مرحله سوم از طرز تهیه خورشت به آلو با گردو، بعد از این که گوشت‌های شما به ‌طور کامل پخت، می‌توانید به های از قبل سرخ‌شده را به غذا اضافه کنید. در این مرحله، به دلخواه می‌توانید مقداری رب انار نیز به غذا اضافه کنید. در ادامه آلو ها را نیز بشویید و اجازه دهید کمی با آب ولرم خیس بخورند‌. چند دقیقه بعد از اضافه کردن تکه ‌های به، آلو ها را نیز به خورشت اضافه کنید و اجازه دهید به‌طور کامل بپزند. 
 
 مرحله نهایی 
 در انتها با توجه به طرز تهیه خورشت به آلو با گردو، می‌توانید کمی زعفران را به غذا اضافه کنید. به این موضوع توجه داشته باشید که زعفران نباید بیشتر از 10 دقیقه در غذای شما بجوشد، زیرا در این ‌صورت عطر آن از بین خواهد رفت. بهتر است که شما این خورشت را به ‌صورت کم‌آب سرو کنید. زیرا در این شرایط خورشت شما عطر و طعم بهتری خواهد داشت.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت