بی بی عطار
چگونه گوشت زودتر پخته شود؟ آموزش پخت سریع گوشت
  • خانه و آشپزخانه
  • آشپزخانه ایرانی
  • آشپزی با ادویه ها

چگونه گوشت زودتر پخته شود؟ آموزش پخت سریع گوشت

آموزش پخت سریع گوشت

پخت سریع گوشت باعث می‌شود تا بتوانید غذای خود را سریعتر حاضر کنید. پخت آهسته غذا مزایای خاص خود را دارد. با پخت آهسته، غذا بهتر جا افتاده و مزه بهتری خواهد داشت. گاهی اوقات ممکن است بخواهید یک تکه گوشت را به آرامی برش داده و از فرآیند پخت چندین ساعته آن لذت ببرید. با این وجود، در برخی از مواقع تنها چیزی که برای ما مهم است این است که غذا سریعتر پخته شود. یکی از اجزای غذا که پخت آن زمان زیادی می‌برد، گوشت است. با این وجود برای اینکه سرعت پخت گوشت افزایش یابد راه‌های مختلفی وجود دارد. اضافه کردن سبزیجات یا ادویه های خاص مانند ادویه گوشت و یا استفاده از راههای متفاوت پخت از جمله این روش‌هاست. ما در این مقاله از بی بی عطار سعی داریم شما را با این روش‌ها آشنا کنیم.

پخت سریع گوشت

اگر برای تهیه غذا عجله زیادی دارید همیشه گزینه استفاده از رستوران‌ها در دسترس شماست. هدف ما در این مقاله این گزینه نیست و می خواهیم بدانیم که چگونه می توان پخت سریع گوشت را انجام داد. گوشت یکی از اجزای خوشمزه غذاها به شمار می‌رود. چالشی که در پخت گوشت وجود دارد زمان طولانی پخت آن است. چند نکته کلیدی وجود دارد که می‌تواند به شما امکان پخت سریع گوشت را بدهد. در ادامه به بررسی کارهایی می پردازیم که می‌تواند در پخت سریع تر گوش به شما کمک کند.

چرا گوشت گوسفند دیر پخته می‌شود؟

گوشت‌های مختلفی در بازار وجود دارد که می‌توانید از آنها برای پخت غذا استفاده کنید. گوشت گاو، گوسفند، انواع پرندگان و غیره از جمله گوشت‌های موجود در بازار هستند. به صورت کلی برای پخت انواع گوشت زمان زیادی لازم است. با این وجود، برخی از گوشت‌ها سرعت پخت پایین تری دارد.

آموزش پخت گوشت

برای خوب پخته شدن گوشت گوسفند زمان زیادی لازم است. گوشت گوسفند که یکی از مقوی ترین گوشت ها به شمار می رود به دلیل ساختار آن کمی دیر پخته می شود. سن گوسفندی که گوشت آن را تهیه نموده اید به شدت بر زمان پخت آن تاثیر دارد. هر چه قدر گوسفند پیر تر باشد گوشت آن نیز دیر تر پخته می شود. ضخامت دومین فاکتور موثر بر زمان پخت گوشت است. هنگامی که گوشت می خرید سعی کنید علاوه بر تازه بودن، ضخامت آن نیز کم تر باشد. بنابراین همان طور که مشاهده کردید کیفیت گوشت خریداری شده بر زمان پخت آن موثر است. اگر به دنبال این هستید که گوشت سریع تر پخته شود بهتر است دقت زیادی را هنگام خرید گوشت به خرج دهید.

مراحل پخت سریع گوشت

یکی از راه‍های پخت سریع گوشت استفاده از اجاق گاز کانوکشن است. در این نوع از اجاق گازها یک فن وجود دارد که می تواند به صورت مداوم هوای داغ را به روی گوشت منتقل کند. این کار باعث می‌شود تا زمان پخت گوشت در این اجاق گازها 25 درصد کمتر از اجاق گازهای معمولی باشد. اگر به دنبال یک راه حل دائمی برای پخت سریع گوشت و یا سایر غذاها هستید می‌توانید خرید اجاق گازهای همرفتی یا کانوکشن را مد نظر داشته باشید. بدین ترتیب سرعت پخت غذاهای شما بسیار سریع تر خواهد شد.

استفاده از زودپز برای پخت سریع گوشت

یکی از راههای پخت سریع گوشت، استفاده از زودپز است. شما می‌توانید از زودپز برای تفت دادن سریع گوشت استفاده کنید. زودپزها با فشار زیاد حرارت را وارد گوشت می‌کنند. استفاده از زودپز می تواند زمان پخت گوشت را به یک سوم کاهش دهد. یکی از بزرگترین مزایای زودپزها این است که آنها 70 درصد انرژی کم تری نسبت به فر مصرف می‌کنند. مهم ترین مزیت زود پزها این است که طعم گوشت را تغییر نمی دهند.

پخت گوشت با کیفیت

پیش پخت گوشت

از راه هایی که می‌تواند باعث پخت سریع گوشت شود، پیش پخت آن است. در واقع قبل از اینکه گوشت را درون فر قرار دهید می‌توانید به مدت تقریبا 5 دقیقه هر طرف آن را درون ماهیتابه گرم کنید. با این کار بدون نیاز به خرید وسیله جدید می‌توانید سرعت پخت گوشت را افزایش دهید. اگر در کنار گوشت خود سبزیجات نیز قرار داده اید سعی کنید تا حد ممکن آنها را به تکه‌های کوچک تقسیم کنید. این کار باعث می‌شود تا پخت گوشت نیز سریع تر انجام شود.

برداشتن استخوان‌ها می‌تواند باعث پخت سریع گوشت شود. اگر در گوشتی که قصد پختن آن را دارید تکه‌های استخوان وجود دارد بهتر است پیش از پخت، آنها را به صورت کامل جدا کنید. جدا کردن تکه‌های استخوان می تواند زمان بر باشد. با این وجود، این زمان در پخت گوشت جبران شده و باعث صرفه جویی کلی زمان می‌شود.

استفاده از جوش شیرین

یکی از راههای پخت سریع گوشت، استفاده از جوش شیرین است. جوش شیرین با تجزیه فیبر موجود در گوشت باعث نرم شدن آن می‌شود. برای این کار کافی است تا کمی جوش شیرین را روی سطح گوشت ریخته و به خوبی با گوشت مخلوط کنید. بعد از آغشته کردن گوشت به جوش شیرین، آن را به مدت 3 تا 5 ساعت درون یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید که قبل از اینکه گوشت را بپزید بهتر است آن را کامل با آب شست و شو دهید. در صورتی که گوشت را شست و شو ندهید مزه گوشت تغییر می‌کند و طعم بدی خواهد داشت. علاوه بر این موضوع، زمانی که از جوش شیرین استفاده کردید به گوشت آبلیمو یا سرکه نزنید.

موارد موثر بر زمان پخت گوشت

پخت سریع گوشت با کیوی

یکی از راههای جالب برای پخت سریع گوشت، استفاده از کیوی است. استفاده از کیوی سبب می‌شود تا گوشت نرم شده و پخت آن آسانتر شود. برای این کار می‌توانید کیوی را به قطعات کوچک تقسیم بندی کنید و سپس با استفاده از مخلوط کن آن را به شکل پوره در بیاورید. گوشت را با کیوی مخلوط کنید و برای یک روز درون یخچال قرار دهید. پیش از پخت گوشت آن را به خوبی با آب شست و شو داده و سپس اقدام به پخت نمایید. اگر شما یا کسی از اعضای خانواده به کیوی حساسیت دارد، حتما پیش از پخت گوشت آن را به خوبی شست و شو دهید.

ساده ترین راه برای سریع پخته شدن گوشت

یکی از راههای ساده پخت سریع گوشت، کوبیدن آن است. به صورت کلی گوشت هر چه قدر نرمتر باشد راحت تر و سریع تر پخته می شود. یکی از راههای ساده نرم کردن گوشت، کوبیدن آن است. برای این کار می‌توانید با استفاده از گوشت کوب، گوشت را به خوبی بکوبید و سپس اقدام به پخت کنید.

استفاده از چای خشک برای پختن گوشت

همان طور که مشاهده می‌کنید برای پخت سریع گوشت روش‌های مختلفی وجود دارد. یکی از کارهایی که بدین منظور می توانید انجام دهید، استفاده از چای خشک است. برای زودتر آماده شدن خورشت و گوشت می‌توانید نصفه قاشق چایخوری چای خشک به غذای خود اضافه کنید. این کار باعث نرم تر شدن گوشت و سریع تر آماده شدن آن می‌شود. اگر نگران این هستید که تفاله چای درون خورشت دیده نشود می‌توانید چای را درون یک کیسه پارچه ای تمیز ریخته و به مدت نیم ساعت درون قابلمه قرار دهید.

سرکه و پخت سریع گوشت

مواد اسیدی می‌توانند باعث پخت سریع گوشت شوند. با استفاده از موادی مانند سرکه یا آبلیمو می‌توانید گوشت را نرم کرده و سرعت پخت آن را افزایش دهید. سرکه و آبلیمو علاوه بر اینکه سرعت پخت را افزایش می‌دهند طعم گوشت را نیز لذیذ می‌کنند. برای استفاده از مزایای سرکه برای پخت گوشت، لازم است گوشت را به خوبی به آبلیمو یا سرکه آغشته کرده و سپس به مدت یک شب درون یخچال قرار دهید. توجه داشته باشید که در صورتی که ماده ای را به گوشت می‌زنید بهتر است قبل از پخت گوشت آن را به خوبی شست و شو دهید.

سریع پخته شدن گوشت خورشت

گوشتی که برای پخت خورشت استفاده می‌کنید باید نرم و تازه باشد. در پخت خورشت از گوشت‌های یخ زده استفاده نکنید. بهتر است پیش از قرار دادن گوشت درون قابلمه صبر کنید تا یخ گوشت باز شود. اضافه کردن به موقع رب و نمک خورشت نیز بر سرعت پخت گوش تاثیر دارد.

سخن پایانی

پخت سریع گوشت می تواند بر کیفیت و طعم و مزه آن تاثیر گذار باشد. اضافه کردن موادی مانند کیوی، سرکه یا چای می تواند باعث پخت سریع گوشت شود، اما این ریسک را دارد که طعم گوشت را تغییر دهد. توصیه کلی این است که برای پخت گوشت به آن زمان کافی بدهید. تنها در صورتی که شرایط خاصی وجود دارد و زمان برای شما اهمیت زیادی دارد می‌توانید از روش های بالا استفاده کنید.

دومین نکته برای پخت سریع گوشت این است که برای این کار بهتر است از وسایل مخصوص استفاده کنید. به عبارت دیگر به جای استفاده از موادی مانند سرکه یا کیوی که باعث تغییر طعم گوشت می‌شوند بهتر است از وسایلی مانند زودپز یا اجاق گازهای همرفتی استفاده کنید. این کار باعث می‌شود تا بدون اینکه طعم گوشت شما تغییر کند، سرعت پخت افزایش یابد.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت