بی بی عطار
طرز تهیه آبگوشت زعفرانی با عطر عالی
  • آشپزخانه ایرانی
  • طرز تهیه آبگوشت

طرز تهیه آبگوشت زعفرانی با عطر عالی

آبگوشت یکی از غذاهای پرطرفداری می‌باشد که می‌تواند با دستور پخت‌های متفاوتی طبخ شود. ما در این مقاله آموزشی از مجله بی‌بی عطار تلاش داریم تا به آموزش طرز تهیه آبگوشت زعفرانی بپردازیم. به طور کلی آبگوشت به خودی خود عطر و طعم فوق‌العاده‌ای دارد؛ حال تصور کنید که از یک ادویه خوش‌طعم مانند زعفران در آن بهره برد. قاعدتاً خروجی کار یک غذای خوش عطر و طعم شگفت‌انگیز خواهد بود. به این موضوع توجه داشته باشید که طرز تهیه آبگوشت زعفرانی با آبگوشت‌های دیگر تفاوت آن‌چنانی ندارد. تنها شما باید در انتهای پخت برای خوش عطرتر شدن غذا مقداری زعفران اضافه کنید. اگر شما نیز می‌خواهید یک دستور پخت جدید را برای تهیه آبگوشت امتحان کنید به شما پیشنهاد می‌کنیم ما را تا انتهای این مقاله با بی بی عطار همراهی کنید.

مواد اولیه لازم برای تهیه آبگوشت زعفرانی

مواردی که در ادامه برای شما آورده شده‌اند معمولاً برای یک وعده غذایی کامل برای چهار نفر مناسب هستند. شما می‌توانید با کم کردن یا زیاد کردن هر کدام از این مواد اولیه، این غذا را برای تعداد افراد کم‌تر یا بیشتری تهیه نمایید. 
 

گوشت گوسفندی همراه با استخوان و دنبه: نیم کیلو 
نخود آبگوشتی: نصف پیمانه 
لوبیا سفید: نصف پیمانه 
سیب‌زمینی: دو عدد بزرگ 
پیاز: یک عدد 
رب گوجه‌فرنگی: دو قاشق غذاخوری 
ادویه‌ آبگوشت : نصف قاشق غذاخوری
مغز لیمو امانی یا گرد لیمو امانی: یک عدد یا یک قاشق غذاخوری 
زعفران: نوک قاشق چای‌خوری یا 2 قاشق از عصاره دم کرده آن



طرز تهیه آبگوشت زعفرانی با عطر عالی

 پخت آبگوشت شاید روند زمانبری باشد، اما اصلاً روند سختی نیست. شما تنها نیاز دارید که برخی ترکیبات را با هم درون قابلمه بیندازید و با اقدامات ساده در دو یا سه مرحله، آبگوشت زعفرانی خود را آماده کنید. اجازه دهید با یکدیگر در ادامه طرز تهیه آبگوشت زعفرانی را بررسی کنیم.
 
مرحله اول 
 در مرحله اول برای تهیه آبگوشت زعفرانی شما باید حبوبات خودتان را از شب قبل خیس کنید تا نفخ آن‌ها به ‌طور کامل گرفته شود. حبوبات به ‌صورت ذاتی نفاخ هستند اما برای سبد غذایی ما انسان‌ها کاملاً ضروری می‌باشند. به ‌همین دلیل شما می‌توانید با اقدام ساده‌ای مانند خیس کردن، هم نفخ آن‌ها را بگیرید و هم از مزایای شگفت‌انگیز آن‌ها برای سلامتی بدن خود و خانواده خود بهره ببرید. 
 
 
مرحله دوم 
 در مرحله دوم گوشتی که از قبل تهیه کرده بودید را در تکه‌های کوچک خرد کنید و آن را به‌خوبی با آب بشویید. در ادامه آن را به‌ همراه چربی و حبوبات به قابلمه اضافه کنید و کمی تفت دهید. در ادامه پیاز را نیز پوست بکنید و آن را نیز به ترکیب اضافه کنید. برای خوش‌طعم‌تر شدن غذا، می‌توانید در این مرحله یک عدد نیز گوجه‌فرنگی به غذا اضافه کنید. حال قابلمه را تا چند سانت مانده به انتهای آن پر از آب کنید و اجازه دهید قابلمه به جوش بیاید. هنگامی‌که آب به جوش آمد، می‌توانید ادویه‌ آبگوشت را به ترکیب اضافه کنید. 
 
 
مرحله سوم 

در مرحله سوم از طرز تهیه آبگوشت زعفرانی شما باید صبوری به خرج دهید تا گوشت و حبوبات به‌طور کامل بپزند. حتماً هنگام جوشیدن کف گوشت که روی آبگوشت می‌آید را با قاشق بگیرید تا در انتها گوشت خوش‌طعم‌تر و شفاف‌تری داشته باشید. هنگامی ‌که حس کردید گوشت و حبوبات شما به‌طور کامل پختند، می‌توانید چربی، پیاز و گوجه را از قابلمه در بیاورید و آن‌ها را به‌طور کامل بکوبید. شما باید این ترکیب را طوری بکوبید تا هیچ قطعه بزرگ چربی یا پیازی درون ظرف شما وجود نداشته باشد. بعد این ترکیب له شده را به قابلمه اضافه کنید. در این مرحله پوست سیب‌زمینی را بگیرید و آن را نیز در قابلمه بیاندازید.
 
  
مرحله چهارم 
 در مرحله چهارم برای از طرز تهیه آبگوشت زعفرانی شما باید رب را آماده کنید. رب را با مقدار کمی روغن در یک ظرف جداگانه آن ‌قدر تفت دهید تا رنگ رب به‌خوبی در بیاید و بوی خامی رب از بین برود. حال رب را نیز به قابلمه اضافه کنید و درب آن را بگذارید. اجازه دهید تا رب به ‌خوبی رنگ پس دهد. هنگامی ‌که رنگ رب به ‌خوبی در غذا پخش شد حال مغز لیمو امانی، فلفل سیاه  و زعفران را نیز به ترکیب اضافه کنید. یک ربع بدهید و بعد لیموامانی را خارج کنید و اجازه دهید تا ادویه‌ها و زعفران به‌ خوبی به خورد غذای شما بروند و طعم آن را بهتر کنند. در انتها نیز می‌توانید غذا را در ظرف سرو مورد نظر بکشید و از میل کردن آن لذت ببرید. شما می‌توانید گوشت، سیب‌زمینی و حبوبات را به‌صورت جداگانه میل کنید یا آن‌ها را بکوبید و از کوبیده خوش طعم لذت ببرید.


نکاتی که در کنار توجه به طرز تهیه آبگوشت زعفرانی، به ما کمک می‌کنند غذای خوشمزه‌تری داشته باشیم؟
 
نحوه درست کردن آبگوشت بسیار راحت و ساده می‌باشد. اما ترفندهایی وجود دارند که می‌توانند در جهت خوش‌طعم‌تر شدن غذا به شما کمک کنند. تنها نکته تمیز آبگوشت‌های معمولی با گوشت‌هایی که بسیار خوش‌طعم و پرطرف‌دار هستند، همین نکات می‌باشند. شما می‌توانید با توجه به این نکات آبگوشت زعفرانی خودتان را خوشمزه‌تر از قبل کنید :
 
 
⦁    بهتر است که برای پختن آبگوشت صبوری به خرج دهید. برای مثال اگر شما می‌خواهید آبگوشت را برای وعده ناهار درست کنید، بهتر است که از صبح زود روند پخت آن را شروع کنید تا آبگوشت شما کاملاً جا افتاده باشد. 
 ⦁    تفت دادن رب یکی از اقداماتی است که می‌تواند تا حد بسیار زیادی روی طعم و رنگ غذای شما تاثیرگذار باشد. 
 ⦁    سعی کنید که زعفران را در آخرین مرحله به غذای خود اضافه کنید تا عطر و طعم آن به ‌خوبی در غذای شما حس شود. 
 ⦁    بهترین گوشت برای آبگوشت زعفرانی گوشت گوسفند می‌باشد. اما شما می‌توانید از گوشت گوساله نیز استفاده کنید.
 ⦁    مهم‌ترین نکته‌ای که می‌تواند در طعم غذای شما تاثیرگذار باشد، استفاده از باکیفیت‌ترین مواد اولیه است. در هر شرایطی شما باید سعی کنید تا از تازه‌ترین و بهترین مواد اولیه استفاده کنید تا غذای شما خوش‌طعم‌تر شود. 
 ⦁    به‌هیچ‌عنوان اجازه ندهید که کف گوشت در قابلمه باقی بماند زیرا این موضوع می‌تواند باعث کدر شدن رنگ غذای شما شود.
 ⦁    شما می‌توانید علاوه‌ بر زعفران، برای خوش‌طعم‌تر شدن غذا از ادویه‌هایی مانند دارچین، مرزه و ... استفاده کنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت