بی بی عطار
طریقه پخت حلوا با شیره خرما
  • آشپزخانه ایرانی

طریقه پخت حلوا با شیره خرما

حلوای شیره خرما به‌ عنوان یکی از خوش عطر و طعم ترین حلواهایی شناخته می‌شود که در سراسر ایران طرفداران زیادی دارد. این میان وعده با دستور پخت‌های متنوع و مواد اولیه گوناگون پخته می‌شود و عطر و طعم شگفت ‌انگیزی دارد. برای پخت حلوا با شیره خرما توجه به نکات و فوت ‌و فن های زیادی ضروری است. این نکات می‌توانند به شما کمک کنند تا خوش‌طعم ترین و منسجم‌ترین حلوای ممکن را بپزید و از میل کردن آن لذت ببرید. برای پخت حلوا با شیره خرما شما می‌توانید از انواع مواد معطر کننده بهره ببرید.

برای مثال استفاده از گلاب، هل یا حتی زعفران جزو آن دسته از فوت‌ و فنهایی هستند که می‌توانند به شما کمک کند به‌ نحو احسن از عهده پخت حلوا با شیره خرما بربیاید. بسیاری از افراد تصور می‌کنند که پخت حلوا کاری بسیار سخت و پیچیده ‌است. این تصور، تصور اشتباهی است. درست است که برای پخت بهترین و خوش ‌طعم ترین حلوا توجه به فوت‌ و فن‌های زیادی مهم است، اما درست کردن این میان وعده خوشمزه کار آن‌چنان سختی نیز نیست. با بی بی عطار همراه باشید تا در ادامه به‌ طور کامل در رابطه با پخت این میان وعده خوشمزه صحبت کنیم.

 

طریقه پخت حلوا با شیره خرما

 

مواد اولیه پخت حلوا با شیره خرما 

 برای پخت حلوا با شیره خرما شما به مواد اولیه گوناگون نیاز دارید. استفاده از برخی از این مواد اولیه کاملاً اختیاری است. برای مثال آرد گندم، شیره خرما و روغن مایع جزو مهم‌ترین مواد اولیه برای پخت این نوع حلوا می‌باشند. اما شما برای خوش‌طعم‌تر کردن این غذا می‌توانید از انواع متفاوت طعم دهنده ‌ها نیز بهره ببرید.

 

 آرد گندم: 2 پیمانه 

 شیره خرما: یک یک پیمانه 

 روغن مایع: یک پیمانه 

 آب: نصف استکان

 گلاب: نصف استکان

 زعفران دم‌کرده: یک قاشق چای‌خوری 

 پودر هل: 1 قاشق چای‌خوری

 

طریقه پخت حلوا با شیره خرما به ‌صورت مرحله به مرحله

پیشتر برای شما گفتیم که پخت حلوا با شیره خرما کار سختی نیست. اما توجه نکات موجود می‌تواند به شما کمک کند با درصد موفقیت بیشتری حلوای خوشمزه و خوش عطر درست کنید. توجه به مراحل نام ‌برده ‌شده برای پخت این حلوای خوشمزه می‌تواند در کیفیت خروجی کار تاثیر شگفت ‌انگیزی داشته باشد. پس سعی کنید که با دقت کامل این مقاله آموزشی از بی ‌بی عطار را بخوانید تا بتوانید با اعتماد به ‌نفس روند پخت حلوا با شیره خرما را شروع کنید.

 مرحله اول 

 در مرحله اول پخت حلوا با شیره خرما شما باید شهد حلوا را آماده کنید. برای این کار مواد اولیه شیره خرما، آب، زعفران دم‌کرده، گلاب و پودر هل را درون یک ظرف بریزید و به ‌خوبی آن ها را مخلوط کنید. درست است که شیره خرما کمی غلیظ و سفت می‌باشد، اما با استفاده از آب شما می‌توانید شیره را کمی رقیق‌تر کنید.

  

مرحله دوم 

 بعد از این ‌که شهد حلوا را آماده کردید، حال باید آن را حرارت دهید. حرارت دادن باعث می‌شود تا روند ترکیب آسان‌تر صورت بگیرد و در انتها نیز حلوای شما انسجام خوبی داشته باشد. به ‌هیچ‌ عنوان اجازه ندهید که شهد بجوشد یا زیادی گرم شود. سعی کنید که با حرارت ملایم و به ‌آرامی کمی دمای شهد را بالاتر ببرید. در ادامه روند پخت حلوا با شیره خرما، یک تابه یا قابلمه مناسب و نچسب را روی حرارت ملایم قرار دهید و اجازه دهید تا تابه شما به‌ صورت کامل داغ شود. 

 

مرحله سوم 

 در مرحله سوم برای پخت حلوا با شیره خرما، آرد را الک کنید تا یکدست شود. بعد از الک کردن، آن را به‌ آرامی درون تابه‌ای که از قبل داغ کرده بودید بریزید و آن را کمی تفت دهید. با توجه به نوع آرد ممکن است که بازه زمانی متفاوتی برای تفت دادن آرد نیاز باشد. به‌ طور کلی هنگامی ‌که حس کردید رنگ آرد کمی تغییر کرد، می‌توانید ادامه روند پخت را طی کنید. اجازه ندهید آرد شما بسوزد و آن را خام نیز باقی نگذارید. آرد اگر خام بماند می‌تواند در انتها روی طعم حلوای شما تاثیر منفی بگذارد. بعد از پخت کامل آرد، روغن را به آرد اضافه کنید و آن را برای حدود 5 الی 10 دقیقه تفت دهید.

 

 مرحله چهارم 

 در مرحله چهارم از پخت حلوا با شیره خرما، بعد از این ‌که آرد و روغن به ‌خوبی با یکدیگر ترکیب شدند حال شهدی که از قبل آماده کرده‌اید را به ‌آرامی به ترکیب اضافه کنید. هنگام اضافه کردن شهد، حلوا را به ‌طور کامل هم بزنید تا به خورد حلوا برود. بعد از این ‌که شهد شما به‌ طور کامل جذب حلوا شد،  به‌ هم زدن حلوا ادامه دهید تا بافت حلوا منسجم‌تر شود. هنگامی ‌که حلوا به راحتی از دیواره ‌های ظرف شما جدا شد و به‌ خوبی خودش را گرفت، زیر گاز را خاموش کنید و اجازه دهید که حلوای شما کمی استراحت کند‌.

 

مرحله آخر از طریقه پخت حلوا با شیره خرما 

 در مرحله نهایی نیز هنگامی ‌که حس کردید کمی از حرارت حلوای شما کاسته شد، می‌توانید آن را در ظرف مورد نظر خودتان بریزید و بعد با خلال مغزهای متفاوت مانند خلال بادام، خلال پسته یا پودر نارگیل و پودر گل‌محمدی آن را تزیین و سرو کنید‌.

پخت حلوا با شیره خرما

 

جمع‌بندی 

فاکتورهای متفاوتی وجود دارند که می‌توانند به شما کمک کنند در سریع‌ترین زمان ممکن و بدون هیچ ‌گونه استرس و نگرانی به پخت حلوا با شیره خرما بپردازید و از میل کردن این میان وعده خوشمزه لذت ببرید. دو فاکتور مهم در تعیین کیفیت حلوا شامل استفاده از بهترین مواد اولیه و هم زدن حرفه‌ای حلوا حین پخت می‌باشد. نوع هم ‌زدن حلوا باید طوری باشد که شما به ‌صورت مداوم در حال جمع کردن و باز کردن حلوا باشید. با این کار حلوای شما سریع‌تر و راحت‌تر به انسجام مورد نظر می‌رسد و می‌تواند کیفیت خوبی در انتهای کار داشته باشد. علاوه ‌بر این موضوع بهتر است که حتماً به میزان استفاده از مواد اولیه دقت داشته باشید تا بتوانید طعم حلوا را تنظیم کنید. استفاده از بهترین و با کیفیت‌ترین مواد اولیه برای مثال آرد تازه و شیره خرمای مناسب نیز جزو آن دسته از فاکتور هایی هستند که تاثیر بسیار زیادی در کیفیت نهایی حلوای شما خواهند داشت.

 

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت