بی بی عطار
طرز تهیه بادمجان پلو و پنیر کبابی، غذایی مناسب گیاهخواران
  • آشپزخانه ایرانی
  • آشپزی با ادویه ها

طرز تهیه بادمجان پلو و پنیر کبابی، غذایی مناسب گیاهخواران

قطعا برای یک فرد گیاهخوار، خوردن یک غذای جدید مثل بادمجان پلو و پنیر کبابی بسیاری جذاب است. این غذای گیاهی از آن دسته غذاهایی است که هم برای گیاهخواران، هم برای همه افرادی که به بادمجان علاقه دارند، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌های سالم غذایی باشد که تهیه آن در کمترین زمان امکان‌پذیر است.

شاید بارها بادمجان پلو را با گوشت یا بدون گوشت تهیه کرده باشید یا زیاد از ترکیب بادمجان و برنج شنیده باشید، اما احتمالاً از ترکیب پنیر کبابی با این غذای خوشمزه چیزی نشنیده بودید. امروز در ادامه این دستور غذا می‌خواهیم طرز تهیه بادمجان پلو و پنیر کبابی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید: 

مواد لازم برای تهیه بادمجان پلو

بادمجان خرد شده : دو عدد

ادویه پلویی : سه قاشق غذاخوری

پنیر کبابی: 225 گرم

روغن زیتون : سه قاشق غذاخوری

آب سبزیجات: 450 میلی‌لیتر

زعفران: به مقدار لازم

پیاز نازک خرد شده: یک عدد

سیر له شده: دو حبه

زیره: یک قاشق چای‌خوری

برنج: 300 گرم

دانه کنجد: یک قاشق چای‌خوری

ماست (برای سرو): به مقدار لازم

طرز تهیه بادمجان پلو و پنیر کبابی


ابتدا فر را با دمای 200 درجه سانتی‌گراد گرم کنید. سپس بادمجان‌های ریز خرد شده را با یک و یک‌دوم قاشق غذاخوری ادویه مخلوط کنید تا مزه‌دار شوند و سپس این مخلوط رابه مدت 15 تا 20 دقیقه یا تا زمانی که کمی طلایی و نرم شوند در فر بگذارید.
آب سبزیجات را که می‌تواند ترکیبی از هر سبزیجاتی که مورد علاقه شماست و از قبل تهیه کرده‌اید را با زعفران در ظرفی مخلوط کنید و بگذارید دم بکشد.
در همان زمان که بادمجان‌ها در فر قرار دارند، یک قاشق غذاخوری روغن را در یک قابلمه عمیق روی حرارت متوسط ​​رو به بالا بریزید. پیازهای ریز خرد شده را به مدت 10-15 دقیقه یا تا زمانی که طلایی و ترد شوند، سرخ کنید. بعد از این که پیازها به میزان کافی سرخ شدند آنها را روی کاغذ آشپزخانه بریزید تا روغن اضافه آن کشیده شود.
در روغن موجود در تابه‌ای که پیازها را سرخ کرده بودید، سیر، زیره و یک قاشق غذاخوری باقی‌مانده از ادویه پلویی را اضافه کنید و یک دقیقه تفت دهید.
بعد از این که سیر خوب سرخ شد، برنج و مخلوط آب سبزیجات و زعفران را که در قابلمه مناسب برای دم کردن بریزید و کلیه موادی را که تفت داده بودید به برنج اضافه کنید و هم بزنید و اجازه بدهید تا آب برنج کشیده شود. بعد از اینکه آب به طور کامل کشیده شد دم‌کنی قابلمه خود را بگذارید تا بادمجان پلوی شما دم بکشد.
در همان زمان که پلوی شما دم می‌کشد، پنیر کبابی را ریز خرد کنید. یک‌دوم قاشق غذاخوری روغن باقی‌مانده را در ماهیتابه نچسب بریزید و بگذارید پنیر کبابی به مدت یک تا دو دقیقه سرخ شده و ترد و طلایی شود، سپس آن را برگردانید و یک دقیقه دیگر سرخ کنید. در این مرحله مقداری از ادویه را همراه دانه‌های کنجد روی پنیر کبابی بریزید.
پلو دم کشیده شده را در ظرف سروتان بریزید و پنیر کبابی را روی آن بچینید. بادمجان پلو و پنیر کبابی شما آماده است. نوش جان!

فوت‌وفن‌های تهیه بادمجان پلو و پنیر کبابی

منبع: www.kalleh.com

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت