بی بی عطار
بهترین روشهای مرینیت گوشت و مرغ
  • آشپزخانه ایرانی
  • آشپزی با ادویه ها

بهترین روشهای مرینیت گوشت و مرغ

برای تهیه یک کباب یا جوجه کباب خوشمزه بهترین روش برای تهیه مواد اولیه درست کردن موادی برای مرینیت و در واقع مزه دار کردن  گوشت و بعد از آن پخت آن است. امروز و در این مقاله سعی داریم شما را با چهار نوع متفاوت از مرینیت گوشت و مرغ آشنا کنیم تا به استفاده از آن طعم‌های متفاوتی از کباب و جوجه کباب را در منزل تهیه و از آن لذت ببرید.

شما می‌توانید این مرینیت‌ها را در کیسه‌های پلاستیکی زیپ لاک و برای مدت طولانی تری در فریزر نگهداری کنید و در موقع مناسب آن را از فریزر خارج و برای یک غذای خوشمزه آماده کنید. 

هر یک از این مرینیت‌ها را می‌توانید برای کباب‌ها و استیک، مرغ یا حتی کباب کردن قارچ هم استفاده کنید. برای آشنایی با این روش‌های متنوع در ادامه با مجله آشپزی بی بی عطار همراه باشید. برای تهیه آن‌ها با استفاده از ادویه و چاشنی‌های مختلف می‌توانید مرینیت‌های متفاوتی را تهیه کنید.


 

چهار روش برای تهیه مرینیت گوشت و سبزیجات در خانه

روش اول : مرینیت قهوه

قهوه سرد (یا هر قهوه فوری): 4/3 فنجان

سرکه بالزامیک: 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

سس خردل: 1 قاشق چایخوری

فلفل سیاه : 1 قاشق چایخوری

پودر سیر : نصف قاشق چایخوری

پودر پیاز: نصف قاشق چایخوری

روش مرینیت فاجیتا

آبلیمو : یک سوم فنجان

آب آناناس: یک سوم فنجان

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

پودر زیره: 2 قاشق چایخوری

پودر فلفل قرمز: 1 قاشق چایخوری

پودر سیر: 1/2 قاشق چایخوری

فلفل سیاه: نصف قاشق چایخوری

نمک : به میزان لازم

مرینیت کره ای

پوره یا آب گلابی یا سیب : نصف فنجان

سس سویا : نصف فنجان

شکر قهوه ای: 2 قاشق غذاخوری

روغن زیتون: 2 قاشق غذاخوری

روغن کنجد: یک قاشق چایخوری

پودر سیر : یک قاشق چایخوری

پودر زنجبیل: یک قاشق چایخوری

دانه کنجد برشته شده( اختیاری) : یک قاشق چایخوری

پیازچه خرد شده: یک قاشق غذاخوری

این چهار دستور پخت آسان مرینیت کباب‌ها و استیک، فریزر پسند، ساده برای تهیه، و کاملا قابل اعتماد و خوشمزه هستند! اینها مرینیت‌های کباب‌ها و استیک عالی برای کباب کردن، تفت دادن و حتی پخت آهسته بسیار مناسب هستند.

 

نکات مهم در مورد مرینیت مواد غذایی

برای تهیه هر مرینیت، کافی است مواد را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید تا ترکیب شوند. سپس مرینیت و کباب‌ها و استیک را با هم در یک کیسه زیپی فریزر ترکیب کنید، ببندید و طبق دستورالعمل زیر در یخچال یا فریز کنید تا آماده استفاده شوید. خیلی ساده!

نسبت مرینیت به کباب‌ها و استیک: می‌توانید از هر مقدار مرینیت که می‌خواهید استفاده کنید، اما به طور کلی، حدود 1/2 فنجان مرینیت به ازای هر نیم کیلو گوشت مناسب است.

زمان مرینیت: بهترین زمان برای استراحت مواد در مرینیت حداقل 30 دقیقه و حداکثر یک روز (24 ساعت) است. در صورتی که بخواهید مواد گوشتی به همراه مرینیت خود را در فریزر نگه دارید، حداکثر برای سه ماه این امکان را دارید. فقط باید توجه داشته باشید در زمانی که قرار است این مواد را از فریزر خارج و  استفاده کنید.

همیشه مرینیت را به درستی ذوب کنید: هر چقدر هم که وسوسه انگیز است کباب‌ها و استیک منجمد را «سریع ذوب کنید»، دستورالعمل‌های ایمنی مواد غذایی توصیه می‌کنند که همیشه کباب‌ها و استیک را به آرامی در یخچال ذوب کنید. در حالت ایده آل، می‌توانید از قبل برنامه ریزی کنید و بسته کباب‌ها و استیک یخ زده خود را در یخچال قرار دهید و بگذارید 24 ساعت یا بیشتر بماند یا تا زمانی که کاملاً آب شود. اما برای سرعت بخشیدن به فرآیند، می‌توانید بسته کباب‌ها و استیک را در یک کاسه آب سرد قرار دهید، سپس در یخچال قرار دهید تا بسته کباب‌ها و استیک کاملاً آب شود و نکته دیگر اینکه سعی نکنید مواد را به صورت نیمه یخ زده بپزید.

در موقع پخت حتماً از روغن‌های با حرارت بالا استفاده کنید: اگر می‌خواهید کباب‌ها و استیک خود را روی حرارت بالا بپزید، حتماً از روغن‌هایی با حرارت بالا استفاده کنید. به طور کلی استفاده از روغن زیتون سنتی به خاطر نقطه دود بالاتر آن نسبت به روغن زیتون فوق بکر توصیه می‌شود. اما روغن هسته انگور نیز گزینه مناسبی است.

کیسه‌های زیپ لاک فریزر: استفاده از کیسه‌های زیپ‌لاک فریزر در مقابل کیسه‌های معمولی گزینه بهتری هستند. البته شما می‌توانید از ظروف فریزی هم استفاده کنید اما به خاطر وجود هوای اضافی در داخل ظرف بهتر است از آن استفاده نکنید.

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت