بی بی عطار
طرز تهیه کوکو سیب زمینی معطر : آسان و خوشمزه
  • آشپزخانه ایرانی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی معطر : آسان و خوشمزه

کوکوی سیب زمینی یکی از غذاهای قدیمی ایرانی است که علاوه بر خوشمزه بودن، پخت آن بسیار ساده و سریع است که می‌توانید گزینه خوبی برای زمان‌هایی باشد که فرصت آشپزی کمی دارید و یا یک غذای سبک می‌خواهید. در این دستور سعی داریم این کوکوی خوشمزه را با کمی تغییرات از سبک ساده آن به شما آموزش دهیم. این کوکوی خوشمزه با وجود چندین ادویه و سبزی معطر عطر و طعم بی‌نظیری دارد که حتماً شما هم یکی از طرفداران آن خواهید بود، یکی از انواع غذاهای ساده و بسیار خوشمزه و بسیار پرطرفدار است. برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکو سیب زمینی ساده در ادامه با بی بی عطار همراه باشید.


مواد لازم برای تهیه کوکو سیب زمینی

   
سیب زمینی  :  300 گرم
تخم مرغ  :   ۳ عدد
گشنیز خرد شده :  یک قاشق غذاخوری
پودر سیر   :  ½ قاشق چایخوری
پودر آویشن :   ½ قاشق چایخوری
زیره : نصف قاشق چایخوری
پودر تخم گشنیز : یک قاشق چایخوری
فلفل سیاه  :  به میزان کافی
زردچوبه و نمک  :  به میزان کافی

طرز تهیه کوکو سیب زمینی

برای تهیه کوکو سیب زمینی معمولاً به دو روش انجام می‌شود. یا سیب زمینی‌ها را قبل از اضافه کردن سایر مواد آبپز می‌کنند و یا آن را به صورت خام رنده می‌کنند. برای این دستور ما سیب زمینی‌ها را با پوست درون یک قابلمه مناسب ریخته و به همراه آب روی حرارت می‌گذاریم تا سیب زمینی‌ها کاملاً پخته شود.

بعد ازپخت سیب زمینی‌ها آن‌ها را از آب خارج کرده و در آب سرد بریزید و کمی صبر کنید تا سرد شود. سپس پوست آنها را جدا کرده و با رنده ریز آن‌ها رنده کنید.

حالا زمان اضافه کردن تخم مرغ است. تخم مرغ‌ها را یکی یکی اضافه کنید و سپس گشنیز خرد شده را بیفزایید. گشنیز عطر خوبی به این کوکو می‌دهد.

سپس ادویه‌ها را به مواد کوکو اضافه کنید. نمک، زردچوبه، فلفل سیاه، پودر سیر، پودر پیاز، پودر زیره و پودر تخم گشنیز را به ظرف اضافه کنید. شما می‌توانید به جای استفاده از تک تک این ادویه‌ها از ادویه مخصوص بی بی عطار استفاده کنید که علاوه بر دارا بودن ادویه‌های ذکر شده چندین نوع ادویه دیگر را هم دارا می‌باشد و علاوه بر عطر خوش، رنگ خوبی هم به غذای شما می‌دهد. در آخر همه مواد را به خوبی ترکیب کرده تا کاملاً یکدست شوند.

یک تابه مناسب را روی حرارت قرار دهید. مقداری روغن اضافه کنید. در ادامه به اندازه یک  گردوی بزرگ، از مایه کوکو برداشته و با دست آنرا به صورت بیضی یا گرد یا هر شکلی که دوست دارید شکل دهید و در روغن تا زمان طلایی و خوشرنگ شدن سرخ کنید.

اگر می‌خواهید کوکوها ترد تر باشند، پس از سرخ کردن، روغن اضافی‌شان را بگیرید تا بافت پفکی‌تری داشته باشند و نرم نشوند.

در آخر، کوکوها را در ظرف مناسب چیده و همراه با گوجه فرنگی و خیار شور و سبزی خوردن سرو  کنید. نوش جان

 

نکات پخت کوکو سیب زمینی

  • در صورت تمایل می‌توانید از پیازچه خرد شده به جای گشنیز تازه خرد شده استفاده کنید.
  • پودر تخم گشنیز و زیره عطر بسیار خوبی به این غذا می‌دهد.
  • در صورت تمایل می توانید یک یا دو حبه سیر رنده شده به مواد کوکو اضافه کنید.

 

ارسال دیدگاه

آدرس ایمیل شما منتشر نخواهد شد!

گزارش اشکال در سایت